۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هرکسی با هر لباس و مسئولیتی اشرافیت و فساد را ترویج کند مقابل اسلام و انقلاب قرار دارد/ ادامه مذاکرات برجام با اروپایی‌ها وقت تلف کردن است
کد خبر: ۲۷۱۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۶ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

هرکسی با هر لباس و مسئولیتی اشرافیت و فساد را ترویج کند مقابل اسلام و انقلاب قرار دارد/ ادامه مذاکرات برجام با اروپایی‌ها وقت تلف کردن است

امام جمعه قزوین گفت: هرکسی، در هر جایگاه و هر مسئولیتی یا هر لباسی رفاه، اشرافیت و زیاده­خواهی را ترویج کند مقابل اسلام و انقلاب قرارخواهد گرفت و نباید این مسائل را به پای انقلاب و اسلام نوشت.

هرکسی با هر لباس و مسئولیتی اشرافیت و فساد را ترویج کند مقابل اسلام و انقلاب قرار دارد/ ادامه مذاکرات برجام با اروپایی‌ها وقت تلف کردن است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به این‌­که انبیاء و امامان، مربی و معلم تقوا هستند، اظهار کرد: قرآن کریم کتاب تقوا و نهج البلاغه تجلی تقواست و ما نیازمند کلمات نورانی قرآن و اهل قرآن یعنی اهل بیت(ع) هستیم و باید این رهنمودها را در زندگی به­کار ببندیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به سالگرد معاهده ننگین کمپ دیوید افزود: این معاهده بین مصر و رژیم اشغالگر قدس انجام گرفت، این قرارداد در سال 53 مطرح شد و به میزانی تلخ و سنگین بود که بسیاری از تحلیلگران سیاسی باور نمی‌کردند انور سادات به این خیانت مبادرت کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت سال‌ها از تصویب معاهده کمپ دیوید مشخص شد که این قرارداد به­ جز پذیرش ننگ و ذلت استکباری هیچ هدف دیگری نداشت و این معاهده عامل ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی شد و به عاملی تبدیل گردید که ایستادگی دیگر کشورهای اسلامی در مقابل اسرائیل کمرنگ شد و خسارت سنگینی به دنیای اسلام وارد آمد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: انعقاد قرارداد کمپ دیوید در آن ایام شاید چند ساعتی بیشتر طول نکشید؛ اما خسارت‌های جبران ناپذیر آن هیچ زمانی تمام شدنی نیست؛ خون‌های ریخته شده، ذلت و شکسته شدن اقتدار مسلمانان از دستاوردهای این معاهده ننگین بود.

خطیب نمازجمعه قزوین اضافه کرد: ضروری و لازم بود که همه ما از نتایج و دستاوردهای معاهده ننگین کمپ دیوید تا قیامت درس می‌گرفتیم که هر قرارداد و پذیرش تحمیلی از سوی شیاطین بزرگ و ایادی منطقه­ای غیر از خسارت و زیان و ذلت دستاوردی برای مسلمانان نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: نباید با انعقاد هر قراردادی از سوی ایران اسلامی با دشمنان، آن­ها گمان کنند که می‌توانند قراردادهای ننگین دیگری را بر ما تحمیل کنند؛ ما هیچ فرقی بین انگلیس و فرانسه و آمریکا قائل نیستیم زیرا در طول تاریخ ثابت شده که هرکدام از این کشورها عملکرد خبیثانه­ای علیه ما داشته­اند.

عابدینی بیان کرد: استکبار جهانی و هم پیمانانش در طول سال‌های مختلف به ما نشان داده­اند که عملی جز دروغ و توطئه و پیمان­شکنی با ایران اسلامی نداشته­اند و رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که دشمن قابل اعتماد نیست؛ اما مسئولان ما وقت زیادی را در دوران مذاکرات تلف کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در دوران مذاکرات شاهد بودیم عده­ای که سخنان هوشمندانه رهبری را به خوبی نفهمیدند به مذاکره با دشمن ادامه دادند تا اینکه سرشان به سنگ خورد و عزت خود را بر باد دادند.

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم مسئولانی که از مذاکره با امریکا نتیجه مطلوبی را به دست نیاوردند به اروپایی‌ها دلخوش کرده­اند و همان رفتار غیردینی، غیر قرآنی، ذلت­پذیرانه و غیرمنطقی را در اروپا دنبال می‌کنند؛ در صورتی­که این روند هم جز وقت تلف کردن و ندامت نتیجه­ای عاید ما نمی‌کند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به آغاز دهه فجر و ورود امام خمینی (ره) به کشور در سال 57 تصریح کرد: قرار بود امام راحل یک هفته زودتر از 12 بهمن به تهران سفر کنند؛ اما بختیار مانع این سفر شد و حضور امام (ره) به تاخیر افتاد؛ که در آن ایام علمای بزرگ در شهرهای مختلف که مرحوم آیت الله باریک بین (ره) هم جزو آن­ها بود در دانشگاه تهران تحصن کردند تا سفر امام به ایران انجام شود.

این خطیب نمازجمعه افزود: در مراسم استقبال از امام راحل جمعیت زیادی از شهرهای مختلف در تهران حضور پیدا کرده بودند؛ خدا را شاکریم که ما را از ظلم و ستم شاهنشاهی نجات داد و امام خمینی (ره) را به ملت ایران هدیه کرد و ایشان با انقلاب، عزت، امید و اقتدار را به مردم مستضعف جهان ارائه کرد.

وی بیان کرد: مردم ما با محبت و عشق انقلاب را به آغوش گرفتند و با علاقه از حاکمیت اسلام استقبال کردند و قرار گرفتن زیر سایه لطف و کتاب خدا، برقراری عدالت و قرار گرفتن تحت حاکمیت ولی خدا جزو آرزوهای ملت ایران پیش از پیروزی انقلاب بود.

امانت انقلاب را با امید و روح حماسی به نسل‌های بعدی بسپاریم
عابدینی اذعان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب همواره در همه دوره‌ها به ما تاکید کرده­اند که مراقب حضور نفوذی‌ها در انقلاب باشید؛ اما در بسیاری از فضاها ما به این تذکرات گوش ندادیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: نفوذی‌ها افرادی هستند که از انقلاب و آرمان‌های آن درکی ندارند و از برقراری عدالت در جامعه تعریفی ندارند، دنبال زیاده خواهی، رفاه طلبی و زندگی‌های مرفه هستند و درد فقیر، مستضعف و بیکاران را نمی‌فهمند، این عده نامحرمان انقلاب هستند.

وی با بیان این­که اساس انقلاب ما با امدادهای غیبی همیشه پابرجا خواهد ماند؛ تصریح کرد: امام راحل (ره) فرمودند: «مراقب باشید انقلاب دست نامحرمان نیفتند»؛ اگر ما بی­دقتی و بی­بصیرتی کردیم و انقلاب را در برخی از فضاها و مسئولیت‌ها به دست افراد بی­لیاقت سپردیم که درکی از زندگی و مشکلات مردم ندارند، این رویه در ادامه مسیر انقلاب خلل ایجاد خواهد کرد.

عابدینی با تاکید بر این­که باید بدانیم انقلاب ما امانت بزرگ الهی است، گفت: باید این امانت را سالم و با همان نشاط، امید و روح حماسی به نسل‌های آینده بسپاریم و در نگهداری از آن کوتاهی نکنیم.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: اشرافیت، تبعیض و بی­عدالتی در مقابل اسلام و انقلاب قرار دارد، حال هرکسی، در هر جایگاه و هر مسئولیتی یا هر لباسی، رفاه، اشرافیت و زیاده­خواهی را ترویج کند مقابل اسلام و انقلاب قرارخواهد گرفت و نباید این مسائل را به پای انقلاب و اسلام نوشت؛ بلکه باید این کوتاهی را از کسانی دید که موقع رای دادن بصیرت لازم را نداشتند.

وی با تاکید بر این­که عملکرد اشتباه خود و مسئولان را به­پای اسلام و نظام اسلامی ننویسیم، گفت: ما وظیفه داریم خط نفاق، دروغ، اشرافیت و فساد را با بصیرت بشناسیم، خدای متعال بارها در قرآن کریم و همچنین ائمه اطهار (ع) تذکرات لازم را در سعادت و شقاوت دنیوی و اخروی به ما یادآور شده­اند و خودمان باید به دنبال شناخت حق و باطل باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اذعان کرد: امیرمومنان (ع) فرمودند: «اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردید بدترین‌ها بر جامعه مسلط می‌شوند.». باید بدانیم اگر تخلفی را در جامعه مشاهده کردیم و سکوت کردیم، مطمئن باشیم که آرام آرام خلافکاران و نامحرمان در مسندهای کلیدی جامعه قرار می‌گیرند و در این فضا حتی اگر فریاد سر دهیم صدای ما به جایی نخواهد رسید.

عابدینی در پایان با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) ابراز کرد: روایتی 75 روز پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام و روایت دوم 95 روز پس از رحلت حضرت را زمان شهادت حضرت صدیقه کبری (س) می‌داند، این ایام فاطمیه را به حضرت صاحب (عج) و رهبری و همه مسلمانان تسلیت عرض می‌کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان