۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین یک سوم اراضی کشاورزی قزوین وقفی است
کد خبر: ۲۷۱۰۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۵ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

یک سوم اراضی کشاورزی قزوین وقفی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه غریب یک سوم اراضی کشاورزی استان وقفی است، گفت: این خود یک ظرفیت بالقوه برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است.

 یک سوم اراضی کشاورزی قزوین وقفی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این دیدار با بیان اینکه بیش از یک سوم اراضی کشاورزی استان وقفی است، اظهار کرد: این خود یک ظرفیت بالقوه برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم و در راستای حل مشکلات کشاورزان است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل کم‌آبی در استان قزوین و از اراضی وسعیی که در استان وقف است، می‌طلبد تعاملات با سازمان جهاد کشاورزی استان بیشتر باشد تا با آبیاری نوین که یکی از طرح‌هایی است که قزوین هم به صورت پایلوت در کشور آن را اجرا می‌کند، هرچه سریع‌تر در این اراضی انجام شود.

این مسئوب بیان کرد: کشاورزانی که در زمین‌های موقوفی کار می‌کنند، باید با آن‌ها به شکل یکپارچه و متمرکز برخورد شود که این خود نیاز به تشکیل کارگروه و تدابیری درست است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد: کشاورزان برای آبیاری نوین نیاز به أخذ یکسری مجوزها دارند که با أخذ مجوز و استعلام از سوی این اداره‌کل می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند.

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این دیدار اضافه کرد: با توجه به همکاری دو نهاد در سطح بالادستی تنظیم شده و برای اجرایی شدن نیاز به داشتن کارگروه‌های تخصصی و چکش‌کاری دارد، امیدواریم هرچه سریع‌تر و هر دو هفته یک بار این کارگروه با حضور کارشناسان و معاونان دو دستگاه برگزار شود تا شاهد تسریع روند خدمت‌رسانی باشیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با وجود تفاهم‌نامه همکاری بین دو نهاد اداره‌کل اوقاف و سازمان جهاد کشاورزی و تشکیل کارگروه تخصصی، شاهد تسریع روند خدمت‌رسانی بهینه به مردم باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان