۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مراسم اعتکاف در ۷۰ مسجد استان برگزار می‌شود/ ثبت نام بیش از ۳۵۰۰ نفر در اعتکاف
کد خبر: ۲۹۹۲۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۰ ساعت: ۱۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین:

مراسم اعتکاف در ۷۰ مسجد استان برگزار می‌شود/ ثبت نام بیش از ۳۵۰۰ نفر در اعتکاف

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین گفت: اعتکاف در ۷۰ مسجد استان قزوین برگزار می‌شود؛ که در ایام اعتکاف در مساجد شهرستان قزوین، آبیک، البرز، تاکستان، بویین زهرا و آوج میزبان معتکفین خواهند بود.

مراسم اعتکاف در ۷۰ مسجد استان برگزار می‌شود/ ثبت نام بیش از ۳۵۰۰ نفر در اعتکاف
عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: برگزاری مراسم اعتکاف یکی از برنامه‌های فرهنگی و معنوی اداره کل تبلیغات اسلامی در سطح استان است که مصادف با ۱۱،۱۲و۱۳ فروردین ماه سال ۹۷ برگزار می‌شود.

وی افزود: اعتکاف یک برنامه فردی است، که فرد در آن سه روز خلوتی بین خود و خدای خود داشته باشد؛ اما در این ایام معنوی برنامه‌های متنوعی هم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین اذعان کرد: تعدادی از مبلغان، مبلغات، قاریان و مداحان را برای تبلیغ، برپایی محافل و مجالس قرآنی، مدحیه سرایی و مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) به جمع معتکفین اعزام خواهیم کرد.

وی اذعان کرد: اصلاح قرائت نماز توسط مبلغین اعزام شده، برگزاری جلسات آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، قرائت دست جمعی قرآن، برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف با هدف آشنایی صحیح نماز و قرآن کریم؛ از جمله برنامه‌های اعتکاف است.

این مسئول با اشاره به دیگر برنامه‌های اعتکاف سال ۹۷ مطرح کرد: برگزاری نشست و حلقه‌های معرفتی به منظور پاسخ به شبهات فکری و اعتقادی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری متنوع، ارائه مشاوره در زمینه‌های مذهبی، خانوادگی و تحصیلی، توزیع بروشور‌هایی در خصوص آداب و احکام شرعی اعتکاف و بعدازظهر روز سوم هم اعمال ام داوود برگزار می‌شود.

پیش بینی حضور شش هزارنفر در اعتکاف 

نظری بیان کرد: ثبت نام اعتکاف سال ۹۷ از ۲۰ اسفندماه سال 96 آغاز شده تا آخرین ساعات 10 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، چند سالی است که در شهر قزوین سایت www.etekaf_qazvin.ir برای ثبت نام اعتکاف طراحی شده است که امسال دسترسی شهرستان‌های دیگر به سایت، برای ثبت نام را فراهم کردیم.

وی گفت: سال ۹۶ حدود ۱۲ هزار و ۷۸۵ نفر معتکف در سطح استان داشتیم؛ که ۸ هزار و ۷۸۲ نفر آن را بانوان و ۳ هزار و ۹۷۵ نفر را آقایان در برگرفته بودند که برنامه اعتکاف در ۹۱ مسجد برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: اعتکاف بهاری سال ۹۷ هم در 70 مسجد استان قزوین برگزار می‌شود؛ که در ایام اعتکاف در مساجد شهرستان قزوین، آبیک، البرز، تاکستان، بویین زهرا و آوج میزبان معتکفین خواهند بود.

این مسئول عنوان کرد: اعتکاف سال ۹۷ چون در ایام تعطیلات نوروز است پیش بینی ما برای تعداد معتکفین این است که هم ممکن است تعداد نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

وی ابراز کرد: تا این لحظه در کل استان قزوین 3500 نفر برای شرکت در اعتکاف امسال ثبت نام کرده اند که 1300 نفر در شهرستان قزوین و 1000 نفر شهر قزوین و بقیه در شهرستان‌های دیگر هستند .

نظری در پایان گفت: پیش بینی ما ثبت نام 6 هزار نفر است، معمولا هرساله در ساعات پایانی تعداد ثبت نام‌ها افزایش می‌یابد؛ در سال جاری به علت همزمانی ایام اعتکاف با تعطیلات نوروز استقبال شهروندان کاهش یافته است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان