۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مصالحه ۸۵ درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به مراکز مشاوره قزوین
کد خبر: ۳۱۴۳۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۲ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خبرداد:

مصالحه ۸۵ درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به مراکز مشاوره قزوین

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری ۸۵ درصد پرونده هاي ورودي به مراكز مشاوره و مددکاري كلانتري هاي سطح استان به مصالحه ختم شده است.

مصالحه ۸۵ درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به مراکز مشاوره قزوین
سرهنگ ایمانعلی محمد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  در تشريح عملکرد سه ماهه اول سال 97 مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها و تشریح ضرورت خدمات مشاوره ای اظهار کرد: از آنجاکه مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف متاسفانه رو به افزایش بوده و بعضا مردم توان تصمیم گیری صحیح و اتخاذ بهترین تصمیم‌ها را ندارند، باید ازکسانی که دارای تخصص در حل مشکلات هستند استفاده کنند.

وی در ادامه با توجه به تاسیس مراکز مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی افزود: در گذشته ریش سفیدان و معتمدین و بزرگان خانواده مشکلات خانواده‌ها را حل می‌کردند و امروز با توجه به رشد و گسترش دانش های تخصصی مردم می توانند به مراکز مشاوره مراجعه و مشکلات خود را با کمک مشاوران و تجربیات و تخصص آنان حل کنند.

معاون اجتماعی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از یک هزار و 800 نفر به مراکز مشاوره و مددکاری در سطح استان مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 500 نفر به دوایر مددکاري کلانتري‌ها درسطح استان و شهرستان‌ها مراجعه که با تلاش مشاوران و مددكاران منجر به مصالحه 85% درصدي شده است.

محمدزاده تصریح کرد: بيشتر پرونده‌هاي مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاري كلانتري‌ها شامل نزاع و درگیری، مشکلات حقوقی و خانوادگی بوده که با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران کلانتري‌ها با برگزاری چندين جلسه مشاوره به مصالحه منجر شده است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به اجرای طرح مشاوره فعال عنوان کرد: این طرح از ديگر اقداماتي است كه به همت كارشناسان مركز مشاوره و مددكاران اجتماعي پليس در جامعه هدف (مدارس- مساجد) اجرا که در 3 ماهه اول امسال تعداد 36 جلسه آموزشي در سطح مدارس، مساجد و ادارات برگزار شده است.

این مسئول با بیان اینکه 2 هزار و 865 نفر از جلسات طرح مشاوره فعال بهره مند شده اند، افزود: کارشناسان مجرب مراکز مشاوره و مددکاري استان در زمينه‌هاي مختلف مشاوره روان شناختي، خانوادگي، فردي، حقوقي، انتظامي و غيره، خدمات ارائه می دهند و شهروندان مي توانند همه روزه در ساعات اداري به اين مراکز مراجعه و یا با شماره 2183456 تماس و از خدمات رايگان مشاوره پليس بهره مند شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان