۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برداشت انگور از ۲۶ هزار هکتار، باغات تاکستان آغاز شد
کد خبر: ۲۶۵۶۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۲ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان:

برداشت انگور از ۲۶ هزار هکتار، باغات تاکستان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان از آغاز عملیات برداشت انگور از سطح ۲۶ هزار و ۴۵۷ هکتار از باغات بارور این شهرستان خبر داد.

برداشت انگور از ۲۶ هزار هکتار، باغات تاکستان آغاز شد
مجید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سالانه بيش از 300 هزار تن انگور از باغات اين شهرستان برداشت مي‌شود.

وی اذعان کرد: در سال جاري بدليل سرمازدگي، تگرگ، زنجره دچار افت شديد عملكرد در باغات انگور هستیم که حتی در برخي باغات عملكرد اين محصول تا 90 درصد كاهش پيدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان تصریح کرد: 30 درصد از انگور توليدي در باغات بصورت تازه خوري در استان قزوين و استان‌هاي همجوار از جمله تهران، البرز، گيلان و ساير استان‌هاي همجوار به مصرف مي‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاري با رايزني‌هاي انجام شده صادارات تازه خوري اين محصول به كشور روسيه نيز با مركزيت شهرستان تاكستان در حال انجام است.

به گفته رحمانی؛ حدود 70 درصد و بخش اعظم انگور توليدي اين شهرستان به روش‌هاي آفتابي، تيزابي و كاليفرني به كشمش تبديل مي‌شود.

وی ارقام انگورهاي توليدی در باغات این شهرستان را؛ بيدانه سفيد و قرمز، شاهاني، چفته، كندري، فخري، ميش پستان، صاحبي و ملايي ذکر کرد.

این مسئول خواستار اعطاي تسهيلات كم بهره، جهت حمايت از باغداران اين شهرستان براي جبران خسارت‌هاي وارده در سال جاري از مسئولان استاني شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان