۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برای ثبت حماسه در ساعات اولیه پیش قدم شویم/ ائمه جمعه در تذکر دادن بعضی مسائل آبروداری کردند
کد خبر: ۲۴۷۱۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۸ ساعت: ۲۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

برای ثبت حماسه در ساعات اولیه پیش قدم شویم/ ائمه جمعه در تذکر دادن بعضی مسائل آبروداری کردند

نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه تحریک، تشویق و تبیین مسائل برای اقشار مختلف مردم است و همواره خطبه‌های نماز جمعه نیز بر مشارکت حداکثری مردم ‌تاکید شده است.

برای ثبت حماسه در ساعات اولیه پیش قدم شویم/ ائمه جمعه در تذکر دادن بعضی مسائل آبروداری کردند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: انتخابات نشان دهنده حضور مردم، مشارکت مردم و بیانگر اقتدار و عزت هر کشور و مملکت است.

وی افزود: درصد مشارکت مردم در انتخابات نشان دهنده میزان قدرت، عظمت، وحدت و همدلی مردم کشور است.

عابدینی با اشاره به میزان حضور بالا و جدی مردم در دوره‌های مختلف در کشور گفت: حضور حداکثری مردم مانند سرمایه جدی برای ملت محسوب می شود که این حضور در تعامل کشورهای دیگر با ما اثر گذار خواهد بود.

صداقت در گفتار یکی از ملاک‌های ارزیابی فرد اصلح است
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مردم باید به صداقت و راستی در گفتار و عمل کردن به عهدها و پیمان‌های کاندیداها توجه کنند گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی فرد اصلح توسط مردم همین موارد است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه مردم ما دین‌مدار هستند، اهتمام جدی کاندیداها نسبت به امنیت ملی و وحدت اقشار مختلف مردم، التزام و اهتمام به قرآن‌ و نبی مکرم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت، مصالح ملی و مصلحت عموم مردم و جامعه اسلامی در انظار عمومی و بین المللی مسائلی است که فرد اصلح را رقم خواهد زد.

وی خاطر نشان کرد: با لطف خداوند مردم با توجه و عنایت به شاخصه‌هایی که منافع ملی و اقتدار دینی را تضمین می‌کند به میدان خواهند آمد.

تببین و تحریک مردم در مسائل از وظایف ائمه جمعه است
امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه ائمه جمعه وظایف مختلفی را برعهده دارند که باید رعایت کنند گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه تحریک، تشویق و تبیین مسائل برای اقشار مختلف مردم است و همواره خطبه‌های نماز جمعه نیز بر مشارکت حداکثری مردم‌ تاکید شده است.

وی اضافه کرد: من و دیگر ائمه جمعه در استان در خطبه‌ها تلاش کردیم تا به مردم یاد آوری کنیم و از آن‌ها برای حضور حداکثری، جدی و حماسه سازی در انتخابات دعوت کنیم.

عابدینی یادآور شد: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در روز گذشته مبنی بر تشویق مردم برای حضور حداکثری، ائمه جمعه در سراسر کشور و استان قزوین نیز در این راستا به وظایف خود در این امر مهم تلاش کرده‌اند.

امر به معروف و نهی از منکر از وظایف ائمه جمعه است
نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد: ائمه جمعه نمی‌توانند امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل کنند چرا که یکی از وظایف ائمه جمعه همین موضوع است.

امام جمعه قزوین‌تصریح کرد: عنوان بعضی مسائل در خطبه‌های نماز جمعه باید توسط ائمه جمعه صورت گیرد و این مردم هستند که مسائل عنوان شده را با مصادیق موجود تطبیق می‌دهند.

وی افزود: یکی از مسائلی که در خطبه‌ها عنوان می‌شود آگاهی سازی مردم در راستای عدم ذلت پذیری در برابر دشمنان است و کسانی که به ذلت پذیری بپردازند به خطبه‌ها آسیب رسانده و کسانی که به خطبه‌ها اهمیت دهند عزت پذیری داشته‌اند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: عده‌ای از مسائل عنوان شده در نمازجمعه ناراحت هستند و این در حالی است که نفاق و دروغ از نظر همه نادرست است و حالا با بیان آن در خطبه‌ها نسبت دادن این‌مسائل به شخص خاص منظور نظر نیست.

کسانی که از ائمه جمعه ایراد می‌گیرند جلو افتادند که عقب نمانند
نماینده ولی فقیه در استان گفت: کسانی که به ائمه جمعه ایراد می‌گیرند جلو افتاده‌اند که عقب نمانند چرا که ائمه جمعه در بعضی مسائل فریاد نزدند و انتقاد نکردند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: زمانی که بعضی افراد از امکانات و فرصت‌های دولتی برای تبلیغات دولت موجود استفاده می‌کردند و ائمه جمعه فریاد نزدند اکنون جلو افتاده‌اند تا عقب نمانند.

وی تصریح کرد: بعضی ائمه جمعه در تذکر دادن بعضی مسائل آبروداری کردند و فریاد نزدند اما لازم است تا مردم عملکرد را قضاوت کنند.

نماینده ولی فقیه گفت: مردم برای حضور و حماسه سازی در انتخابات در ساعات اولیه پیش قدم شوند و بار دیگر حماسه‌ای بزرگ رقم بزنند.

وی افزود: لازم است تا همه مردم از فرصتی که خداوند متعال برای آنان قرار داده است استفاده کرده و در کار خیر سبقت گیرند.
انتهای پیام/2002

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان