۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۶میلیون ایرانی هیچ نوع بیمه ای ندارند/ قزوین در نرخ طلاق جزو ۱۰ استان اول کشور است
کد خبر: ۲۶۷۵۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۹ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قزوین:

۶میلیون ایرانی هیچ نوع بیمه ای ندارند/ قزوین در نرخ طلاق جزو ۱۰ استان اول کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ قزوین در حوزه طلاق گفت: هم اکنون ۳۰میلیون سالمند در کشور داریم و ۶میلیون ایرانی هم از هیچ نوع بیمه ای برخوردار نیستند.

۶میلیون ایرانی هیچ نوع بیمه ای ندارند/ قزوین در نرخ طلاق جزو ۱۰ استان اول کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی که ظهر امروز(سه شنبه)در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط امروز کشور تأمین منابع مالی بسیار سخت شده است.

وی افزود: فقر یک واقعیت است که در کشور وجود دارد و دولت به صورت جدی بحث فقرزدایی را در برنامه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هم اکنون ۳۰میلیون سالمند در کشور داریم و ۶میلیون ایرانی هم از هیچ نوع بیمه ای برخوردار نیستند.

ربیعی ادامه داد: این جمعیت فاقد بیمه در آینده ای نه چندان دور سالمندان بدون آینده هستند که باید تدابیری برای آنان اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه برخی از معضلات از گذشته انباشته شده است، عنوان کرد: در سال۸۴، یک میلیون و ۲۰۰هزار بازنشسته تحویل گرفتیم و در مدت زمان کمی بیش از ۳میلیون بازنشسته تحویل دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:طرح سلامت را ان شاالله با موفقیت پیش می‌بریم و پیگیری مواردی از قبیل هدفمندی یارانه‌ها، اشتغال، فقر و صندوق‌های مختلف در دستور کار دولت قرار دارد.

ربیعی با اشاره به وضعیت استان قزوین گفت: قزوین در نرخ طلاق جزو ۱۰استان نخست کشور است، البته به میزان ۲دهم درصد کنترل شده است.

وی بیان کرد: در بحث خودکشی استان قزوین جزو ۴ استان اولی است که کمترین آمار خودکشی را دارد.

این مقام مسئول افزود: برای حاشیه نشینی باید برنامه‌های مداخلات اجتماعی داشته باشیم تا با برخی از این مداخلات بخشی از مشکلات موجود را برطرف کنیم.

ربیعی اضافه کرد: اگر بتوانید بودجه های استانی را در حداقل۵بانک اهرم کنید، می‌توانید آن را اهرم قرار داده و برنامه‌های خود را پیش ببرید.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی هم برش استانی را تعیین و تا هفته آینده اعلام می‌کنیم؛ اگر کشمش استان را در قالب تعاونی مطرح کنید تسهیلات لازم به آن اختصاص می‌یابد.

ربیعی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان قزوین گفت: قزوین ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد بنابراین باید بستر مناسب برای اقامت گردشگران در این استان را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: صنایع تکمیلی هم باید در کنار باغداری پیگیری شود تا شاهد رونق اقتصادی در این حوزه باشیم.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان