۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین استفاده ابزاری بی‌بی‌سی از تروریست‌ها برای داغ نگه‌داشتن اغتشاشات + عکس
کد خبر: ۲۷۰۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

استفاده ابزاری بی‌بی‌سی از تروریست‌ها برای داغ نگه‌داشتن اغتشاشات + عکس

شیوه بی‌بی‌سی در پرداختن به مرگ سارو قهرمانی، توسل این رسانه به دروغ‌گویی است. ابتدا مدعی می‌شود که سارو بعد از اغتشاشات اخیر ایران ناپدید شده و سعی می‌کند ارتباطی میان حوادث اخیر و مرگ وی ایجاد کند.

استفاده ابزاری بی‌بی‌سی از تروریست‌ها برای داغ نگه‌داشتن اغتشاشات + عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، چند روز پیش از اغتشاشات اخیر یعنی در روز ۴ دی‌ماه حادثه‌ای در شهرستان سنندج رخ داد که طی آن یکی از اعضای گروهک تروریستی کومله در درگیری با نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شد. سارو قهرمانی که پیش از این سابقه دستگیری و زندان به دلیل عضویت و فعالیت برای گروهک کومله را داشته است، ساعتی قبل از درگیری چهارم دی‌ماه با نیروهای امنیتی اقدام به تهدید یک شهروند با سلاح در سنندج نموده و گزارش و شکایت آن شهروند نیز سبب پیگیری، تعقیب و درگیری سارو قهرمانی توسط پلیس بوده است.

وقایع و فضاسازی‌های رسانه‌ای بعد از مرگ سارو قهرمانی در شبکه‌های اجتماعی و بعد از آن به رسانه‌های ماهواره‌ای کشیده شد. پیش از همه بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون در اکانت توئیتر خود مدعی شد که سارو مدتی در رستوران وی به عنوان پیک مشغول به کار بوده و به قول خانم رهنما جوان محجوب و سربه‌زیری هم بوده است و با همین استدلال مدعی شد که مرگ وی مشکوک است! بعد از تذکر و توضیح فرمانداری سنندج به این خانم بازیگر فیلمی هم از مصاحبه با پدر سارو قهرمانی پخش شد که در آن توضیح می‌دهد سارو در عضویت گروهک تروریستی کومله بوده و توسط همین گروه نیز مسلح شده است. بعد از انتشار این فیلم عکس‌هایی نیز از سارو همراه با سلاح گرم و آرم کومله بر روی شیشه اتوموبیلش منتشر گردید و فضای افکار عمومی را که تا حدی تحت تأثیر توئیت خانم سلبریتی دچار شبهه در مورد مرگ این جوان شده بودند را قانع کرد.

اما دقیقاً یک روز بعد از پخش این تصاویر، رسانه‌های ماهواره‌ای با گزارشات اختصاصی به این موضوع پرداختند تا فضا را دوباره تغییر دهند. بی‌بی‌سی فارسی که بعد از اغتشاشات اخیر خیلی تلاش کرده نتیجه‌ای درخور در ارتباط با این حوادث به‌دست آورد، اینبار با مانور بر مرگ سارو قهرمانی سعی بر ایجاد فضایی ملتهب بعد از اغتشاشات آن هم با تکیه بر مسائل قومی را داشت. اما نکته جالب ماجرا این بود که با توجه به وجود مدارک و مستندات متقن در رابطه با مرگ سارو قهرمانی، درواقع بی‌بی‌سی فارسی با دستان خالی و توسل به روش‌های غیر حرفه‌ای سعی داشت به این موضوع دامن بزند.

صراحت در دروغ‌گویی!

 جالب توجه‌ترین شیوه بی‌بی‌سی فارسی در پرداختن به موضوع مرگ سارو قهرمانی، توسل این رسانه به دروغ‌گویی است. بی‌بی‌سی در گزارشی با عنوان «دلیل ابهام در پرونده مرگ سارو قهرمانی چیست؟» ابتدا مدعی می‌شود که سارو بعد از اغتشاشات اخیر ایران ناپدید شده و سعی می‌کند ارتباطی میان حوادث اخیر و مرگ سارو ایجاد کند.

پدر سارو که در ویدئویی در مورد فرزندش و ارتباط او با تروریست‌های کومله با صراحت صحبت کرده و قبل از این اتفاق نیز بارها در مورد ارتباط پسرش با این گروه تروریستی هشدار داده است، نیز از زبان گزارشگر بی‌بی‌سی «اعترافات تحت فشار» نامگذاری می‌شود.

اوج دروغ‌گویی بی‌بی‌سی آنجاست که همین رسانه انگلیسی بدون هیچ سند و خبری از قول خانواده سارو قهرمانی هم حرف می‌زند و از تحویل دیرهنگام جنازه، ناپدید شدن سارو و از وجود جای کبودی بر بدن وی صحبت می‌کند!

مصاحبه با تروریست‌ها

 بی‌بی‌سی فارسی پیش از این بارها در مصاحبه مستقیم و بی‌واسطه با تروریست‌ها به تریبونی برای بیان نظران جنایت‌کاران تبدیل شده است. نمونه روشن این اقدام این رسانه انگلیسی را می‌توان در مصاحبه با عبدالمالک ریگی عنوان نمود که از وی با عنوان «رهبر آزادی‌خواه بلوچ» نام برده بود، هیچ‌گاه از یادها فراموش نخواهد شد.

این بار هم در ادامه همین رفتار غیر حرفه‌ای‌اش برای ایجاد ابهام در نظرات پدر سارو قهرمانی و عکس‌های منتشر شده از خود سارو با سلاح گرم، به سراغ سران گروهک تروریستی کومله رفته و با کسانی که دست در خون ملت ایران آغشته دارند مصاحبه کرده است.

سران تروریست کومله نیز با استفاده از این فرصت در این رسانه انگلیسی از هواداری جوانان سنندج از کومله! و همچنین از رفتار ج.ا.ا در تحویل ندادن جنازه تروریست‌ها و... صحبت می‌کنند.

مجموعه رفتار غیر حرفه‌ای بی‌بی‌سی فارسی در ماجرای سارو قهرمانی موضوع جدیدی نیست، اما فرصت‌طلبی این رسانه انگلیسی را می‌رساند که در واقع بدون هیچ سند و مدرکی سعی دارد جریانی را ۱۸۰ درجه تغییر جهت داده و علیه نظام از آن استفاده کند.

در نهایت بی‌بی سی سعی می‌کند تا ابتدا با ابهام افکنی در مستندات منتشر شده در مورد مرگ سارو قهرمانی و بعد با فضا سازی، مرگ این عضو گروهک تروریستی کومله را در پروژه سوءاستفاده از فضای بعد از اغتشاشات دخیل کرده و امید دارد تا از این ماجرا برای داغ کردن پروژه کشته‌سازی مرتبط با اغتشاشات اخیر استفاده کند.




انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان