۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رحیم سرکار: دولت به وعده‌های خود عمل نکرده است
کد خبر: ۲۶۶۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۳ ساعت: ۱۴:۳۵ ↗ لینک کوتاه

تجمع فرهنگیان قزوین مقابل آموزش و پرورش؛

رحیم سرکار: دولت به وعده‌های خود عمل نکرده است

سرکار گفت: متاسفانه دولت به وعده‌هایی که در گذشته داده شده کامل اجرا نکرده و انتظار داریم به وعده‌هایی که می دهند، عمل کنند.

رحیم سرکار: دولت به وعده‌های خود عمل نکرده است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ به مناسبت روز جهانی معلم، صبح امروز(پنج شنبه) فرهنگیان قزوین همزمان با سراسر کشور برای خواسته‌های صنفی، در مقابل سازمان آموزش و پرورش تجمع کردند.

رحیم سرکار رییس کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین در حاشیه این تجمع اظهار کرد: امروز معلمان سراسر کشور در اعتراض به حقوق اندک و برنامه‌های ناعادلانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه در اختصاص بودجه به آموزش و پرورش تجمع کرده‌اند.

وی افزود: این دعوت از سوی کانون‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور صورت گرفته است که تشکلی به نام شورای هماهنگی کانون‌های صنفی دارند.

سرکار ابراز کرد: بودجه‌ای که سازمان برنامه‌ریزی و بودجه به آموزش و پرورش اختصاص می‌دهد در مقایسه با سازمان‌های دیگر که جمعیت کمتری از خانواده بزرگ فرهنگیان دارند، بسیار کمتر است.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: بیشترین خواسته ما این است که نظام کامل و هماهنگ حقوقی با مواد و تبصره‌ها اجرا شود.

وی بیان کرد: متاسفانه مسوولان به وعده‌هایی که می‌دهند عمل نکرده و مطالبات ما انباشته شده است و بسیاری از حق‌التدریسی‌ها حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و حقوق بازنشستگان باقی مانده است و اضافه کاری‌ها پرداخت نشده است.

سرکار گفت: همه این مشکلات بیان‌گر این است که به قشر فرهنگیان ظلم شده و با آن‌ها عادلانه رفتار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان جامعه را برعهده داریم، انتظار می‌رود که توجه بیشتری به فرهنگیان شود و یا حداقل عادلانه باشد.

رییس کانون صنفی فرهنگیان استان با بیان اینکه در دولت‌ها به آموزش و پرورش بها داده نمی‌شود، افزود: دولت در یک یا دو مرحله نسبت به پرداخت حقوق اقدامات خوبی کرده است؛ اما جوابگوی این خانواده بزرگ فرهنگیان نیست.

وی در پایان افزود: متاسفانه دولت به وعده‌هایی که در گذشته داده شده کامل اجرا نکرده و انتظار داریم به وعده‌هایی که می دهند، عمل کنند.

آموزش و پرورش امروز به یک محتضر رو به مرگ تبدیل شده است

در ادامه یکی از معلمان ابراز کرد: متاسفانه شغل معلمی امروز تا اندازه‌ای با معضلات مختلف دست به گریبان شده است که حتی یک معلم هم نمی‌توان پیدا کرد که هر روز با خیال راحت به محل کار خود برود.

وی افزود: دغدغه‌های مالی، فرهنگی، آموزشی، بخشنامه‌های بی‌مورد و دست و پاگیر که هر روز صادر می‌شود نیز فشار کاری و روانی زیادی بر معلمان وارد می‌کند.

این معلم معترض با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش به بی‌راهه‌ای می‌رود، عنوان کرد: می‌شود گفت آموزش و پرورش امروز به یک محتضر رو به مرگی تبدیل شده که خود مدیران آن را لگدمال می‌کنند تا جان دهد.

وی تشریح کرد: یکی از فجایعی که با آن مواجه هستیم این است که مدیران آموزش و پرورش با سوءاستفاده از امکانات و موقعیت‌هایی که دارند اقدام به تاسیس مدارس غیرانتفاعی به صورت قارچ گونه می‌کنند.

این معلم قزوینی اضافه کرد: تا وقتی آموزش و پرورش با مسائل مالی و انتفاعی درگیر است نمی‌توان امیدی به حل مشکلات داشت چراکه مدیران فقط به فکر منافع خود هستند.

وی یادآور شد: امسال در قزوین شاهد بودیم که رییس یکی از نواحی مدیران مدارس را تهدید کرده بود تا والدین را به مدرسه غیرانتفاعی او هدایت کنند و مدیران هم از ترس از دست دادن کار خود اقدام به چنین عمل ناشایستی می‌کردند و این تنها گوشه‌ای از مشکلات است.

دولت قشر زحمتکش معلمان را به فراموشی سپرده است
یکی دیگر از معلمان با بیان اینکه آموزش و پرورش از سوء مدیریت‌ها رنج می‌برد، تصریح کرد: امروز مقوله فرهنگ اسیر غول اقتصاد شده است و مدیران به جای اینکه کمک کنند متاسفانه به نوعی از این سفره معلم می‌شوند.

این معلم افزود: امروز همه فرهنگیان در مشکلات معیشتی و مالی دست و پا می‌زنند و معلمی که آرامش نداشته باشد چطور می‌تواند به دانش آموزان آموزش دهد.

وی عنوان کرد: دولت قشر زحمتکش معلمان را به فراموشی سپرده در حالی که اگر بخواهد حتما می‌تواند به امور فرهنگیان رسیدگی کند.

آموزش و پرورش استان قزوین با نسبت‌های فامیلی گره خورده است
معلم دیگری که در این تجمع حاضر بود در خصوص وضعیت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: متاسفانه امروز همه امور در این اداره کل با نسبت‌های فامیلی گره خورده و فامیل‌بازی شده است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش قزوین درگیر بازی‌های سیاسی و حزبی شده است که بزرگترین معضل به شمار می‌رود.

در پایان این تجمع نیز بیانیه کانون صنفی فرهنگیان خوانده شد که در آن به برقراری حقوق و بودجه عادلانه و تامین پوشش بیمه‌ای و پرداخت حقوق معلمان و بازنشستگان تاکید شده بود.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان