۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین امدادرسانی جهادگران قزوین در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد
کد خبر: ۲۶۸۷۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۷ ساعت: ۱۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه استان قزوین:

امدادرسانی جهادگران قزوین در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد

معاون اجرایی سپاه استان قزوین با بیان اینکه امدادرسانی جهادگران قزوین در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد گفت: روستاهای بابا اسکندر و قره‌بلاغ به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

امدادرسانی جهادگران قزوین در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد
سرهنگ محرمعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: از روز دوم زلزله در کرمانشاه، براساس مسئولیتی که واگذار شد، با ۶ گروه جهادی در منطقه مستقر شدیم و نسبت به موضوع آواربرداری، بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در زیر آوار، تدفین، امدادرسانی و غیره کمک‌های لازم انجام گرفت.

مسئول امدادرسانی سپاه قزوین در دهستان قره‌بلاغ با اشاره به تعداد جمعیت و تلفات روستاهای تحت پوشش سپاه استان قزوین افزود: روستاهای بابا اسکندر و قره‌بلاغ دارای ۲۷۳ خانوار هستند که ۲۰۳ خانواده در روستای قره‌بلاغ مالک و ۵۱ خانوار مستاجرند و جمعاً ۲۵۴ خانوار حضور فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه ۷۰ خانوار در روستای بابااسکندر زندگی می‌کنند ابراز کرد: مجموع جمعیت این ۲ روستا به ۱۰۵۷ نفر می‌رسد که این آمار متغیر بوده و دلیل آن عدم حضور برخی از این خانواده‌ها در زمان زلزله و نبود آمار دقیق از سوی دهیاری است.

والدی گفت: این آمار در روزهای آتی به تغییر ۵ الی ۶ درصدی قطعی خواهد شد و در این بین ۱۷ نفر متوفی و ۷ نفر مصدوم وجود داشت که ۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و یک نفر باقی مانده همسر دهیار است که در کما به سر می‌برد.

این مسئول درخصوص خسارات وارد شده به این دو روستا گفت: روستاهای بابا اسکندر و قره‌بلاغ به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

وی با اشاره به کمک‌های بی‌شائبه مردمی گفت: تا این لحظه بیش از ۷۰ کامیون، تریلی و نیسان برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده و به خصوص مردم دهستان قره‌بلاغ اعزام شده‌اند.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: با توجه به مشکلاتی که در این روستا وجود داشت، هر ۲۰ خانوار به یک گروه تقسیم‌بندی شدند و برای هرکدام از این گروه‌ها یک سرگروه برای رسیدگی به امور مختلف در نظر گرفته شد.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان کرد: اقلام کمکی به این سرگروه‌ها جهت رسیدگی به مردم ارجاع می‌شود که این کار هم از اسراف و هم از عقب افتادگی کمک‌رسانی جلوگیری می‌کند و همچنین مردم در چادرها اسکان پیدا کردند.

والدی افزود: در موضوع آب آشامیدنی و برق مردم این روستا دچار مشکلاتی بودند که در این راستا از استان درخواست کمک کردیم و مشکلات مرتفع شدند.

مسئول امدادرسانی سپاه قزوین در حادثه زلزله غرب کشور افزود: در اثنای این امدادرسانی‌ها، ۴ گروه امدادی و درمانی با ۲ دستگاه مینی‌بوس جهت راه اندازی درمانگاه سیار در منطقه مستقر شدند و در ادامه یک گروه ۱۶ نفره متشکل از متخصصین ارتوپد، زنان، چشم و پزشک عمومی در این منطقه حضور پیدا کردند.

والدی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده و توصیه ایشان به کمک‌رسانی سپاه در این مناطق گفت: بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده ما در این مناطق حضور پیدا کردیم و مجدانه به مردم آسیب‌دیده امدادرسانی کردیم و هم‌اکنون مردم از این امدادرسانی‌های سپاه راضی و به این موضوع اذعان دارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان