۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آنچه در روز چهارم محرم بر امام حسین(ع) و یارانشان گذشت/گرفتن روزه در ماه محرم ثواب بسیار دارد
کد خبر: ۲۶۶۰۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳ ساعت: ۱۱:۴ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

آنچه در روز چهارم محرم بر امام حسین(ع) و یارانشان گذشت/گرفتن روزه در ماه محرم ثواب بسیار دارد

کارشناس علوم قرآنی گفت: در چهارمین روز از ماه محرم عبیدالله بن زیاد مردم کوفه را در مسجد جمع کرد و طی سخنرانی که داشت، آن ها را برای شرکت در جنگ و مقابله با "سیدالشهداء" تشویق کرد.

آنچه در روز چهارم محرم بر امام حسین(ع) و یارانشان گذشت/گرفتن روزه در ماه محرم ثواب بسیار دارد
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین  ، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رجبی کارشناس علوم قرآنی اظهار داشت: "امام حسین(ع)" و کاروانیان کربلا در روز سوم ماه محرم به سرزمین کربلا رسیدند، "امام سوم(ع)" اهالی این سرزمین را گردهم جمع آوردند وسپس با بیان توضیحاتی، زمین کربلا را از آن ها خریداری کردند.


روز چهارم محرم
وی ادامه داد: همچنین در چهارمین روز از ماه محرم عبیدالله بن زیاد مردم کوفه را در مسجد جمع کرد و طی سخنرانی که داشت، آن ها را برای شرکت در جنگ و مقابله با "سیدالشهداء" تشویق کرد.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: پس از این حرکت، 13 هزار نفر درقالب 4 گروه به سپاه عمر بن سعد پیوستند.

وی اظهار کرد: به یکدیگر پیوستن این نیروها بر اساس آنچه که مورخان بیان کرده اند، از روز چهارم ماه محرم تا روز عاشورا ادامه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تصرح کرد: این 13 هزار نفر در قالب 4 گروه به فعالیت پرداختند که در این راستا هر گروه در واقع فردی را با عنوان سرگروه خود داشت.

روز چهارم محرم
وی یادآور شد: براین اساس، شمر بن ذی الجوشن با 4 هزار نفر، یزید بن رکاب کلبی با 2 هزار نفر، حصین بن نمیر با 4 هزار نفر و مضایر بن رهینه مازنی با 3 هزار نفر برای مقابله با سپاه امام حسین(ع) به یکدیگر پیوستند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای آگاهی از اعمال ماه محرم و جزئیات آن می توانند به مفاتیح الجنان بخش مربوط به اعمال ماه محرم مراجعه کنند اما به طور کلی می توان گفت که روزه گرفتن در این ماه پر برکت، نزد خدا از ثواب بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/1404

منبع: میزان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان