۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فضای مجازی فرصتی برای نشر فرهنگ نماز و اقامه دین است
کد خبر: ۲۶۹۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۳۰ ساعت: ۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

فضای مجازی فرصتی برای نشر فرهنگ نماز و اقامه دین است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فضای مجازی فرصتی برای نشر فرهنگ نماز و اقامه دین است، گفت: اجلاس بیست‌وششم نماز فرصت‌های نشر فرهنگ نماز با استفاده از فضای مجازی را بررسی می‌کند.

فضای مجازی فرصتی برای نشر فرهنگ نماز و اقامه دین است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیعه در استان قزوین پیش از آغاز بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که با موضوع «نماز و فضای مجازی» امروز(پنج شنبه) در بندرعباس برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجلاس سراسری نماز که هر ساله برگزار می‌شود، بر اساس نیازهای معنوی و فرهنگی است و خوشبختانه در اجلاس بیست و ششم نیاز فرهنگی و معنوی را تعامل بین نماز و فضای مجازی تشخیص داده است.

وی تصریح کرد: در این عصر و زمانه‌، پدیده‌ای به نام فضای مجازی مطرح است که علی رغم نامش بسیار حقیقی است چرا که مخاطبانش اقشار مختلف مردم با سنین متفاوت هستند و در این اجلاسیه همین جغرافیای جمعیتی به درستی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نماز که هر مسلمانی در شبانه روز در پنج نوبت به کلاس تربیتی، معنوی، ملکوتی و مناجاتی آن دعوت می‌شود، می باید با فضای مجازی که مورد توجه آحاد مردم ما است، در تعامل و پیوند باشد.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه فضای مجازی بستر مناسبی است، بیان کرد: بستر فضای مجازی اگر مدیریت نشود می‌تواند به تهدید تبدیل شود اما اگر مدیریت و هدایت شود، فرصت‌های بسیاری را برای نشر ارزش‌های الهی و دینی فراهم می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بسیار بیشتر از تهدیدهای آن‌ معرفی کرده‌اند و شایسته است که در اجلاس نماز زمینه‌ها و فرصت‌های استفاده هر چه بهتر و بیشتر از فضای مجازی ارزیابی شود.

وی افزود: در اجلاس سراسری نماز می باید به این مهم بپردازیم که چگونه می‌توان از فرصت فضای مجازی برای اهداف و آرمان های حوزه دین، عبادت، نماز و اخلاق استفاده کرد و بدینوسیله مفاهیم معنوی و عرفانی اسلام را به همه جهانیان که تشنه و نیازمند آن هستند معرفی کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان