۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح پلیس یک طرح محله محور است
کد خبر: ۲۷۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین:

طرح پلیس یک طرح محله محور است

پلیس به عنوان یک متولی امنیت در جامعه برای شب چهارشنبه آخر سال تدابیری را اندیشیده و کلیه نقاط شهر در بعد انتظامی و ترافیکی تحت پوشش پلیس است.

طرح پلیس یک طرح محله محور است
به گزارش صبح قزوین، دارایی جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت : در سنت های قدیم چهارشنبه آخر سال مردم آتش روشن می کردند و کسی را مورد آزار و اذیت قرار نمی دادند ولی امروزه چهارشنبه آخر سال به معظلی تبدیل شده است.
دارایی در ادامه بیان کرد : پلیس بحث ایجاد امنیت و آرامش خانواده ها را در دستور کار خود دارد.
و مخالف شادی جوانان نست و نگاه ما یک نگاه پیشگیرانه است پلیس به عنوان یک متولی امنیت در جامعه برای چهارشنبه آخر سال سال تدابیر خاصی را اندیشیده و کلیه نقاط شهر در بعد انتظامی و ترافیکی تحت پوشش پلیس است.
وی در خصوص نقش خانواده در کنترل فرزندان اظهار کرد همه ارگان ها در امنیت جامعه نقش دارند ولی نقش خانواده از همه مهم تر است و خانواده ها نقش اساسی و کلیدی دارند و باید آنها را کنترل کنند و در محله خود با ابزارهای بدون خطر مراسم را اجرا کنند.
طرح پلیس یک طرح محله محور است و به صورت گسترده حضور میدانی دارد.
وی تاکید کرد : در چهارشنبه آخر سال ما پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی دانسته ایم و از مدتها قبل کارشناسان انتظامی و اجتماعی در مدرسه ها ، نهدهای اجتماعی ، انجمن اولیاء و مربیان در خصوص پیشگیری اجتماعی گنکرهایی به خانواده داده ایم و مدیریت فرهنگی صورت گرفته است.
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین افزود : جلسات متعددی با دستگا ه های امدادی و قضایی داشته ایم که طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی هر کس اگر با هیاهو ، جنجال و حرکات غیر متعارف موجب اخلال در نظم و آرامش مردم شود از 3 ماه تا یک سال و 75 ضربه شلاق محکوم می شوند.
وی در مورد کسانی که تهیه و توزیع مواد محترقه را بر عهده دارند گفت: کسانی که تهیه و توزیع مواد محترقه را بر عهده دارند برخورد لازم با آنها صورت می گیرد و در اختیار دستگاه قضا قرار می گیرند.
و کسانی که در میادین آتش روشن می کنند جرم است و برخورد از سوی پلیس صورت می گیرد.
صدای ترقه با اینکه از سویی یادآور فرا رسیدن سال نو و حال و هوای تازه ای است از سوی دیگر یادآور زخم ها، سوختگی ها و درد های ناشی از ذوق و شوق غیر منطقی شب چهارشنبه آخر سال است.
انتهای پیام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان