۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاهش ۲۰ درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته
کد خبر: ۳۱۶۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۶ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رییس دادگستری شهرستان قزوین خبر داد:

کاهش ۲۰ درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین گفت: شرایط دادگاه‌ها کاهش ۲۰ درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته را نشان می‌دهد، این کاهش در موجودی محاکم خانواده و دادگاه‌های انقلاب نیز مشاهده می‌شود.

 کاهش ۲۰ درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته
حجت الاسلام حسین کثیرلو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به کاهش موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته اظهار کرد: موجودی اول دوره در سال 95، 2403 فقره بوده که نسبت به موجودی اول دوره در سال 96، 472 فقره کاهش داشته است. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین اذعان کرد: این موضوع نشان دهنده کاهش 20 درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته را نشان می‌دهد، این کاهش در موجودی محاکم خانواده و دادگاه‌های انقلاب نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: در همین دوره زمانی موجودی پرونده‌های محاکم خانواده و همچنین دادگاه‌های انقلاب قزوین به ترتیب 19 و 9 درصد کاهش داشته است.

کثیرلو عنوان کرد: بیشترین دعاوی حقوقی مطرح شده در سال 96 به ترتیب مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم به و هزینه‌های دادرسی و درخواست صدور اجراییه در مورد آراء هیئت‌های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی بوده است.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: در دادگاه‌های کیفری 2 نیز بیشترین اتهامات به ترتیب رانندگی بدون پروانه، توهین و سرقت است و نگهداری مواد مخدر و روان گردان، استعمال مواد مخدر و حمل نیز بیشترین فراوانی را در محاکم انقلاب در همین بازه زمانی داشته است.

وی عنوان کرد: جهت کمک به محکومین مالی و ایجاد تعامل با ستاد دیه برای اعطای تسهیلات به مرتکبین جرائم غیر عمدی به خصوص تصادفات رانندگی اقدامات متعددی صورت گرفته که همین امر موجب کاهش 6درصدی پرونده‌های تصادفات در دادگستری شهرستان قزوین را نشان می‌دهد.

این مسئول با اشاره به افزایش 5 درصدی احکام محکومیت صادره در دادگستری شهرستان قزوین ابراز کرد: آراء صادره در دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با کیفیت مطلوب و با رعایت موازین شرعی و قانونی صادر شده که در همین راستا با برگزاری نشست‌های قضایی، طرح و حل بعضی مسائل قضایی و برگزاری جلسات و آموزش‌هایی به منظور استحکام بخشیدن به آراء صادره تلاش شده است تا نقض آراء کاهش یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان