۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین زاهدی انتصاب خود را بدهکار باند "زر و زور" نیست/ مجمع نمایندگان راضی به آمدن استاندار کردستان به قزوین نبود!
کد خبر: ۲۶۵۷۶۲ نویسنده: حنانه امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۶ ساعت: ۱۵:۲۶ ↗ لینک کوتاه

در حاشیه معرفی استاندار جدید قزوین؛

زاهدی انتصاب خود را بدهکار باند "زر و زور" نیست/ مجمع نمایندگان راضی به آمدن استاندار کردستان به قزوین نبود!

زاهدی محصول لابی جریان زر و زور با دولت نیست؛ زیرا اگر این موضوع صحت داشت نمایندگان نزدیک به این جریان مخالفت علنی خود را با وی رسانه ای نمی‌کردند.

زاهدی انتصاب خود را بدهکار باند "زر و زور" نیست/ مجمع نمایندگان راضی به آمدن استاندار کردستان به قزوین نبود!
صبح قزوین ؛___حنانه امیری.

زمزمه‌های تغییر فریدون همتی استاندار سابق قزوین از زمانی شنیده شد که پس از انتخابات مشخص شد، اسم وی هم جزو استاندارانی است که به اتهام تخلف در انتخابات در دادسرا حاضر شده اند.

ایلنا در خبر خود مدعی شد چهارتن از استانداران دولت يازدهم به علت تخلفات انتخاباتي در دادسراي کارکنان دولت حاضر و تفهيم اتهام شدند که استانداران زنجان، قزوین، همدان و خوزستان جزو این افراد بودند.

اما همتی در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه قزوین به مناسبت هفته دولت در پاسخ به موضوع تخلف انتخاباتی و شایعه جابجایی خود گفت: این تخلف موضوع مهمی نبود و به برخی سخنرانی‌ها در ایام انتخابات مربوط می‌شد.

وی همچنین درباره جابجایی خود اذعان کرد که نگران من نباشید این صندلی‌ها برای کسی ماندگار نمی‌ماند!

اما دقیقا روز چهارشنبه مصادف با 22 شهریورماه و چند هفته پس از اظهارنظر همتی، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار سابق کردستان در جلسه هیئت دولت به عنوان استاندار قزوین و فریدون همتی به عنوان استاندار هرمزگان معرفی شدند.

اما با اتفاقات رخ داده طی چند هفته اخیر می‌توان گفت فرش قرمزی برای حضور زاهدی در استان قزوین پهن نشده است! این ادعا را راه اندازی کمپین حمایت از حضور همتی در استانداری قزوین که با علمداری اصلاح طلبان و راه اندازی کانال، جمع آوری ممبر و اعلام حمایت برخی شخصیت‌ها همراه بود، اثبات می‌کند.

از سوی دیگر 17 شهریورماه خبری در سایت تابناک کردستان منتشر شد که دوتن از نمایندگان مجلس استان قزوین اعلام کرده اند که با حضور زاهدی در قزوین مخالف هستند.

بابایی صالح نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفت‌وگو با تابناک کردستان می‌گوید: واقعیت این است که مجمع نمایندگان استان قزوین راضی به آمدن استاندار فعلی کردستان به قزوین نیستند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس ادامه می‌دهد: مجمع نمایندگان استان قزوین، موافق ابقای همتی، استاندار فعلی قزوین و مخالف خروج وی از استان است و دلیل این موضع مجمع نمایندگان هم، رضایت مجموعه استان و نمایندگان از عملکرد آقای همتی است.

اما در همان ایام خبری منتشر شد که با حمایت لاریجانی، ریاست مجلس شورای اسلامی همتی عازم استانداری قم خواهد شد؛ اما شاید یکی از دلایل کنارگذاری وی از استان‌های مرکزی و انتصاب وی به استانداری هرمزگان به علت تخلفات انتخاباتی وی بود که در دادسرای کارکنان دولت مطرح و در حال رسیدگی است.

با اتفاقات رخ داده در چند هفته اخیر می‌توان نتیجه گرفت که زاهدی محصول لابی جریان زر و زور با دولت نیست؛ زیرا اگر این موضوع صحت داشت نمایندگان نزدیک به این جریان مخالفت علنی خود را با وی رسانه ای نمی‌کردند.

از سوی دیگر معامله سیاسی که آخرین دقایق توسط همتی با این جریان صورت گرفت تغییر فرماندار بوئین زهرا بود که این تغییر فرماندار به علت انتخابات آینده مجلس خواهد بود؛ اما چرا این جریان به همتی وفادار نماندند و نتوانستند برای بقای وی اقدام موثری کنند؟ با این دلایل می‌توان گفت که زاهدی انتصاب خود را بدهکار باند زر و زور نیست.

مراسم معارفه استاندار جدید قزوین در هفته جاری سه شنبه با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود و پیش بینی این است که باند زر و زور در آینده ای نزدیک، مطالبات دور از انتظاری از زاهدی استاندار جدید قزوین برای جابجایی مدیران استان داشته باشند که البته مورد قبول برخی نمایندگان مجلس استان قزوین قرار نخواهد گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان