۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دشمن با شعار "آخوند حکومتی" به دنبال جداکردن روحانیت از نظام است/ از برجام آبی برای ایران گرم نمی‌شود
کد خبر: ۳۱۵۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۸ ساعت: ۱۷:۳ ↗ لینک کوتاه

آیت الله خاتمی در قزوین:

دشمن با شعار "آخوند حکومتی" به دنبال جداکردن روحانیت از نظام است/ از برجام آبی برای ایران گرم نمی‌شود

آیت الله خاتمی در قزوین گفت: از برجام آبی برای کشورمان گرم نمی‌شود، برفرض بعید اتحادیه اروپا هم در ادامه مذاکرات با ایران همکاری کنند فقط ۲۰ درصد برجام باقی مانده است که اروپا هیچ زمانی برای حمایت از ایران، امریکا را رها نمی‌کند.

دشمن با شعار "آخوند حکومتی" به دنبال جداکردن روحانیت از نظام است/ از برجام آبی برای ایران گرم نمی‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم بزرگداشت امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) عالم فرهیخته ای است که در قله علم نشسته و جهان اسلام مدیون علم ایشان است؛ البته امام فقط چهره علمی نداشتند بلکه در حوزه سیاست هم چهره ای برتر و تاثیرگذار بودند.

وی افزود: همه امامان ما سیاستمدار بودند، اما برخی‌ها به دنبال تحریف چهره امام صادق(ع) هستند تا ایشان را بریده از حوزه سیاست معرفی کنند، امام صادقی، امام واقعی ماست که آنچنان که در قله علم قرار دارد در قله سیاست هم قرار داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: سیاست به معنای تدبیر است که این تدبیر به شکل نرمش قهرمانانه، مبارزه، سکوت، جنگ، حکومت، قیام دیده می‌شود و هرکدام از ائمه با به کار بردن یکی از این اشکال به دنبال حفظ و تمدن اسلامی بودند.

وی عنوان کرد: کار فرهنگی عمیق و تاثیرگذار عین سیاست است، محراب و منبر نماد کار فرهنگی هستند و نباید بی توجهی به کار فرهنگی داشت؛ کار فرهنگی امام صادق(ع) به حدی عظیم بود که منصور عباسی می‌گوید جعفربن صادق همچون استخوان در گلوی من است.

این مقام مسئول یادآور شد: در دوره‌های مختلف تاریخی همچون قاجار و پهلوی به دنبال روحانیونی بودند که در سیاست دخالت نداشته باشند؛ از دوره قاجار تا آستانه سال ۱۳۴۲ هجری شمسی در بین مردم و مذهبیون این موضوع را جاانداخته بودند که سیاسی بودن انگ است.

وی ادامه داد: اساسی ترین و کلیدی ترین اقدامی که امام راحل در حوزه‌ها انجام داد، این بود که امام با تز رضاخانی جدایی دین از سیاست، مبارزه کرد، بیشترین تاکید امام و بیت الغزل صحبت‌های ایشان از بین بردن تفکر دین از سیاست بود.

خاتمی افزود: امام راحل با همین رویه در مبارزات انقلابی پای بسیاری از علما را به میدان مبارزه علیه شاه کشاند و خروجی این نگاه امام خمینی تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

امام جمعه تهران ابراز کرد: انقلاب اسلامی فرصتی طلایی است، ‌هرکجا ما به اسلام عمل کردیم پیروز شدیم و هرکجا که عقب نشینی داشتیم آسیب دیدم.

وی تصریح کرد: عده ای به دروغ درحال تبلیغ این موضوع هستند که دین توان مدیریت حکومت جامعه را ندارد؛ اگر برخی‌ها بگذارند دین توانایی مدیریت مردم و جامعه را دارد، این عده به دنبال تخریب ولایت فقیه هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در فتنه دی ماه 96 از جمله شعارهایی که معروف شد شعارهای منافقین علیه اصل ولایت فقیه و اصل نظام بود و دشمن توانست از ۸۲ میلیون نفر جمعیت کشور تنها ۴۰ هزارنفر برای هجمه به نظام با خود همراه کند.

وی اذعان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون هیچ نهادی در نظام جمهوری اسلامی به این میزان مورد هجمه نبوده است، اما روز به روز محبت مردم به ولی فقیه افزایش یافته و به فضل الهی در این توطئه ناکام خواهند ماند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هدف دیگر دشمن جداکردن روحانیت از نظام است، با شعار آخوند حکومتی و حکومت آخوندی به دنبال این تحقق شعار هستند.

وی ادامه داد: در زمان پهلوی آخوند حکومتی لگه ننگ در بین مردم بود و حقیقت درستی هم بود، در آن زمان اگر آخوندی در دستگاه طاغوت قرار می‌گرفت از چشم مردم می افتاد؛ زیرا طبق قرآن نباید به طاغوت کمک کرد.

خاتمی تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی با پشتوانه ۳۰۰ هزار شهید پابرجا مانده است و ایران اسلامی دارای نظام مقدسی است که هدف آن اجرای مبانی اسلام است و خدمت به آن خیر کثیر؛ اما دشمن با شعار آخوند حکومتی به دنبال جداکردن روحانیت از نظام است.

وی یادآور شد: حکومت ما حکومت قانونی است که مردم به آن رای دادند که از طریق خبرگان رهبری، ولی فقیه را انتخاب می‌کنند این حکومت، حکومت قانون است نه حکومت آخوندی، آنچنان که در ریاست جمهوری مردم به فرد روحانی یا غیرروحانی رای می‌دهند.

امام جمعه تهران گفت: دشمن قصد دارد روحانیت را با القائات رندانه ابتدا به بی طرفی کشانده، سپس با دروغ پراکنی ما را به مقابله با نظام بکشاند، افراد بی طرف بدانند که پس از مدتی به اپوزیسیون نظام تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: مراجع نظام تقلید ما تقویت نظام اسلامی را واجب و تضعیف نظام اسلامی را حرام می‌دانند زیرا نظام ما به اسلام و قرآن، روحانیت و ولایت فقیه آبرو داد.

این مقام مسئول هدف دشمن برای براندازی ایران اسلامی، جداکردن مردم از نظام اسلامی دانست و بیان کرد: اعمال تحریم‌ها، ابراز علاقه ترامپ و نخست وزیر کودک کش صهیونیستی به مردم ایران، تمام این شیطنت‌ها در راستای براندازی نظام است.

وی با بیان اینکه حکومت با پشتیبانی مردم پابرجا می‌ماند، گفت: مردم ما بصیر و تحلیلگر هستند و با وجود مشاهده گرانی‌ها، بیکاری، مشکلات اقتصادی، سوءتدبیرهای مدیریتی، اما هیچ‌گاه از نظام اسلامی جدا نمی‌شوند.

خاتمی اذعان کرد: استکبار جهانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی خود به دنبال ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است، اما دشمن کورخوانده، این نظام شجره طیبه تنومندی است و نظام جمهوری اسلامی برانداختنی نیست.

وی ابراز کرد: گروه ۱+۵ دیروز و ۱+۴ امروز در ابتدای انقلاب که ما همچون امروز قدرتمند نبودیم با حمایت از صدام به ایران حمله کردند، اما به فضل خداوند ایران اسلامی هشت سال همچون سرو با استقامت ایستاد و امروز هم از نظر وضع اقتصادی و نظامی و دفاعی قابل مقایسه با ابتدای انقلاب نیستیم.

امام جمعه تهران تصریح کرد: از برجام آبی برای کشورمان گرم نمی‌شود، برفرض بعید اتحادیه اروپا هم در ادامه مذاکرات با ایران همکاری کنند فقط ۲۰ درصد برجام باقی مانده است که اروپا هیچ زمانی برای حمایت از ایران، امریکا را رها نمی‌کند.

وی در پایان اذعان کرد: برگ برنده ما موشک‌های دوربرد هستند که اگر اسرائیل بخواهد غلطی کند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان