۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سنای آمریکا چهارشنبه در خصوص تشدید تحریم‌های ایران رای‌گیری می‌کند
کد خبر: ۲۵۰۰۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۶ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رای گیری های ضد ایرانی؛

سنای آمریکا چهارشنبه در خصوص تشدید تحریم‌های ایران رای‌گیری می‌کند

مجلس سنای آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه کشورمان، روز چهارشنبه میزبان رای‌گیری جدیدی بر ضد ایران به بهانه‌های واهی خواهد بود.

سنای آمریکا چهارشنبه در خصوص تشدید تحریم‌های ایران رای‌گیری می‌کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پایگاه اینترنتی هیل از تلاش برای رأی‌گیری دوباره سنای آمریکا بمنظور اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا اعلام کرد «قانون اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» که قرار است مبنای تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان باشد روز چهارشنبه در صحن علنی سنا به رای گذاشته می‌شود.

در صورتی که بحث‌های نمایندگان بر سر این قانون پایان یابد، احتمال می‌رود رأی‌گیری نهایی عصر پنجشنبه صورت گیرد. 

قانون اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران که ماه گذشته میلادی به سادگی و با اکثریت قاطع آرا به تصویب کمیته روابط خارجی سنا رسید، از حمایت گسترده اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار است.

این قانون باعث گسترده‌تر شدن تحریم‌هایی بر ضد برنامه موشکی بالستیک ایران و آنچه که «حمایت از تروریسم» و «نقض حقوق بشر» در ایران خوانده شده است، می‌شود. 

سنا به موازات تصویب این قانون بر آن است تا مجازات‌های جدیدی را نیز علیه روسیه به بهانه مداخله ادعایی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و نیز حضور آن در درگیری‌های اوکراین و سوریه وضع کند.

سناتور لیندسی گراهام پیشتر گفته بود در صورتی که بتواند قانون جدید ضد ایران را در صحن سنا مطرح کند، تحریم‌های جدیدی را نیز علیه روسیه به آن می‌افزاید. 

البته سناتورهای جمهوری‌خواه برای افزودن تحریم‌ها علیه روسیه در قانون ایران باید به توافق برسند. 

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان