۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فعالان سیاسی جناح‌های مختلف استان قزوین اغتشاشات‌ را محکوم کردند
کد خبر: ۲۷۰۲۳۴ نویسنده: حنانه امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۶:۲۷ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

فعالان سیاسی جناح‌های مختلف استان قزوین اغتشاشات‌ را محکوم کردند

فعالان سیاسی جناح‌های مختلف استان قزوین در محکومیت اغتشاشات اخیر در استان قزوین اظهارنظر کردند.

فعالان سیاسی جناح‌های مختلف استان قزوین اغتشاشات‌ را محکوم کردند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛____حنانه امیری.

طی روزهای گذشته شاهد اعتراضات مردمی به علت وضع بد اقتصادی و بیکاری و مشکلات معیشتی بودیم که این اعتراضات در شهرهای مختلف کشور ادامه پیدا کرد و در استان قزوین نیز انجام گرفت.

اما نکته قابل تامل در این میان این بود که عده ای از فرصت طلبان داخلی و خارجی با حمایت سلطنت طلبان با نفوذ لیدرهای خود در بین این تجمعات اعتراضات مسالمت آمیز مردم را به آشوب و تخریب اموال عمومی و آتش زدن برخی مراکز دولتی و عمومی تبدیل کردند.

در این گزارش سعی شده به تجمیع اظهارنظر مسئولان استان قزوین در محکومیت اغتشاشات صورت گرفته بپردازد.

آیت الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
کسی که به پرچم کشورمان اهانت می‌کند، نانش از جای دیگر می‌آید/ رونق فرهنگ اشرافی‌گری در بین مسئولان مردم را عصبانی می‌کند


متأسفانه فراوان در دوره‌های مختلف شاهد بوده‌ایم برخی‌ آدرس غلط و وعده‌های دروغ به مردم می‌دهند، مردم در فقر و گرسنگی به سر می‌برند اما آنان در ناز و نعمت، ثروت اندوزی و زیاده‌خواهی روزگار می‌گذرانند.

مردم نگران آب آشامیدنی خود هستند؛ اما برخی‌ها سعی دارند که در خانه‌هایشان استخر خصوصی داشته باشند و این‌ همان هواهای نفسانی است که مشکلات ایجاد کرده است و زمینه فتنه‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

ثروت اندوزی، زیاده طلبی و رفاه طلبی برخی مسوولان یکی از دلایل اعتراضات شکل گرفته در فضای امروز کشور است، رونق فرهنگ اشرافیگری در بین مسئولان و مدیران فرهنگ دینی و ایمانی را به نابودی می کشاند و مردم را عصبانی کرده و بین ملت و مسئولان فاصله ایجاد خواهد کرد.

برای تحلیل وقایع امروز چشمان ما حضور اجانب و استکبار را در آشوب ها رصد می‌کند اما نباید غافل از این نکته شد که مسئولان هم با عملکرد نامناسب خود نارضایتی عمومی را ایجاد کرده اند.

زاهدی، استاندار قزوین:
رسیدگی به‌پرونده‌های مفاسد اقتصادی به مردم اطلاع‌رسانی شود/با برهم‌ زنندگان امنیت استان برخورد قاطع می‌شود


مسئولان ذی ربط زمانی که در جریان مطالبات مردم قرار می‌گیرند تا جایی که امکان دارد باید این مشکلات را رفع کنند و اگر شرایطی برای حل مشکل وجود ندارد موضوع را با مردم درمیان بگذارند.

مردم ما به خصوص والدین و پدر و مادرها باید مراقب باشند تا فرزندانشان به دام جریان‌های سوء و معاند نیافتند و گرفتار نشوند.

آنچه ما طی روزهای گذشته مشاهده کردیم تعدادی از معترضین جزو افرادی بودند که با سوءنیت به میدان آمدند و بخشی دیگر هم جوانان بودند که به واسطه احساسات و شور و هیجان به میدان اعتراض آمدند که تفکیک این افراد در ابتدا مشکل بود.

از کل کشور دستوری برای مدارا با این فضا و اعتراضات صادر شده بود که ما طی 2 روز ابتدایی شکل گیری این اعتراضات برخورد جدی نداشتیم تا برای افکار عمومی هم جواب داشته باشیم؛ اما در شرایط امروز به هیچ کس اجازه برهم زدن امنیت و آسایش مردم را نخواهیم داد.

فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:
کسی از اغتشاش و ناامنی منفعت نمی‌برد


تمام مدیران و مسئولان هر سه قوه وظیفه دارند رضایتمندی مردم را فراهم کنند؛ آنچه بدیهی است این که هیچ گاه کسی از اغتشاش و ناامنی منفعت نبرده و ثبات و رشد مدیون آرامش و امنیت است.

امنیت و آرامش باید وجود داشته باشد تا فضای برای کارهای اقتصادی، امنیت و رفاه مردم فراهم باشد.

بدیهی است عامه مردم هیچ وقت اعتراضات خود را با اغتشاش، آتش سوزی و آسیب زدن به اموال عمومی بیان نمی کنند.

در هیچ کشور مترقی و پیشرفته ای نمی بینید که مردم خواسته های خود را با آتش سوزی و آسیب به فضاهای عمومی مطرح کنند بنابراین از مردم تقاضا داریم مشکلان و اعتراضات خود را از راه های منطقی مطرح کنند.

شاه حسینی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین:
رفتارهایی که به کشور و ارکان نظام آسیب ‌بزند، تایید نمی‌کنم/ ساختارشکنان از مردم نیستند


مردم اگر مطالبه‌ای دارند باید از راه قانونی پیگیری کنند؛ من این رفتارهایی که به زیان کشور بوده و به ارکان نظام آسیب می‌رساند، تایید نمی‌کنم و قطعا هیچ ایرانی نمی‌توامند این راه را تائید کند.

قانون خوشبختانه راه را باز گذاشته که مردم بتوانند مطالباتشان را از راه قانونی پیگیری کنند؛ افرادی که در خیابان‌ها به اموال عمومی آسیب می‌رسانند و به رفتارهای هنجارشکنانه دست می‌زنند، از مردم نیستند.

مردم کشور، نظام، استان و شهر خود را دوست دارند لذا آسیب زدن به شهر و کشور توسط مردم صورت نمی‌گیرد.

موسوی، مدیرمسئول روزنامه ولایت:
برای رفع اغتشاشات همه جریان‌های سیاسی باید با یکدیگر متحد شوند

اعتراضات و گلایه‌ها به وضعیت کنونی کشور، مختص جناحی خاص نیست و همه مسئولان از همه جناح‌ها باید برای حل مشکلات به میدان آیند تا زمینه سوء استفاده دشمنان ایجاد نشوند.

در کوتاه مدت دلسوزان انقلاب و نظام باید مسائل جناحی را کنار بگذارند و بدانند در مقابل آنها کسانی قرار دارد که دستشان تا مرفق به خون آلوده است بنابراین همه جناح‌های سیاسی کشور باید دست به دست هم دهیم تا اغتشاشات را از بین ببریم.

صفاپور، دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امام خمینی (ره):
رفتارهای خشونت‌آمیز به صلاح جامعه نیست/ مسئولین مطالبات به‌حق مردم را پیگیری کنند


همه مردم را به آرامش دعوت می‌کنیم چون خشونت هرگز جواب نمی‌دهد؛ چنین اغتشاشات و رفتارهای ساختارشکنانه به صلاح جامعه نیست هیچ مطالبه‌ای با خشونت قابل وصول نخواهد بود.

باید بستری ایجاد شود که مردم باید به صورت مسالمت آمیز مطالبات خود را بیان کنند.مسئولین موظف هستند تا مطالبات به‌حق مردم را پیگیری و مشکلات را رفع کنند تا فضا به خشونت کشیده نشود.

نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:
تخریب اماکن عمومی و آتش زدن اموال مردم، دشمنان را شاد می‌کند


متاسفانه در حوادث اخیر برخی افراد فرصت طلب از شرایط کنونی برای پیاده کردن مطامع دشمن شاد کن خود استفاده می‌کنند و شاهد تخریب اماکن مذهبی هستیم که می توانیم نشانه گیری آنها را حرکتی ضد دینی قلمداد کنیم.

وقتی قرآن‌ها در سازمان تبلیغات اسلامی به آتش کشیده می شود باید نگران شویم که عده ای با اهداف شیطانی و توهین به مقدسات وارد کار شده اند و اگر صف آنها را از مردم عادی جدا نکنیم شاید عده ای ساده لوح متوجه عمق جریان نشوند.

همه مسئولان باید بدانند وظیفه دارند پاسخگوی مردم باشند و به مطالبات آنها جواب منطقی دهند و در این میان نباید ما مدیران به هر بهانه ای از جوابگویی به مردم فرار کنیم.

باید صف اغتشاش گران و فرصت طلبان را از مردم عادی که به گرانی و برخی امور انتقاد و اعتراض دارند جدا کنیم و حتما به این مطالبات پاسخ داده و البته با تخریب گران با جدیت مقابله کنیم تا امنیت استان آسیب نبیند.

حمله به اماکن عمومی و آتش زدن اموال عمومی که هزینه آن از طرف خود مردم تامین می شود و ایجاد رعب و وحشت دشمن شاد کن است و آنها را در توطئه های دیگر جسور می کند لذا باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم و ساده انگاری را کنار بگذاریم تا آسیب نبینیم.

اسکندری نژاد، مدیرکل ارشاد استان قزوین:
رفع مشکلات اقتصادی نیازمند همت جدی مسئولان است/ در سایه آشوبگری اشتغال ایجاد نمی‌شود


آن دسته از افرادی که فکر می‌کنند با ایجاد هرج و مرج می‌توانند به خواسته‌های خود برسند، سخت در اشتباه هستند؛ چون اساسا جنبش‌های اجتماعی باید رهبر کاریزما داشته باشد که به نتیجه مطلوب برسد.

افراد حاضر در تجمعات اخیر نمی‌دانند دنبال چه چیزی هستند، مردم می‌توانند گله مندی خود در مورد اشتغال یا گرانی را ابراز کنند اما در سایه چنین تجمعاتی اشتغال ایجاد نمی‌شود.

باید با انسجام برخورد کنیم و هر نوع جنبشی که آتش این اعتراضات را شعله ور کند خطای نابخشودنی است که دودش به چشم همه می‌رود.

قدرت الله علیخانی، فعال سیاسی:
آشوبگران با شعارهایشان نشان دادند مخالف نظام هستند

بخشی از این اعتراضات به دلیل عملکرد وزرایی است که از دولت حمایت نمی‌کنند و ایراد دیگر این است که "فعالان ستادی روحانی به وزرا دسترسي ندارند."

به گفته علیخانی تحركات و شعار‌هاي برخي از افراد حاضر در تجمعات به خوبي نشان مي‌دهد اين افراد مخالف نظام هستند نه منتقد و از این رو بايد اين تحركات متوقف شود.

محسن حق شناس، عضو شورای قزوین:
مطالبات به حق مردم باید با جدیت مطرح و پیگیری شود

بی شک راه غلبه بر فتنه انگیزی و ایجاد فضای غبار آلوده ای که از امتزاج حق و باطل، به نیت رسیدن به مطامع شیطانی رقم می خورد، تکیه بر بصیرت اسلامی حول محور ولی است و ️امروز مردم عزیز شهر من قزوین همانند مردم سایر شهرها میهن اسلامی نشان دادند که مصمم تر از همیشه آماده دفاع از نظام هستند.

باید قبول کنیم در برخی از حوزه‌ها نتوانسته ایم رضایت مردم را جلب کنیم. مشکلات اقتصادی، معیشت و اشتغال مطالبه جدی و بحق مردم است که پاسخ مناسب و کافی و موثر به آن داده نشده است.

تردیدی نیست اگر آنان که باید در دفاع از مظلوم، در برابر ظلم ظالم، میدانداری قانونی و بحق کنند میدان را خالی کنند نتیجه این می شود که دشمنان قسم خورده نظام در پوستین گوسفند نقش بازی می‌کنند و هزینه‌های سنگینی را به نظام و مردم تحمیل می‌کنند.

فرج الله فصیحی رامندی، عضو شورای شهر قزوین:

به ایادی استکبار و فریب خوردگان آنها که به بهانه تنگناهای اقتصادی در برخی از شهرها موجب اخلال در نظم و امنیت شده اند، اعلام انزجار نموده و می گوییم تا پای جان برای دفاع از نظام و انقلاب ایستاده ایم.

امیررضا بخشی‌پور، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):
بدنه عمومی مردم با آشوبگران همراهی نکرده است/دولت به گلایه‌های اقتصادی رسیدگی کند

مردم دغدغه‌های خاصی دارند که البته به حق است و امروزه وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که بسیاری از مردمی که به لحاظ مالی در فشار هستند، در تنگنا قرار گرفته‌اند.

متاسفانه عده‌ای از افراد فرصت طلب که همواره به دنبال بر هم زدن نظم عمومی و امنیت ملی و تخریب اموال عمومی هستند؛ شرایط را برای این کار مهیا دیدند.

باید بخش دوم اعتراضات را از بخش اول جدا کنیم؛ چراکه فاز دوم شلوغی‌ها بیشتر آشوب بود و از آن می‌توانیم به عنوان فتنه جدید نام ببریم؛ لذا مردم باید موضع درستی اتخاذ کنند؛ کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده و بدنه عمومی مردم با آشوب طلبان همراهی نکرده است.

میرزایی، مدرس دانشگاه در قزوین:
گلایه‌ها در حوزه گرانی و فسادهای دولتی به‌حق است/ صف مردم از اغتشاشگران جداست


دولت به صورت جدی در زمینه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی کار نکرده است. مردم از فساد و تبعیض گله مندند؛ وقتی ما اقدام نمی‌کنیم طبیعی است که برخی از سودجویان به فکر سواستفاده برمی‌آیند.

صف مردم از اغتشاشگران جداست، حرف مردم در مورد گرانی‌ها هم مانند بسیاری از راهپیمایی‌های دیگر باید در قالب مسالمت آمیز مطرح شود تا دشمنان هم سوءاستفاده نکنند.

ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:
اغتشاشگران جزو ملت ایران نیستند/ دولتمردان مشکلات مردم را حل کنند


رفتارهای هنجارشکنانه امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد اگر اعتراض و انتقادی هم وجود دارد باید از مرجع قانونی بیان شود.

مشکلات بیکاری و اقتصادی در کشور وجود دارد که مردم را تحت فشار قرار داده است همه این مشکلات‌ وجود دارد اما راه حل این نیست که فضایی متشنج ایجاد شود و به خاطر این مسائل یکسری افراد فرصت طلب هم بخواهند از این فضا سوء استفاده و ساختارشکنی کنند و مسائلی را مطرح کنند که اصلا مورد تایید ملت شریف ایران نیست.

مردم می‌توانند با راهکارهای قانونی مسائل را مطرح کنند، دولتمردان هم باید به مشکلات رسیدگی کنند تا از فشارهای اقتصادی که مردم متحمل آن هستند، کاسته شود.

صادقی نیارکی، دادستان قزوین:
نباید کاری کرد که آمریکای خبیث شاد شود

برخی افراد معاند تلاش می‌کنند با سوءاستفاده از ساده انگاری، مشکلات صنفی و اقتصادی مردم، دست به تخریب اموال مردم یا اموال عمومی بزنند که لازم است مردم آگاه باشند که با چنین اقداماتی بهانه دست دشمنان ندهند.

آتش زدن اماکن عمومی و شخصی مردم یکی از اقداماتی است که احتمال آن از قبل می‌رفت ولی چنین اقدامات تخریبی جز این که آب در آسیاب دشمن ریخته شود سودی نخواهد داشت و مردم باید در چهارچوب قانون مطالبات صنفی، اقتصادی و معیشتی خود را از مسئولان بخواهند.

نباید کاری کرد که آمریکای خبیث شاد، صهیونیسم جنایتکار که دستش به خون کودکان و زنان و مردان فلسطینی آلوده است، شاد شود. نباید طوری حرف بزنیم و عمل کنیم که وهابیون از ترافیک یک خیابان پیراهن عثمان درست کنند و مردم و نظام را مورد هجمه قرار دهند.

بهمن طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان قزوین:
تداوم اتحاد موجب افزایش قدرت ملی می‌شود/ دولت فکری برای نجات مردم از شرایط بد اقتصادی کند


اگر فتنه سال 88 ادامه پیدا می‌کرد به وحدت و انسجام ملی کشور صدمه وارد می‌شد؛ چراکه فتنه ۸۸ در واقع خروجی علیه اعتقادات مذهبی و تعدی و تجاوز به حریم ولایت بود.

فتنه 88 درصدد تحت الشعاع قرار دادن و صدمه زدن به انسجام و وحدت ملی و یکپارچگی نفوذناپذیر و بی‌بدیل مردم کشور بود که در سایه خون شهدا و فرمایشات راهبردی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بین ادیان و مذاهب و فرق و نژاد و زبان‌های مختلف در سطح کشور ایجاد شده بود.

هر اندازه توان مالی مردم را کاهش دهیم به همان میزان کشور را از اشتغال و استقلال اقتصادی محروم می‌کنیم.دولت باید به فکر نجات مردم از وضعیت اقتصادی موجود باشد؛ زیرا این وضعیت تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست که مردم نتوانند یک زندگی عادی داشته باشند.

مردم از دولت و مسئولین نظام رفاه ویژه ای مطالبه نکرده اند؛ بلکه خواستار این هستند که شرایط بگونه ای باشد بتوانند زندگی عادی خود را اداره کنند.

کانال تلگرامی قوامی نوشت؛
صدایی که از بلندگوی دشمن حمایت می‌شود، توطئه است


سوری‌ها می‌گویند: در اوایل اعتراضات مدنی علیه کشور، که توسط عربستان و آمریکا طراحی شده بود مردم برای حقوق خود به خیابان آمدند، در حالی که نفهمیدند گوشت قربانی دشمنان سوریه اند، در یکی از این اعتراضات در حالی که مردم در مقابل نیروهای نظامی تجمعی داشتند، به ناگاه از داخل جمعیت چند نفر!! نیروهای نظامی مستقر در صحنه را به رگبار بستند!

که متاسفانه با این کار تروریست‌ها، نظامیان سوری هم به سمت مردم تیراندازی کردند چون فکر کردند که این مردمند که بجنگ آنها آمده اند!

فلذا این حربه ای شد برای ورود تروریست‌ها و مزدوران داخلی و خارجی و قتل و غارت و تجاوز به نوامیس مردم و نابود کردن تمام زیرساخت‌های سوریه!

هموطن، امروز هم دشمنان در پی ویرانه کردن ایران بزرگ و مردم غیورش هستند، هرجا صدایی شنیدید که، از بلندگوی دشمن هم حمایت می‌شود بدانید توطئه ای تازه است.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون:
بیکاری و وضعیت بد اقتصادی عامل اعتراضات مردمی است

امریکا هیچ‌گاه از دشمنی با ایران دست بر نمی‌دارد، آنها امروز از مشکلات موجود جامعه مانند بیکاری و وضعیت اقتصادی و کم‌کاری‌های برخی از مسئولان سوء استفاده کرده و اتفاقات اخیر را در کشور ایجاد کردند.

اگر هم امروز مشکلاتی وجود دارد به دلیل این است که برخی از مسئولان نتوانستند در رفع مشکلات مردم عملکرد خوبی داشته باشند.

اشتباهات مسئولان را به پای انقلاب اسلامی نگذارید زیرا اهداف تشکیل این انقلاب درست بوده و ایراد از ما مسئولان است که نتوانستیم به مردم خدمت شایسته ارائه دهیم.

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس:
گرانی‌های اخیر ناشی از سودجویی افراد فرصت‌طلب است


برخی از سودجویان به محض اینکه مطلع شدند قرار است قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد قبل از اجرای این طرح، اجناس را گران کردند و قیمت‌ها را افزایش دادند.

تعزیرات حکومتی باید وارد عمل شود و با افراد سودجویی که اقدام به افزایش قیمت کالاها کرده اند به شدت برخورد کند.

در ایام بودجه ریزی کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی وظایف خود را به خوبی انجام دادند و قطع به یقین کمیسیون تلفیق هم با گرانی خارج از قواعد مخالفت می‌کند.

قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین:
اجازه نمی‌دهیم عده‌ای گلایه اقتصادی مردم را سیاسی کنند/ باید مشکلات را حل کنیم

امروز مردم مشکلاتی دارند ولی برخی می‌خواهند از این گلایه و اظهارنظر مردم سوءاستفاده کرده و ذائقه مردم را تلخ کنند.

همه مسئولان مکلف و موظف به خدمت به مردم هستند و اگر همه گوش به فرمان رهبری برای خدمت به مردم تلاش جهادی داشته و براساس اقتصاد مقاومتی حرکت کنند دیگر شاهد برخی مسائل و مشکلات نخواهیم بود.

محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:
عده‌ای از خواسته‌های به‌حق مردم سوءاستفاده می‌کنند/ مشکلات اشتغال و معیشت باید حل شود


در اقداماتی که متاسفانه در روزهای اخیر در کشور صورت گرفت و دستاویز آنها بحث‌هایی مانند اشتغال و معیشت و گرانی بود؛ عده‌ای از خواسته‌های به حق مردم سوء استفاده می‌کنند و با ایجاد اغتشاش به کشور آسیب وارد می‌کنند و این حرکات محکوم است در حالیکه کسی که عرق دینی و ملی دارد هرگز به جان مردم تعرض نمی‌کند و اموال عمومی را تخریب نمی‌کند.

اشتغال، اقتصاد و معیشت از مطالبات مردم است که ما در این حوزه‌ها مشکل داریم و باید تلاش کنیم تا مشکلات مرتفع شود؛ برای دستیابی به این هدف باید صاحبان فکر و سرمایه دست به دست هم داده و با هم‌افزایی در این حوزه قدم‌های خوبی بردارند.

امیر طاهرخانی، نماینده ادوار مجلس: 

انتقاد حق مردم است که باید به حل مشکلات کشور و بهبود زندگی مردم منجر شود نه آسیب و خسارت زدن به بیت المال و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش جامعه که یقینا این خواست مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی نیست.

ضمن محکوم کردن هرگونه اغتشاش و تعرض به مقدسات و تخریب اموال عمومی و بیزاری جستن از بیگانگان  آمادگی خود را در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام داشته و از دستگاههای مسئول برخورد قانونی را خواهانیم.

  انتهای پیام/2002 


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان