۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین برخورد قانونی با روزه خواری در ملأعام
کد خبر: ۲۵۰۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۷ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد

برخورد قانونی با روزه خواری در ملأعام

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: در ايام ماه مبارك رمضان از اذان صبح تا اذان مغرب خوردن و آشاميدن در معابر عمومي و ملاعام ممنوع و در صورت مشاهده برابر قانون برخورد می‌شود.

برخورد قانونی با روزه خواری در ملأعام
سردار "مهدی محمودی"در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن و روزه‌دار در ماه مبارك رمضان مواردي را در جهت رعايت قداست و حرمت اين ماه پرفيض و بركت خاطرنشان ساخت.

وی در ادامه گفت: روزه‌خواري در ملاعام از نظر شرعي حرام و از گناهان كبيره است. لذا در ايام ماه مبارك رمضان از ادان صبح تا اذان مغرب خوردن و آشاميدن در معابر عمومي و ملاعام ممنوع و در صورت مشاهده برابر قانون برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان افزود: اماكن پذيرايي اعم از اغذيه فروشي‌ها، رستوران‌ها، چلوكبابي‌ها و كليه واحدهاي صنفي كه به نوعي مواد خوراكي و آشاميدني عرضه مي‌نمايند از اذان صبح تا اذان مغرب مجاز به فعاليت نیستند.

وی افزود: فقط آن دسته از اماكن اقامتي و پذيرايي كه جهت ارائه خدمات به مسافرين مجوز لازم را از اداره نظارت بر اماكن عمومي اخذ نموده‌اند برابر شرايط و ضوابط خاصي كه ابلاغ خواهد شد و با رعايت شئون اسلامي و جوانب شرعي در محل‌هاي كاملا" استتار فقط از مسافرين پذيرائي مي‌كنند.

محمودی تصريح كرد: ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي به طور مستمر از واحدهاي صنفي سطح شهر (به خصوص مراكز اقامتي و پذيرائي و اغذيه فروشي‌ها) بازديد و كنترل و نظارت لازم را به عمل مي‌آورند لذا از متصديان واحدهاي صنفي و امت حزب اله تقاضا مي‌شود با مامورين همكاري لازم را داشته باشند.

وی عنوان كرد: اتاق اصناف و اتحاديه‌هاي صنفي جهت رعايت حرمت ماه مبارك رمضان و جلوگيري از هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي، نسبت به فعال نمودن بازرسان مربوطه اقدام و به طور مستمر از واحدهاي صنفي تحت پوشش بازديد و برعملكرد آنان نظارت نموده و موارد تخلف را به اداره نظارت بر اماكن عمومي اعلام خواهند كرد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اينكه اجراي هرگونه مراسم جشن و شادماني در ايام ليالي قدر و شهادت مولاي متقيان حضرت علي (ع) توسط تالارها و اماكن اقامتي و پذيرائي و سينماها و تماشاخانه‌ها مطلقا ممنوع است، افزود: از كسبه و بازاريان تقاضا مي‌شود در ايام ليالي قدر با نصب بيرق و پرچم عزا بر سردرب واحدهاي صنفي كه نشان ارادت شيعيان به ائمه اطهار(ع) است، اقدام كنند.

محمودی در پايان از شهروندان درخواست كرد: هرگونه موارد تخلقاتي و روزه خواري را با شماره تلفن‌هاي 110 يا با شماره‌هاي-2182757 -2182767-2182754 (اداره نظارت بر اماكن عمومي) اطلاع دهند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان