۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وزیر اقتصاد باید استیضاح شود
کد خبر: ۳۱۶۵۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۶ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین:

وزیر اقتصاد باید استیضاح شود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به لزوم استیضاح وزیر اقتصاد گفت: بازنشستگان و کارگران در انتظار تحقق وعده‌های دولت هستند.

 وزیر اقتصاد باید استیضاح شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در دیدار تشکل کارگری خانه کارگر و بازنشستگان استان قزوین با داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک، اظهار کرد: متاسفانه کارگران و بازنشستگان استان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند چراکه امروز علاوه بر عقب افتادگی تعهدات بیمه‌ای و حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان، هفتاد قلم دارو نیز از تعهد خارج شده است.

این مسئول با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید پاسخگوی تورم و بی ثباتی در کشور باشد، خاطرنشان کرد: تشکل‌های کارگری با استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی مخالف هستند چراکه وی در جریان تمامی مشکلات کارگری قرار دارد و برنامه‌ها را دنبال می‌کند؛ ما معتقدیم نباید نگاه سلیقه‌ای و سیاسی در این موضوع حاکم باشد.

کریمی با اشاره به اینکه استیضاح وزیر کار منطقی نخواهد بود، اذعان داشت: متاسفانه علی رغم تمام مشکلات بیمه و درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی هیچ توجهی به حق الناس نمی‌شود به گونه ای که وزیر بهداشت هیچ پاسخی در قبال این مشکلات ارائه نکرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در خصوص تصویب آیین‌نامه اجرایی بند (ز) ماده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور گفت: اگر این بند تصویب شود بحران بزرگی میان کارگران رخ خواهد داد.

کریمی تصریح کرد: به مناسبت هفته تامین اجتماعی در ۲۵ تیرماه در نظر داشتیم در سراسر کشور تجمع کنیم تا به مشکلات بازنشستگان و کارگران رسیدگی شود اما به جهت عدم تداخل در نظم کشور تصمیم گرفتیم مسائل را با نمایندگان در میان بگذاریم.

عدالت محوری برای اقشار کارگر و بازنشستگان رعایت نمی‌شود
در ادامه عزیزالله اسدی رئیس کانون بازنشستگان قزوین نیز با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی با مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان مواجه است.

وی افزود: در مجموع در استان ۵۱ هزار بازنشسته وجود دارد که ۳۰۰۰ نفر برای شهرستان قزوین است.

این مسئول ابراز کرد: چندسالی است که مسوولین وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را داده‌اند اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

اسدی بیان کرد: متاسفانه بین صندوق‌ها تبعیض وجود دارد و عدالت محوری برای اقشار کارگر و بازنشستگان رعایت نمی‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان قزوین تصریح کرد: همان‌سازی حقوق برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام شده اما متاسفانه هیچ تغییری در حقوق کارگران ایجاد نشده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه بیمه شدگان ما در بحث درمان با مشکل مواجه هستند و خدمات خوبی از سوی تامین اجتماعی دریافت نمی‌کنند.

اسدی افزود: ما باید خدمات درمان را رایگان دریافت کنیم در حالی که به ناچار به سمت بیمه تکمیلی رفتیم و با این وجود نیز حدود ۴ ماه است که بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: زمانی که معوقات کارگری و بازنشستگان پرداخت نشده چطور باید ۵ میلیون وام بدهید در حالی که برنامه به ما اعلام نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان قزوین در ادامه گفت: از شما درخواست داریم زمانی را جهت دیدار حضوری با مدیرعامل تامین اجتماعی یا وزیر رفاه تعیین کنید تا در حضور شما ما مطالبات کارگری را به گوش آن‌ها برسانیم؛ شاید تشکل‌های کارگری و بازنشستگی که در راس کشور هستند نمی‌توانند مطالبات کارگران را به گوش مسوولین برسانند.

وی با اشاره به مشکلات عدیده بازنشستگان تصریح کرد: بازنشستگان استان در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می‌برند و با حقوق ناچیز و مشکلات درمان نمی‌توانند از پس مخارج زندگی خود برآیند.

این مسئول تصریح کرد: از ریاست محترم جمهوری و نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم همان گونه که در زمان انتخابات به تشکل‌های کارگری برای گرفتن رای توجه دارند نیز بعد از انتخابات هم همان توجه را داشته و کارگران زحمتکش و تشکل‌های کارگری را فراموش نکنند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان