۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین متولیان فرهنگ قزوین در حد تقدیر از من حمایت کردند/ از استان‌های دیگر پیشنهاد چاپ داشتم
کد خبر: ۲۴۵۳۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۰ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نویسنده جوان کشوری:

متولیان فرهنگ قزوین در حد تقدیر از من حمایت کردند/ از استان‌های دیگر پیشنهاد چاپ داشتم

نویسنده جوان کشوری بیان کرد: بارها پیگیر کمک هزینه برای چاپ کتاب‌هایم بودم اما هر بار با پاس کاری مسئولین روبرو می‌شدم در صورتی که همان اوایل از انتشارات استان قم پیشنهاد چاپ کتابم را در آن شهر داشتم.

متولیان فرهنگ قزوین در حد تقدیر از من حمایت کردند/ از استان‌های دیگر پیشنهاد چاپ داشتم
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی بابائی شریف از نویسندگان جوان کشور است که 25 سال دارد و چند سالی است که عضو جامعه بزرگ نویسندگان کشور شده است.

شهرمینو: از چه سالی نویسندگی را شروع کردید و اولین کتابی که نوشتید؟
بابائی شریف: در ماه رمضان سال ۱۳۹۲ فعالیت نویسندگی خود را شروع کردم و تا به امروز این فعالیت ادامه داشته است و اولین کتابی که نوشتم کتاب "معراج البصیره" با موضوع سیاسی – بصیرتی بود که سه ماه طول کشید تا به پایان برسد.

شهرمینو: علت ورود شما به حوزه نویسندگی چه بود؟
بابائی شریف:
یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد به فعالیت نویسندگی روی بیاورم، علاقه و روحیه خوبی بود که نسبت به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی داشتم، مثلا مهمترین انگیزه نوشتن کتاب "معراج البصیره"، حس کنجکاوی و اطلاع یابی خودم نسبت به مسائل سیاسی و بصیرتی روز بود.


شهرمینو: تاکنون چند کتاب نوشته‌اید؟
بابائی شریف:
معراج البصیره، با اتوبوس تا خدا، هشت سال عمری جنگ، خانواده کشور کوچک، نهج البلاغه به زبان ساده و کتابی که به تازگی مجوز آن را گرفتم بنام احکام پدر برای پسر، جزو کتاب‌هایی است که در این چهار سال تألیف و نوشته ام.

شهرمینو: موضوعات این کتاب‌ها چیست؟
بابائی شریف:
اگر به کتاب‌هایی که نام بردم توجه کنید متوجه می‌شوید به موضوعات مختلفی مثل سیاسی، بصیرتی، داستانی، رمان، شهدا و علمی پرداخته ام، مثلا در کتاب نهج البلاغه به زبان ساده، سعی شده است با ساده ترین و محاوره ترین شکل ممکن مخاطب را با خطبه‌های امیرالمومنین (ع) آشنا کنیم. متأسفانه یکی از دلایل بی رغبتی جوانان نسبت به مطالعه همین به کار بردن کلمات و متون سنگین در کتب است.

شهرمینو: اولین فردی که تحت تأثیر کتاب شما قرار گرفت؟
بابائی شریف:
اولین فرد، خود ناشر کتاب، آقای مدرسی بودند و در این مورد به بنده راهنمایی و کمک کردند، مخصوصا زمانیکه موضوع کتاب با اتوبوس تا خدا را مشاهد کردند، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند و از این کتاب به عنوان سبکی نوین در مسائل اعتقادی یاد کردند.

شهرمینو: برای چاپ یا نوشتن مشکلی نداشتید؟
بابائی شریف:
برای نوشتن خیر، چون این کار را با روحیه وانگیزه بالا انجام می‌دادم؛ اما برای چاپ آن حمایتی را که از مسئولین شهری و متولیان فرهنگ انتظار داشتم اما انجام نشد.

شاید باورش سخت باشه که بگویم بنده هنوز کتاب اولم را که چهار سال پیش مجوز چاپش را گرفته بودم علی رغم قول‌ها و وعده‌های مسئولین نتوانستم به چاپ برسانم و به همین دلیل نمایشگاه کتاب استانی و نمایشگاه بین المللی تهران را از دست دادم.

از مسئولین شهری و افرادی که در این شهر علم فرهنگ را در دست گرفتند گله مندم؛ زیرا از لحظه ورودم به این عرصه تا به امروز هیچگونه حمایتی از آنها ندیدم؛ حتی به جرأت می‌توانم بگویم بسیاری از این مسئولین اصلا نمی‌دانند در فرهنگ این شهر چه می‌گذرد.

بارها پیگیر کمک هزینه برای چاپ کتاب‌هایم بودم اما هر بار با پاس کاری مسئولین روبرو می‌شدم در صورتی که همان اوایل از انتشارات استان قم پیشنهاد چاپ کتابم را در آن شهر داشتم؛ اما چون دوست داشتم در شهر خودم این کتاب چاپ شود تا بدین وسیله برای بالابردن ارتقای فرهنگ شهرم کاری کرده باشم.

امروز اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم و از این کارم به شدت پشیمان هستم. حتی کار به جایی رسید که یکی از مسئولان مطرح استانی به بنده گفت که کتاب شما در این دولت به چاپ نخواهد رسید.

شهرمینو: اکنون در چه زمینه‌هایی مشغول فعالیت هستید؟
بابائی شریف:
باید با افتخار بگویم که طلبه بسیجی نویسنده هستم و همچنین عضو تیم تحقیقاتی و پژوهشی دکتر کشوری(مشاور پژوهشی دفتر مقام معظم رهبری) هستم و مدتی هم است که در پی تشکیل گروهی تحت عنوان گروه «ندای بصیرت» هستم و همچنین کار تحقیقی بر روی زندگی نامه یک شهید را آغاز کردم تا اگر خدا بخواهد کتابش را به چاپ برسانم. 

شهرمینو: آیا از سوی مسئولین تقدیری انجام شد؟
بابائی شریف:
بله در همان روزهای اول تقدیری توسط مسئولین فرهنگی انجام شد اما فقط در حد همان تقدیر.

شهرمینو: کار فرهنگی را گروهی انجام می‌دهید یا فردی؟
بابائی شریف
: طبیعتا کار فرهنگی به صورت گروهی بازدهی بیشتری خواهد داشت؛ اما بنده در دو حیطه فعالیت می‌کنم؛ ضمن اینکه چند وقتی است که در پی جمع کردن افرادی برای تشکیل گروه ندای بصیرت هستم و اولویت من در کار تشکیلاتی پیدا کردن گروهی با اراده و انقلابی و مثبت اندیش است.

شهرمینو: حرف آخر؟
بابائی شریف:
از مسئولین خواهشمندم با بی توجهی خود عاملی نشوند که استعدادهای جوانان شهر شکوفا نگردد و در پایان از پدر و مادر عزیزم تشکر می‌کنم که در همه مراحل زندگی باعث دلگرمی من بودند.
انتهای پیام/2002

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان