۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین امریکا با خروج از برجام دچار انزوای بین‌المللی می‌شود/ اروپا ایران را به امریکا ترجیح نخواهد داد
کد خبر: ۳۰۵۶۵۰ نویسنده: حسن بهشتی پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۰ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل بین الملل:

امریکا با خروج از برجام دچار انزوای بین‌المللی می‌شود/ اروپا ایران را به امریکا ترجیح نخواهد داد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: معتقدم نیاز به ۲ هفته وقت برای اتخاذ تصمیم کشورهای حاضر در برجام نیست؛ زیرا صراحتا روشن است که اتحادیه اروپا منافع بیشتری با امریکا نسبت به ایران دارد.

امریکا با خروج از برجام دچار انزوای بین‌المللی می‌شود/ اروپا ایران را به امریکا ترجیح نخواهد داد
حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  صبح قزوین درباره خروج امریکا از برجام اظهار کرد: ترامپ شب گذشته در 4 محور اصلی صحبت کرد، ابتدا انتقاداتی از برجام مطرح کرد و سعی کرد توجیه کند که چرا امریکا باید از برجام خارج شود.

وی افزود: سومین محور حرف‌های رئیس جمهور امریکا انتقاد از حکومت ایران و چهارمین محور صحبت‌های وی، دادن وعده‌های دروغین به مردم ایران بود؛ که جالب است امریکایی‌ها حتی پس از خروج از برجام دست از وعده دادن برنمی‌دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل اذعان کرد: امریکا اعلام کرده از برجام خارج شده و تحریم‌ها را برمی‌گرداند، امروز این سوال مطرح است که تحریم‌های اولیه یا ثانویه قرار است برگردد؟ با صحبت‌های مطرح شده مشخص است ترامپ قصد برگرداندن تحریم‌های ثانویه را هم دارد.

نیاز به 2 هفته وقت برای اتخاذ تصمیم کشورهای حاضر در برجام نیست
وی عنوان کرد: رئیس جمهور کشورمان شب گذشته در پاسخ به خروج امریکا از برجام صحبت‌هایی را مطرح کرد و گفت با کشورهای دیگر حاضر در برجام صحبت خواهد کرد و درباره ادامه تصمیم ایران درباره ادامه روند برجام اعلام نظر می‌کند.

بهشتی پور تصریح کرد: معتقدم نیاز به 2 هفته وقت برای اتخاذ تصمیم کشورهای حاضر در برجام نیست؛ زیرا صراحتا روشن است که اتحادیه اروپا منافع بیشتری با امریکا نسبت به ایران دارد و در یک بزنگاه تاریخی باید تصمیم بگیرد که آیا باید با امریکا و ترامپ همراهی کند یا در برجام باقی بماند.

وی تاکید کرد: اروپا و چین و روسیه و کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی باید تصمیم بگیرند که آیا قصد همراهی با شخصی مثل رئیس جمهور امریکا که در کشور خود نیز با انتقادات زیادی همراه است، را دارند یا خیر؟
از ابتدا نسبت به امریکایی‌ها بی‌اعتماد بودیم

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امریکا با خروج از برجام دچار انزوای بین المللی می‌شود، گفت: آقای ترامپ در خروج از برجام دچار یک اشتباه محاسباتی شد، وی گمان می‌کند با یک امضا و دستور تحریم‌هایی را برگرداند و وی با این اقدام در یک انزوای جهانی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور امریکا قصد دارد از راه اعمال زور و قدرت کشورهای اروپایی را با خود همراه کند، در صورتی که برجام یک سند حقوقی بین المللی است و امریکا به این قرارداد رای داده و ملزم به اجرای آن است.

بهشتی پور اذعان کرد: آقای ترامپ به دنبال این است که با اعمال فشار و تحریم و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم ایران آنها در مقابل دولت و حکومت ایران قرار دهد؛ در صورتی که طی 39 سال گذشته دولت و ملت ایران پشتیبان یکدیگر بوده اند و این تصور خامی است که می‌تواند در ایران اختلاف ایجاد کند.

وی ابراز کرد: ایران اسلامی طی سالیان گذشته ثابت کرده است که با ایستادگی و مقاومت به خواسته‌های برحق خود دست پیدا می‌کند و بزودی رئیس جمهور امریکا متوجه اشتباه محاسباتی خود در برجام و نگاه نسبت به ملت ایران خواهد شد.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان بیان کرد: آقای ترامپ نمی‌تواند با عملیات روانی، عامل نگرانی مردم ایران شود، ملت ما آگاه است؛ ایران صادقانه پای توافق با آنها قرار گرفت و ما از ابتدا نسبت به امریکایی‌ها بی‌اعتماد بودیم و قطعا آنها هزینه خروج از برجام را می‌پردازند و دچار شکست خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان