۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین امام صادق(ع) دانشگاهی با محوریت انواع علوم راه‌اندازی کردند/ اهل بیت(ع) در زندگی ما مهجور واقع شده‌اند
کد خبر: ۳۱۵۳۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۸ ساعت: ۱۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

امام صادق(ع) دانشگاهی با محوریت انواع علوم راه‌اندازی کردند/ اهل بیت(ع) در زندگی ما مهجور واقع شده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مرکز حفظ و بیان همه احادیث امام صادق(ع) است، اما متاسفانه قرآن به عنوان اصل دین و اهل بیت(ع) و احادیث ایشان به عنوان فرع دین مهجور هستند.

امام صادق(ع) دانشگاهی با محوریت انواع علوم راه‌اندازی کردند/ اهل بیت(ع) در زندگی ما مهجور واقع شده‌اند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت شهادت بنیانگذار مذهب شیعه که در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد با عرض تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بیشترین نقش را در ترویج معارف دین داشتند، اکثر امامان ما فرصت بیان حقایق دین را پیدا نکردند و دشمن اجازه نمی‌داد ائمه رسالت دینی خود را با مردم درمیان بگذارند.

امام جمعه قزوین افزود: اکثر امامان ما برای بیان تفسیر قرآن به مردم فرصت زیاد نداشتند؛ البته هر امامی فرصت خاصی برای هدایت مردم داشت اما امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نسبت به بقیه ائمه زمان بیشتری برای ارتباط با مردم داشتند.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه در زمان این دو امام بزرگوار بنی امیه و بنی عباس درگیری بیشتری داشتند، این موضوع زمینه ارتباط گیری ائمه با مردم را فراهم کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام صادق(ع) دانشگاهی با محوریت انواع علوم راه‌اندازی کرد، گفت: این دو امام همام، هزاران دانشجو، دانشمند و بزرگانی همچون زراره و محمدبن مسلم تربیت و حقایق قرآنی را برای یاران خود بیان کردند.

مفسر قرآن و نهج البلاغه ابراز کرد: امامان ما حدود 230سال در بین مردم حضور داشتند و تقریبا 10 برابر زمان رسالت پیامبر اکرم(ص) احکام دینی و اسلامی را به صورت عملی و دعا به دل مردم رساندند.

وی بیان کرد: با بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی امیرمومنان(ع) تا زمان غیبت امام زمان(عج) مشخص می‌شود هیچ رخدادی در زمان فعلی ما به وقوع نپیوسته جز اینکه نمونه آن در زمان ائمه رخ داده و ما اینگونه از رفتار امامان الگو می‌گیریم که در مقابل حکام ظالم باید چگونه رفتار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: استقامت علما و ایستادگی مردم ما در طول تاریخ موهبتی است که از ایستادگی ائمه در دوران حکومتشان به دست آورده اند و پایه گذاران این ارزش‌ها امامان بودند و زمینه حفظ دین بزرگان ما را فراهم کردند.

عابدینی با بیان اینکه حدود 100 برابر حجم قرآن، احادیث از پیامبر(ص) و ائمه (ع) برای ما به یادگار مانده است، تصریح کرد: مرکز حفظ و بیان همه این احادیث امام صادق(ع) است، اما متاسفانه قرآن به عنوان اصل دین و اهل بیت(ع) و احادیث ایشان به عنوان فرع دین مهجور هستند.

وی افزود: امروز باید از خود سوال کنیم چقدر با قرآن انس داریم و نسبت به آن شناخت پیدا کردیم؟ به چه میزان با ائمه و احادیث آنها ارتباط داریم؟ به چه میزان ائمه در زندگی ما حضور دارند؟ پاسخ به این سوالات مهجوریت ائمه(ع) را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: امام صادق(ع) درباره ایمان می‌فرمایند: "اسلام درجه ای دارد و بالاتر از اسلام ایمان و درجه بالای ایمان یقین است، انسان‌ها در دنیا چیزی کم یاب تر از یقین پیدا نمی‌کنند و بندگان شکور خداوند طعم یقین را می‌چشند"، ما باید مراقب باشیم که حالات ما از خوبی‌ها به بدی‌ها هجرت نکند زیرا گناهان ما را از ایمان و یقین محروم می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ما باید مراقب باشیم که چه دینی داریم، دین خیالی و موهوم داریم یا دین یقینی؟ برای دستیابی به دین یقینی، ائمه توصیه کرده اند که باید ارتباط خود را با خداوند تقویت کنیم و به نماز و قرآن و عبادت وصل شویم.

مفسر قرآن و نهج البلاغه اذعان کرد: امام صادق(ع) درباره جوانمردی می‌فرمایند: "جوانمردی یعنی هرجا که خدای متعال منع فرموده قدم نگذارید و هرکجا خدای متعال دستور داده حضور پیدا کنید."

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جوانمردی با جوانی متفاوت است جوانی گذر عمر است و اختیار آن در دست ما نیست، اما ما اختیاردار جوانمردی هستیم باید در مقابل ظلم و منکرات سکوت نکنیم و مصلحت اندیشی و منفعت طلبی را کنار بگذاریم.

وی بیان کرد: اگر جوانمردی را کنار گذاشته و مصلحت اندیشی کنیم افراد زیاده طلبی روی کار می‌آیند که سکه و دلار و پول بیت المال را غارت می‌کنند و این اشرار فاسد به گونه ای بر جامعه مسلط می‌شوند که اگر فریادی هم سر دهیم صدایمان به جایی نخواهد رسید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان