۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین دختران ما در بحث اوقات فراغت دچار سردرگمی شده‌اند
کد خبر: ۲۵۹۴۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۸ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین:

دختران ما در بحث اوقات فراغت دچار سردرگمی شده‌اند

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: به دلیل عدم جهت دهی مناسب علایق و سلایق دختران، این گروه سنی تمایل جندانی به فراگیری مهارت‌های هنری، خانه داری و صنایع دستی و فنی و حرفه ای ندارند و این تغییر نگرش و ضعف در مهارت‌های فوق منجر تضعیف بنیان خانواده می‌شود.

دختران ما در بحث اوقات فراغت دچار سردرگمی شده‌اند
دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به مشکلات دختران اظهار کرد: دخترانی که در مقطع پیش دبستانی و دبستان هستند به نوعی دچار اختلال تربیتی بوده و از نبود برنامه‌های مدون و جامع برای این نسل درگیر آشفتگی‌های فراوانی هستیم.

وی افزود: نبود برنامه تغذیه ای مبتنی بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی و استفاده زیاد از فست فودها و غذاهای پوچ و تنقلات ناسالم در سنین کودکی و نوجوانی می‌تواند منجر به سوءتغذیه و مشکلات رشد شده و زمینه چاقی‌های مزمن و اختلالات وزن و بلوغ زودرس را ایجاد کند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اذعان کرد: نبود برنامه تغذیه ای مناسب در بزرگسالی منجر به افزایش نرخ ناباروری و بیماری‌های غیرواگیر از جمله افزایش قندخون، فشار خون و بیماری‌های غدد و متابولیسم می‌شود.

وی عنوان کرد: به لحاظ آموزشی و رفاهی نسل جدید امکانات زیادی دارند و شیوه زندگی دختران امروز به نسبت این امکانات بسیار تغییر کرده است.

دستگاه‌های مختلف برای آموزش آسیب‌های بدحجابی هزینه نکرده‌اند
این فعال فرهنگی تصریح کرد: سیستم آموزشی مهدکودک‌ها، عدم توجه سبک زندگی سالم به نوعی رهاشدگی از طرف خانواده‌ها را منجر شده است و دست و پنجه نرم کردن با آسیب‌های تک فرزندی از سوی دیگر منجر به عدم شکل گیری شخصیت در این برهه سنی می‌شود.

وی ابراز کرد: ما نیازمند یک تحول بنیادین آموزشی تربیتی و بازگشت به ارزش‌های اصیل خانواده مسلمان ایرانی هستیم، متاسفانه امروزه پرداختن به آموزش‌های صرف و تغییر گذران اوقات فراغت به سبک زندگی غربی و مقهور شده در فضای مجازی از معضلات جدی دختران و قشر جوان ایرانی است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف برای آموزش مباحث دینی و آسیب‌های بدحجابی چندان هزینه نکرده اند و خود خانواده‌ها باید در این زمینه پیشتاز باشند.

وی با بیان اینکه سردرگمی دختران در بحث اوقات فراغت به صورت مشهود به چشم می‌خورد، گفت: به دلیل عدم جهت دهی مناسب علایق و سلایق دختران، این گروه سنی تمایل جندانی به فراگیری مهارت‌های هنری، خانه داری و صنایع دستی و فنی و حرفه ای ندارند و این تغییر نگرش و ضعف در مهارت‌های فوق منجر تضعیف بنیان خانواده می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان