۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رشد ۲۸ درصدی پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون در قزوین
کد خبر: ۳۱۶۸۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان اعلام کرد:

رشد ۲۸ درصدی پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون در قزوین

معاون توانبخشی بهزیستی استان با اشاره به رشد ۲۸درصدی پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون در قزوین گفت: سال گذشته ۱۵۴ نفر خدمات کمک هزینه کاشت حلزون و تعمیرات کاشت دریافت کردند.

 رشد ۲۸ درصدی پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون در قزوین
راحله جاتن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به خدمات توانبخشی بهزیستی اظهار کرد: براساس آمارها میزان پذیرش و نگهداری مددجویان در مراکز شبانه‌روزی نزدیک به ۱۳درصد رشد داشته است.

وی افزود: هم اکنون در استان قزوین ۲۸ مرکز شبانه روزی فعال وجود دارد که ۱۵۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی در این مراکز نگهداری می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در حال انجام است؛ افزایش تعداد مستمری بگیران بهزیستی در سطح استان است که هم‌اکنون در پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

بیش از ۵ هزار نفر در استان قزوین مستمری دریافت می‌کنند
وی با اشاره به اینکه 5180 نفر در استان قزوین مستمری دریافت می‌کنند، گفت: به محض تامین اعتبارات از بهزیستی کشور تعداد مستمری بگیران استان افزایش خواهند یافت و تلاش داریم تا این افراد از حداقل مبلغ حقوق قانون کار برخوردار شوند.

جاتن عنوان کرد: 2 مرکز مراقبین فعال در سطح استان وجود دارد؛ به این صورت که افرادی برای این کار آموزش داده می‌شوند تا روزانه آموزش‌های لازم را در منزل برای افراد ارائه دهند.

وی اضافه کرد: مراقبین خانگی نیز یک نفر از اعضای خانواده هستند که از معلولان خود در منزل مراقبت می‌کنند این افراد آموزش‌ دیده هستند و بابت این کار ۱۵۰ هزار تومان ماهانه دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: 5 تیم ویزیت در منزل در سطح استان فعالیت دارند که نزدیک به ۲۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این طرح هستند که تیم‌های تخصصی به صورت ماهیانه در منازل مددجویان حضور یافته و متناسب با شرایط مددجو خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی و مشاوره ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مرکزی با عنوان «خانه کوچک معلولان ذهنی» ویژه مددجویانی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیستند؛ اما خانواده آنها قادر به نگهداری این افراد نیستند در حال تاسیس است.

این مسئول تصریح کرد: در بحث توانبخشی روزانه و توانپزشکی نیز ۱۸ مرکز فعال در سطح استان فعالیت دارند که به صورت روزانه ۸۹۰ نفر از معلولان به این مراکز مراجعه کرده و خدمات توانپزشکی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته شاهد رشد ۲۸ درصدی پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون در استان بودیم که برای ناشنوایان عمیق انجام می‌شود؛ همچنین در بخش تامین تجهیزات کمک توان‌پزشکی نظیر وبلچر، سمعک و واکر ۲۲ درصد رشد داشتیم.

پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی به ۲۳۲ دانشجو
جاتن عنوان کرد: در بحث کاشت حلزون تا سقف ۳ میلیون تومان بهزیستی کمک می‌کند که سال گذشته ۱۵۴ نفر خدمات کمک هزینه کاشت حلزون و تعمیرات کاشت دریافت کردند.

وی بیان کرد: پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی به ۲۳۲ دانشجو و پرداخت حق پرستاری به ۳۱۵ نفر که رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد؛ از دیگر خدمات بهزیستی استان است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: در طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی سال گذشته ۸۰ میلیون تومان برای ۴۰ نفر در نظر گرفته شد که برای هر فردی در این طرح ۲ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: سال گذشته در بحث مناسب سازی مسکن و خودرو رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم که برای ۲۴۱ نفر مناسب سازی در سطح استان انجام شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳ 


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان