۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خستگی و خواب آلودگی، علت ۴۰ درصد تصادفات
کد خبر: ۲۶۶۶۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۷ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان قزوین اعلام کرد:

خستگی و خواب آلودگی، علت ۴۰ درصد تصادفات

رئیس پلیس راه استان گفت: علت ۴۰ درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگانی است که از سمت رشت و زنجان وارد حوزه استحفاظی استان شده اند.

خستگی و خواب آلودگی، علت ۴۰ درصد تصادفات
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ نصراله بیگلری رییس پلیس راه قزوین صبح امروز(دوشنبه) در هشتمین همایش سازمان‌های امدادی، ترافیکی و راهوران محله و تجلیل از چهره‌های فعال عرصه ترافیک، اظهار کرد: در یک ساله امسال نسبت به 95 علی رغم افزایش 10 درصدی مسافرت‌ها در استان شاهد کاهش هفت درصدی تلفات بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه ی نخست سال 70 میلیون تردد در استان ثبت شده است، گفت: با توجه به افزایش 12درصدی سفرها و اضافه شدن به خودروها امسال شاهد کاهش حوادث و کاهش 16 نفری تلفات نسبت به شال گذشته بوده ایم.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: با توجه به نامناسب بودن محورهای استان با آغاز بارش‌ها شاهد تصادفات زنجیره ای خواهیم بود و این امر می طلبد تا اداره کل حمل و نقل جاده ای توجه ویژه ای نسبت به کنار گذر جاده ای قزوین و اتوبان "قزوین- کرج" داشته باشد.

بیگلری اضافه کرد: با توجه به اینکه تصادف زنجیره ای سبب ناراحتی بسیاری از افراد می‌شود بنابراین لازم است تا در این حوزه توجه بیشتری شود و در این راستا هماهنگی‌ها و تمهیدات توسط حمل و نقل جاده ای صورت گیرد.

وی یادآور شد: در سال جاری شاهد افزایش چند درصدی تصادفات در محور بوئین زهرا بوده ایم که نیاز است تا قسمتی از مسیرهای دو طرفه برای ایمنی بیشتر و کاهش حوادث به یک طرفه تبدیل شود.

این مسئول توضیح داد: در مجموع امسال نسبت به سال گذشته در تمام تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی کاهش چشمگیری داشته ایم که در این راستا 95 درصد مقصران تصادف آقا و 5 درصد آن خانم بوده اند.

کاهش 7 درصدی تلفات جاده ای در قزوین
وی اضافه کرد: در بین رانندگان مقصر بازه سنی 25 تا 34 سال با 33 درصد تصادفات فوتی بیشترین بازه را به خود اختصاص داده است که بر این اساس 26 درصد تصادفات فوتی مربوط به رانندگان در بازه سنی 18 تا 24 سال، 26 درصد مربوط به رانندگان 35 تا 44 سال و 13 درصد به رانندگان بالای 45 سال مربوط بوده است.

بیگلری تاکید کرد: حدود 70 درصد تصادفات مربوط به سه محور مواصلاتی استان آزاد راه قزوین _کرج، قزوین_رشت و قزوین_زنجان بوده است که در همین راستا دو سوم از تصادفات در اتوبان قزوین_کرج ثبت شده است.

بیگلری ادامه داد: علت 40 درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگانی است که از سمت رشت و زنجان وارد حوزه ی استحفاظی استان شده اند.

وی عنوان کرد: 41 درصد تصادفات مربوط به واژگونی، 7 درصد خروج از جاده، 33 درصد وسیله با وسیله، هفت درصد شی ثابت، 10 درصد برخورد با موتور و 8 درصد برخورد با عابرپیاده بوده که بیشترین زمان وقوع تصادفات با 23 درصد مربوط به ساعت 16 تا 20 بوده است.

رئیس پلیس راه استان در پایان گفت: آمار تصادفات مربوط به آزادراه 53 درصد، بزرگراه 23 درصد، راه اصلی 10 درصد راه فرعی 2 درصد و راه روستایی 17 درصد بوده است که امسال نسبت به سال گذشته در برخورد با تخلفات چهار درصد افزایش داشته ایم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان