۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین پاسداران واقعی این کشور خود مردم هستند/ سوریه محل تقارن و پیوند جبهه مقاومت اسلامی است
کد خبر: ۳۰۴۱۱۹ نویسنده: سعید کافی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۰ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

پاسدار مدافع حرم در مصاحبه با صبح قزوین:

پاسداران واقعی این کشور خود مردم هستند/ سوریه محل تقارن و پیوند جبهه مقاومت اسلامی است

پاسدار مدافع حرم گفت: پاسداران واقعی این مملکت خود مردم هستند که از انقلاب تاکنون با جان و مال خود از خاک، وطن و دینشان دفاع کردند و در آینده تحولاتی ایجاد شود حضور پیدا می‌کنند.

پاسداران واقعی این کشور خود مردم هستند/ سوریه محل تقارن و پیوند جبهه مقاومت اسلامی است
سعید کافی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: حدود دو دهه از عمر خود را به شغل پاسداری مشغول بودم و خداوند را شاکرم که به لطف اهل بیت(ع) این شغل به بنده واگذار شده است.

وی با اشاره به انگیزه اش در خصوص انتخاب شغل پاسداری اذعان کرد: ماهیت پاسداری بود که باعث شد این شغل را انتخاب کنم و امیدوارم که در حد توان بتوانم وظایفم را به عنوان یک پاسدار به بهترین نحوه انجام دهم‌.

این پاسدار مدافع حرم عنوان کرد: همه پاسداران برای معرفیِ منظر یک پاسدار به پاسدار اصلی انقلاب و دین نگاه می‌کنند،"امام حسین(ع)" پاسدار واقعی دین بودند که با رشادت و گذشت خود منظر یک پاسدار واقعی را به ما معرفی کردند و قطعا الگوی تمام پاسداران جهان هستند.

وی گفت: برای ادامه راه شغل پاسداری همیشه بیانات مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود قرار می‌دهیم؛ ایشان همیشه می‌فرمایند که پاسداران باید متفاوت از اعضای جامعه زندگی کنند که این به خودی خود می‌تواند چراغ راهی برای سایر افراد جامعه هم باشد.

کافی بیان کرد: با توجه به منظر امام حسین (ع) نسبت حکومت زمان و قیامشان، ثابت کردند که پاسدار دین هستند و فرمودند که ما زیر بار ظلم و ستم نمی‌رویم و برای حمایت از دین، جان و خانواده خود را فدا کردند و ما هم منظر اصلی پاسداری خود را از شرایط امام حسین(ع) منشور می‌دانیم.

وی با اشاره به نقش یک پاسدار در جامعه عنوان کرد: دید عمومی جامعه از اوایل انقلاب تاکنون با توجه به تغییر و تحولات ایجاد شده در سپاه و نقش سپاه یک دید مثبتی بوده است که باید شرایطی ایجاد کرد که مردم از عملکرد‌های ما به عنوان یک پاسدار الگوبرداری کنند.

این پاسدار مدافع حرم با اشاره به هدفش از حضور در سوریه تصریح کرد: هر کس در زندگی فردی خود اهداف، آمال و آرزوهای دارد که قطعا نیازمند تحرکاتی است تا آن شرایط را برای خود ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: برخی هدف اصلی حضور در سوریه را بعضا بحث جنگ سوریه و بعضی مسائل که به عنوان شبهه ایجاد می‌شود، عنوان می‌کنند؛ اما هدف اصلی حضور ما در سوریه دفاع از امنیت و حیثیت خود است.

کافی ادامه داد: شهدا از جان و مال خود گذشتند تا ما بتوانیم به آسایش و امنیت برسیم و همه وظیفه خود می‌دانیم که به عنوان ادامه دهنده راه شهدا این راه را تا ابد ادامه دهیم‌.

وی بیان کرد: به لطف حضرت زینب(س) توفیق دو دوره حضور در جنگ مقاومت سوریه را داشته ام و این را از برکات اهل بیت می‌دانم و امیدوارم خداوند توفیق حضور در جبهه مبارزه با صهیونیست را عنایت فرماید.

این پاسدار مدافع حرم ابراز کرد: در دو دوره ای که در سوریه حضور داشتم توفیق زیارت حرم حضرت زینب(س) و رقیه(س) شامل حالم شد و توفیق ویژه ای که امسال نصیب حالم شد اینکه در تولد حضرت زینب(س) در سوریه حضور داشتم که قطعا از لطف و عنایت اهل بیت بوده است.

وی اظهار کرد: وقتی مدافعان حرم در سوریه حضور پیدا می‌کنند و امنیت و شرایط عمومی، عدم پایداری زندگی مردم را می‌بینند که مردم در حال کوچ و فرار هستند و شرایط اولیه زندگی هم برایشان فراهم نیست، وظیفه خود می‌دانند که به عنوان یک شیعه و پیرو دین رسول الله از آل الله و خانواده شیعه دفاع کند.

کافی اضافه کرد: سوریه جدای از اینکه حرم آل الله است، وابستگی سیاسی هم به کشور ما دارد؛ در واقع سوریه محل تقارن و پیوند جبهه مقاومت اسلامی است.

وی افزود: در سوریه علاوه بر دفاع از حیثت و امنیت خود و حرم آل الله، از جبهه مقاومت هم می‌توان حمایت کرد که در سرنوشت و آینده اسلام و خاورمیانه بی تاثیر نیست و مطمئنا از این طریق می‌توان جبهه مقابل مبارزه با اسرائیل را حمایت و پایه سازی کنیم.

پاسدار مدافع حرم با اشاره به تغییر نگاه خود به زندگی بعد از حضور در سوریه مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم مسئولینی که در رأس امور قرار دارند برای مشاهده شرایط فعلی سوریه و نبود امنیت مدتی در سوریه حضور پیدا کنند؛ اگر کمی واقع بینانه تر به ماهیت اصلی حضور در سوریه نگاه شود، قدردان زحمات رزمندگان و شهدای مدافع حرم خواهیم بود، چراکه ما امنیت و آسایش خویش را مدیون آنها هستیم.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی از اول انقلاب تاکنون در دنیا و خاورمیانه پیشرفت‌هایی داشته و تمام معادلات منطقه را با شرایطی که وجود دارد، برهم زده و قدرتی که در این چند سال از خود به نمایش گذاشته است پوزه‌ی ابر قدرت‌ها را به خاک مالیده است.

کافی اذعان کرد: روحیه دفاع مقدس هنوز ادامه دارد: درواقع با توجه به تغییر نگاه‌ها و دیدگاه‌هایی که امروزه جنبه مادی پیدا کرده است؛ اما این ارتباط و پیوند عاطفی و معنوی که بین رزمندگان دفاع مقدس و نسل امروز وجود دارد، باعث شده که با وجود شرایط سخت پای اعتقادات خود بایستند.

وی با اشاره به حضور تاثیر مدافعان حرم در سوریه عنوان کرد: ما با حضور در کشور دیگری می‌توانیم یک بسیج مردمی ایجاد کنیم که این تاثیرات بسیار مطلوبی را به دنبال دارد؛ به طوری که عزم مردم سوریه و اعضا را برای تشکیل بسیج مردمی و دفاع از خاکشان را بیشتر کرده است.

این پاسدار مدافع حرم تاکید کرد: امروز در عراق تاثیرات حضور در سوریه را شاهد هستیم؛ مردم بدون نگاه به دین و گرایش‌های دینی و مذهبی؛ هر نفر و هر گروهی در این جمع حضور پیدا می‌کنند و از خاک وطن خودشان دفاع می‌کنند؛ که این را می‌توان از آثار و دستاورد حضور مدافعان ما در کشور سوریه دانست.

وی با اشاره به نقش جمهوری ایران در رفع بحران سوریه گفت: اگر امریکا معادلات ما را در کشور سوریه بهم نزند مطمئنا به یاری خدا شرایط و آینده روشنی در کشور سوریه خواهیم داشت.

کافی ادامه داد: یقینا کشور سوریه در آینده ای نه چندان دور به دست خود مردم سوریه با امنیت کامل اداره خواهد شد و این اتفاق در صورتی میسر می‌شود که دست ابرقدرت‌ها و متجاوزگران از این کشور کوتاه شود.

وی اذعان کرد: هدف مردم سوریه دفاع از خاکشان است و در سوریه منافعی از طرف ابرقدرت‌ها دیده می‌شود که مطمئنا رفع آنها این زمانبر است؛ زیرا کشور متجاوز هزینه کرده تا ارتشی را آنجا بنا کند تا از منافع آن بهره برداری کند، که این اتفاق تا امروز برای کشورهای متجاوز محقق نشده و نتوانستند به هدف اصلی خود برسند.

پاسدار مدافع حرم اضافه کرد: متاسفانه رسانه‌های داخلی با یک دید واقعی به جنگ سوریه نگاه نمی‌کنند و انعکاس و روشنگری نسبت به تحولات، واقعیت و ماهیت سوریه به مردم نشان داده نمی‌شود.

وی گفت: پاسداران واقعی این مملکت خود مردم هستند که از انقلاب تاکنون با جان و مال خود از خاک، وطن و دینشان دفاع کردند؛ یقینا اگر در آینده تحولاتی ایجاد شود همین مردم حضور پیدا می‌کنند.

کافی در پایان گفت: اگر نگاهی به گذشته و حال انقلاب اسلامی داشته باشیم، یقینا‌ می‌توانیم از کسانی که در دفاع از خاک و مال و ناموس این کشور نقش داشتند الگوپذیری کنیم.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان