۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین یک شکست دیگر، بازهم ادعای تقلب توسط اصلاح‌طلبان +عکس
کد خبر: ۲۶۳۹۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۱۵:۴۱ ↗ لینک کوتاه

حربه نخ‌نما اصلاح‌طلبان؛

یک شکست دیگر، بازهم ادعای تقلب توسط اصلاح‌طلبان +عکس

اصلاح‌طلبان که شکست سنگینی در ماجرای رای اعتماد مجلس متحمل شدند با وقوع اشتباهی در شمارش آرای وزرای پیشنهادی، در صدد ابهام‌افکنی برای پیش کشیدن تقلب در مجلس برآمدند.

یک شکست دیگر، بازهم ادعای تقلب توسط اصلاح‌طلبان +عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دیروز با مطرح شدن اشتباهی در خوانش آرای یکی از وزرای دولت دوازدهم، حربه نخ‌نما تقلب بازهم از سوی اصلاح‌طلبان پیگیری شد. مسعود پزشکیان، نائب رئیس‌ اول مجلس دهم درباره میزان آرای عباس آخوندی در روز رأی اعتماد گفت: «در روز رأی‌گیری برای صلاحیت وزرای پیشنهادی، درباره آخوندی اعلام شد که ١٨٨ رأی موافق، ٧٥ رأی مخالف و ١٤ رأی ممتنع از مجموع ٢٨٨ نماینده حاضر در جلسه اخذ شده که باید بگویم اشتباهی در این زمینه رخ داده است؛ به نحوی که آخوندی با ١٩٨ رأی موافق، ٧٥ رأی مخالف و ١٤ رأی ممتنع از مجموع ٢٨٨ نماینده حاضر تصدی وزارت کشور را بر عهده گرفته است».

همین موضوع سبب شد که بلافاصله اصلاح‌طلبان خود را در جایگاه مدعی نشانده و بازشماری رای حبیب‌الله بیطرف، وزیر اصلاح‌طلب پیشنهادی نیرو را مطالبه کنند. البته هئیت‌رئیسه نیز برای اینکه ابهامی باقی نماند دست به بازشماری آرای بیطرف زد اما به گفته برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب این موضوع نیز تاثیری بر آرای بیطرف برای وزیر شدن نداشت.

در همین رابطه، عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده فراکسیون امید با اشاره به افزایش آرای عباس آخوندی، از بازشماری آرای بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو به‌عنوان تنها وزیر بازمانده از کسب رای اعتماد مجلس خبر داد و گفت:« در پی تقاضای جمعی از نمایندگان به‌منظور بازشماری آرای برخی وزرای پیشنهادی، آرای آقای بیطرف نیز بازشماری شد که درنهایت نتیجه بازشماری آرا، تاثیری در تغییر وضعیت رای‌اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو نداشت.»

در این میان اصلاح‌طلبان که دیگر بهانه‌ای برای بازشماری آرا ندارد اما دست بردار حربه مورد علاقه‌شان یعنی تقلب نیستند و سعی دارند که با شائبه‌پراکنی این موضوع را زنده نگاه دارند. امروز دستکم دو روزنامه اصلاح‌طلب شرق و قانون با تیترهای قابل تامل سعی کردند موضوع اشتباه در شمارش را به تقلب پیوند بزنند.

در همین رابطه روزنامه اصلاح‌طلب شرق نوشت: «حالا سوای ماجرای شمارش آرا، زمزمه‌هایی از لابی‌ها در صحن از سوی برخی نمایندگان، خط‌زدن رأی موافق برای بیطرف و گشتن بین صندلی‌ها برای تغییر رأی نمایندگان به گوش می‌رسد.»

همچنین، محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران نیز در توئیتی با وجود اینکه از بازشماری آرا خبر داد اما بدون توضیح درباره اینکه بازشماری آرای بیطرف تاثیری در نتیجه نداشته است، نوشت: « امروز معلوم شد آرای موافق آخوندی ۱۹۸ رأی بوده که به اشتباه ۱۸۸ خوانده شد همچنین معلوم شد تعدادی از آرای موافق بیطرف را نیز خط زده اند.»

از سوی دیگر اصلاح‌طلبان درباره رای آذری جهرمی هم ابهاماتی مطرح‌ می‌کنند، وی که وزیر مطلوب آنان نبوده اما توانست به جمع پاستورنشینان راه یابد شکست اصلاح‌طلبان را سنگین‌تر کرد. در حال حاضر نیز اصلاح‌طلبان تلویحا مطرح می‌کنند که چرا آرای جهرمی بازشماری نشد این در حالی است که نیروهای این جریان خود اذعان دارند که درخواستی برای شمارش آرای محمدجواد ‌آذری‌جهرمی در کار نبوده است وگرنه هیئت رئیسه‌ای که دو اصلاح‌طلب نائب اولی و دومی آن را بر عهده دارند و دیروز پزشکیان ریاست جلسه علنی مجلس را در غیاب علی لاریجانی بر عهده داشت به نظر نمی‌رسد که با چنین مسئله‌ای مخالفت کنند تا روند ابهام زدایی کامل انجام شود.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان