۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حفاران غیرمجاز در باغات قزوین دستگیر شدند
کد خبر: ۲۷۰۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان:

حفاران غیرمجاز در باغات قزوین دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گفت: تعداد ۳ نفر از حفاران غیر مجاز آثار تاریخی با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی قزوین در باغات روستای قدیم آباد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

حفاران غیرمجاز در باغات قزوین دستگیر شدند
سرهنگ اکبر بهنامی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی در خصوص انجام یک مورد حفاری در باغات قدیم آباد از توابع بخش مرکزی قزوین، ماموران در محل حاضر شدند.

وی افزود: طی هماهنگی و کسب دستور از مقامات قضایی پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین با همکاری و همراهی پرسنل خدوم پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام و توانستند یک گروه حفارغیر مجاز آثار تاریخی که در موتور خانه‌ی آب نزدیک محل حفاری تجمع کرده بودند را دستگیر و مانع از ادامه روند عملیات شوند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین اذعان کرد: در این عملیات یک حفاری به عمق ۴ متر مشاهده و تعدادی ادوات حفاری شامل یک دستگاه چراغ قوه لیزری و دستگاه فلز یاب کشف و ضبط شد که همراه با متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شد..

این مسئول یادآور شد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ (در وقت اداری) و شماره‌های ۳۳۳۶۷۱۲۱ و۵- ۳۳۶۷۹۹۷۳ (بصورت شبانه روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌موقع نیروهای خدوم حافظ میراث فرهنگی از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی پیشگیری‌ شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان