۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین طرح "ضیافت الهی" در ۶۱ امامزاده و بقعه‌‌متبرکه برگزار می‌شود/ اعزام ۶۰ مبلغ به نقاط مختلف استان
کد خبر: ۲۴۹۰۹۸ نویسنده: حجت‌الاسلام غلامرضا عادل تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۹ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین:

طرح "ضیافت الهی" در ۶۱ امامزاده و بقعه‌‌متبرکه برگزار می‌شود/ اعزام ۶۰ مبلغ به نقاط مختلف استان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین از برگزاری مراسم ضیافت الهی در ۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت : این طرح از پنجم خرداد ماه سال جاری در آستان مقدس امامزاده‌ها و بقاع متبرکه آغاز شده و تا پنجم تیر ماه ادامه دارد.

طرح "ضیافت الهی" در ۶۱ امامزاده و بقعه‌‌متبرکه برگزار می‌شود/ اعزام ۶۰ مبلغ به نقاط مختلف استان
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح معرفتی و ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، اقدام به برگزاری طرح ملی "ضیافت الهی" می‌کند.

وی در ادامه از برگزاری مراسم ضیافت الهی در 61 امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین خبر داد و افزود: این طرح در سال جاری از پنجم خرداد ماه در آستان مقدس امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان آغاز شده و تا پنجم تیر ماه و روز عید فطر ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به اعزام 60 مبلغ به نقاط مختلف استان خاطرنشان کرد: در طرح ضیافت الهی برنامه‌های متنوعی در آستان مقدس امامزادگان اجرا می‌شود که در قالب این طرح 30 مبلغ از شهر مقدس قم و 30 مبلغ بومی به نقاط مختلف استان اعزام شده است.

برگزاری جلسه تفسیر قرآن در 50 امامزاده استان
وی در ادامه عنوان کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن‌کریم، محافل انس با قرآن، پاسخگویی به مسائل شرعی توسط مبلغان اعزامی، اقامه نماز جماعت، اقامه نماز قضا یک ساعت قبل از نماز ظهر، ارائه مشاوره و برگزاری خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌هایی است که در قالب این طرح در سطح بقاع متبرکه اجرا می‌شوند.

عادل با اشاره به برپایی 12 خیمه معرفت در بقاع متبرکه سطح استان بیان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص استان برپا می‌شود که در آنها خدماتی پیرامون مباحثی نظیر مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه‌ای ارائه می‌شود.

وی از برگزاری جلسه تفسیر قرآن در 50 امامزاده استان خبر داد و ادامه داد: امسال نیز برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: این برنامه با استقبال پرشور روزه‌داران در سال‌های گذشته همراه بوده است و امسال در 5 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می‌شود که از شبکه‌های استانی و ملی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم جشن ولادت امام حسن(ع) عنوان کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 133 امامزاده استان قزوین برگزار خواهد شد.

عادل در پایان بیان کرد: برگزاری مراسم ویژه در شب‌های قدر و همچنین برگزاری مناجات خوانی در آستان مقدس امامزادگان از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان