۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیش از ۲میلیون نفر در سال خون اهدا می‌کنند/ قزوین دارای بیشترین رشد اهداکننده مستمر
کد خبر: ۳۱۸۷۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۸ ساعت: ۱۶:۱۴ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران:

بیش از ۲میلیون نفر در سال خون اهدا می‌کنند/ قزوین دارای بیشترین رشد اهداکننده مستمر

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲ میلیون نفر در کشورخون اهدا می‌کنند؛ گفت: استان قزوین در ۴ ماهه ابتدای امسال بیشترین رشد اهداکننده مستمر را در کشور داشته است.

بیش از ۲میلیون نفر در سال خون اهدا می‌کنند/ قزوین دارای بیشترین رشد اهداکننده مستمر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر بشیر حاجی بیگی مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاحیه اولین تلویزیون شهری سازمان انتقال خون ایران در قزوین اظهار کرد: سازمان انتقال خون ایران پس از گذر از مرز 40 سالگی در واقع به بلوغ فکری و عملیاتی و اجرایی رسیده است؛ چراکه اقداماتی که در این سازمان انجام شده جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: سازمان انتقال خون ایران پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و همیشه در مسیر رشد و تعالی قرار داشته است.
رشد 12 درصدی آمار اهداکنندگان مستمر در استان قزوین
مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: رشد و پیشرفت سازمان وابسته به حضور اهداکنندگان خون است؛ چراکه اهداکنندگان خون با روحیه ایثارگری و بدون چشمداشت عصاره وجودی خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا می‌کنند.

وی بیان کرد: همه این اقدامات برای کمک به بیماران انجام می‌شود که امیدواریم هیچ بیماری دغدغه تامین خون و فرآورده‌های خون نداشته باشد.

حاجی بیگی با اشاره به عملکرد مطلوب انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: طرح تکریم ارباب رجوع با همکاری پرسنل انتقال خون استان قزوین بسیار خوب اجرا شده، به طوری‌که در بیشتر سال‌ها رتبه بالایی در بین استان‌ها کسب کرده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی اولین سردخانه مکانیزه در قزوین و انجام بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی در استان قزوین از جمله موفقیت‌های استان قزوین به شمار می‌آید.

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان انتقال خون ایران بیان کرد: در دوره مدیریتی دکتر برادران نیز اقدامات بسیار زیادی در حوزه فنی انجام شد؛ به طوریکه استان قزوین در بخش فنی، تضمین کیفیت و کنترل کیفی یکی از شاخص‌ها بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وجود 500 هزار اهدا کننده مستمر در کشور
وی با اشاره به رشد 12 درصدی آمار اهداکنندگان مستمر در استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین در 4 ماهه ابتدای امسال بیشترین رشد اهداکننده مستمر را در کشور داشته است و شاخص اهدای مستمر یکی از شاخص‌های ارتقای مراکز انتقال خون در دنیا است.

حاجی بیگی با اشاره به وجود 500 هزار نفر اهدا کننده مستمر در کشور عنوان کرد: سالانه 2 میلیون و 500 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه می‌کنند که از این تعداد 2 میلیون و 100 هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

وی تصریح کرد: اهدا کننده مستمر یک ارزش برای سیستم انتقال خون به شمار می‌آید زیرا این افراد با توجه به اهمیت اهدای خون، همواره خودمراقبتی کرده و از رفتار پرخطر پرهیز می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان انتقال خون ایران عنوان کرد: استان قزوین سال گذشته پس از استان گیلان بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور را داشت.

وی تصریح کرد: ما چیزی به عنوان صادرات و واردات خون در کل دنیا نداریم؛ بلکه فقط پلاسمای ایرانی ارسال می‌شود و به شکل داروی ایرانی به کشور برمی‌گردد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان