۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پیکر مطهر ۳شهید گمنام استان قزوین شناسایی شد+تصاویر
کد خبر: ۲۶۳۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۹ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

پس از گذشت بیش از ۳۰ سال؛

پیکر مطهر ۳شهید گمنام استان قزوین شناسایی شد+تصاویر

پس از گذشت بیش از ۳۰ سال پیکر مطهر ۳ شهید گمنام استان قزوین شناسایی شد.

پیکر مطهر ۳شهید گمنام استان قزوین شناسایی شد+تصاویر
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ پیکر مطهر 3 تن از شهدای گمنام استان قزوین پس از گذشت بیش از 30 سال شناسایی شد؛ این شهدای عزیز برای شهرستان تاکستان و بوئین زهرا و آبیک هستند که خانواده آنها بیش از 30 سال چشم انتظار ورود آنها بودند.

روز گذشته(شنبه) با حضور ائمه جمعه نرجه سپاه صاحب الامر استان و فرماندهان سپاه تاکستان و اوج و بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکستان و آوج به خانواده این شهدای عزیز اطلاع رسانی شد. 

یکی از این شهدا بزرگوار شهید روحانی شیخ جمشید آقاجانی(احمد انصاری) است که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت می‌رسد و در سال93/6/11 تفحص می‌شود و طی آزمایشات دی ان ای شناسایی شده که امروز در تاریخ 96/5/28 باحضور مسئولین شهرستانی خبر بازگشت شهید به خانواده وی، مادر و بردار و همسر و تنها دختر شهید اطلاع رسانی شد.

نام:  جمشید آقا جانی
نام: پدر عبدالله
نام: مادر سکینه
محل شهادت:  جزیره مجنون

بیوگرافی: 
شهید آقاجانی پنجم اردیبهشت ۱۳۳۸، در روستای نرجه از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد، پدرش عبدالله، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت.

وی در دوران تحصیل به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت و روحانی شد، سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.

این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته بود و در شانزدهم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.

محل تولد:  تاکستان - نرجه تاریخ تولد ۱۳۳۸/۰۲/۰۵
محل شهادت:  جزیره مجنون تاریخ شهادت ۱۳۶۲/۱۲/۱۶
استان محل: شهادت بصره شهر محل شهادت -
تحصیلات مجتهد(دکتری )
رشته: عملیات

همچنین شهید دوم شهید "ولی الله خمسه ای" از شهدای گمنام استان قزوین پس از 31 سال پیکر مطهر وی شناسایی شد.

نام: ولی الله خمسه ای
نام: پدر علی میرزا
نام: مادر زرین
محل: شهادت مریوان

بیوگرافی: 
خمسه‌ای چهارم آذر ۱۳۴۴، در روستای بهشتیان بخش آبگرم از توابع شهر بوئین‌زهرا به دنیا آمد. پدرش علی‌میرزا، کشاورز بود و مادرش زرین نام داشت.

وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یکم فروردین ۱۳۶۵، در مریوان توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید اما اثری از پیکرش به دست نیامد.

محل تولد:  بوئین زهرا - بهشتیان-بخش آبگرم تاریخ تولد ۱۳۴۴/۰۹/۰۴
محل شهادت:  مریوان تاریخ شهادت ۱۳۶۵/۰۱/۰۱
استان محل شهادت:  کردستان شهر محل شهادت مریوان

وضعیت تاهل: مجرد
درجه: نظامی
تحصیلات:  پنجم ابتدائی
رشته - عملیات 

همچنین سومین شهید گمنام از شهدای تازه تفحص شده استان قزوین، شهید "محمد ذوالفقاری" است که هم اکنون پس از 31 سال شناسایی شد. 

این پاسدار شهید اهل روستای حلال‌آباد آبیک از زمان شهادتش در سال 65 در ام‌الرصاص تاکنون شناسایی نشده بود تا اینکه ازطریق DNA شناسایی شد.

همچنین شهید محمد ذوالفقاری، یکم خرداد ۱۳۳۹، در روستای حلال‌آباد از توابع شهر آبیک به دنیا آمد. پدرش حسن، معمار بود و مادرش فاطمه نام داشت.

این شهید گرانقدرتا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامده بود که طی آزمایشات DNA  شناسایی شده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان