۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کتاب بررسی و تحلیل موسیقی کلاسیک در قزوین رونمایی می شود
کد خبر: ۲۹۰۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته معلم

کتاب بررسی و تحلیل موسیقی کلاسیک در قزوین رونمایی می شود

مراسم رونمایی از کتاب "بررسی و تحلیل موسیقی کلاسیک در قزوین" توسط حوزه هنری قزوین خواهد شد.

 کتاب بررسی و تحلیل موسیقی کلاسیک در قزوین رونمایی می شود
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین به مناسبت هفته معلم، کتاب "بررسی و تحلیل موسیقی کلاسیک در قزوین" از دوران صفویه تا اواخر قاجار  نوشته دکتر حسین میثمی، پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه جاری ساعت 18 با حضور استادان، پژوهشگران، مدرسین و کارشناسان در تالار حافظ مرکز حوزه هنری قزوین برگزار می شود.
كتاب "بررسی و تحلیل موسیقی كلاسیك قزوین" مبتنی بر تحلیل محتوا با استفاده از اسناد كتابخانه ای و مصاحبه است كه در دو جنبه كلی به بحث در خصوص "تاثیر زمینه های اجتماعی متاثر از قدرت های مهم دوران (اعم از گفتمان های دینی و سیاسی حاكمان) و بررسی شان اجتماعی اهل موسیقی، طبقه بندی جامعه مذكور، كاركردهای موسیقی آوازی و سازی پرداخته است در انتهای هر دوره اجتماعی، تحولات فنی تخصصی موسیقی" مورد بررسی قرار گرفته است.
از مجموع این مباحث می توان به سیر صعودی و نزولی تحولات موسیقی كه وابستگی بسیاری به تحولات اجتماعی ایران دارد پی برد.
در مجموع موسیقی دانان كلاسیك در قزوین در دو دوره صفوی (در زمان پایتختی قزوین) و در دوران قاجار بر تحولات موسیقی كشور تاثیر به سزایی داشته است.
نویسنده این اثر با قلمی روان، نگاهی جامع به بررسی بخشی از سیر تحولات موسیقی كلاسیك در قزوین پرداخته است.
بیان نگرش ها، رفتارهای اجتماعی، فیزیكی، تأثیر نیروهای اجتماعی، اوزان و اقسام قطعات سازی و آوازی، اتكاء به منابع نوشتاری، صوتی و تصویری، نسخ خطی، مصاحبه و .
.
.
را از ویژگی های این اثر ارزشمند می توان برشمرد.
كتاب "بررسی و تحلیل موسیقی كلاسیك در قزوین" در 436 صفحه و شمارگان 2500 نسخه، به قیمت 15900 تومان، توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.
گفتنی است در مراسم رونمایی از این کتاب از استادان و کارشناسان حوزه هنری قزوین به مناسبت هفته معلم تجلیل به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان