۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مانند جبهه پایداری نسبت به احمدی نژاد موضع‌گیری داشتیم/ سیاست‌های جبهه پایداری را قبول داریم
کد خبر: ۲۴۳۷۹۹ نویسنده: حامد کبودوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۲ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

گفتگوی صریح کبودوند، فعال سیاسی با صبح قزوین:

مانند جبهه پایداری نسبت به احمدی نژاد موضع‌گیری داشتیم/ سیاست‌های جبهه پایداری را قبول داریم

کبودوند فعال سیاسی عنوان کرد: جبهه پایداری در راس موضع گیری شفاف و صریحی نسبت به جریان فکری و عملکرد آقای احمدی نژاد داشت که ما نیز چنین موضع گیری‌ای داشتیم و سیاست‌های جبهه پایداری را قبول داریم.

مانند جبهه پایداری نسبت به احمدی نژاد موضع‌گیری داشتیم/ سیاست‌های جبهه پایداری را قبول داریم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حامد کبودوند فعال سیاسی و از اعضای سابق شورای شهر قزوین در گفت‌وگویی صمیمانه به بیان فعالیتهای سیاسی خود و جبهه پایداری در قزوین پرداخت.

مصاحبه صبح قزوین را این حامد کبودوند را در ادامه می‌خوانید:
صبح قزوین : شما در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فعالیت دارید که شاید شاخص‌ترین آن در عرصه فعالیت سیاسی و فرهنگی- مذهبی باشد. فکر نمی‌کنید این شاخص بودن شما در حوزه سیاسی به دلیل حمایت‌هایی باشد که در سال 84 از آقای احمدی نژاد کردید؟

کبودوند: من خود را فعال فرهنگی می‌بینم وقتی واژه فرهنگ را به خوبی حلاجی کنیم همه اقداماتی دیگری که شما نام بردید ذیل آن فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌گیرند.

به عبارتی اگر می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم باید فعالیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی خود را پررنگ کرده و مباحث اعتقادی و مذهبی را دنبال کنیم.

سال 84 نیز در راستای همین پازل بود لذا بدین نتیجه رسیدیم که باید اصلح‌ترین گزینه‌ای که در این سال برای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد را در استان قزوین مورد حمایت قرار دهیم.

فکر نمی‌کنم دلیل خاص و شاخصی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی ما در سال 84 با سال‌های قبل یا بعد آن وجود داشته باشد؛ بلکه مسیری بوده که در آن مسیر حرکت کردیم و به لطف خدا همواره در این مسیر الطاف ائمه اطهار(ع) شامل حالمان شده و توانستیم آنچه دغدغه فکری و اعتقادیمان بوده به ظهور برسانیم.

صبح قزوین : فکر نمی‌کنید حمایت شما از آقای احمدی نژاد در سال 84 بود که جناب آقای کبودوند را به عنوان چهره سیاسی در سطح شهر و استان معرفی کرد؟

کبودوند: سال 76 که اوایل فعالیت دولت هفتم بود در قالب اِن جی اُ و سمن‌های جوانان فعالیت‌های سیاسی خود را در راستای همان فعالیت فرهنگی دنبال می‌کردیم و صحبت‌های بعضا کنایه‌دار نیز به مدیرکل اجتماعی وقت استانداری داشتم و حتی استاندار وقت نیز شاهد مثالی بر این ادعا است که ما فعالیت سیاسی را در همان زمان نیز انجام می‌دادیم.

سال 82 نیز این اتفاق افتاد بنابراین من این موضوع را خیلی جایگاه شاخص و متفاوتی نمی‌بینم؛ بلکه مسیری بود که در راستای فعالیت فرهنگی دنبال می‌کردیم و سال 84 این فعالیت در دفاع و حمایت از گزینه‌ای که مورد اقبال اکثریت مردیم ایران قرار گرفت در استان قزوین نِمود پیدا کرد.

صبح قزوین : نحوه آشنایی شما با آقای احمدی نژاد به چه صورت بود؟
کبودوند: سال 75 در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شدم. سال‌های 76 به بعد، به واسطه سیاست‌های بسیار خاص دولت هفتم و هشتم، فضای بسیار تلخی برای بچه‌های ارزشی و مذهبی ایجاد شده بود همچنین فسادهای اقتصادی زیاد و فشارهای اجتماعی و رویکردهای سیاسی تبعیض گونه وجود داشت.

در آن دوران افرادی که دغدغه‌های اجرایی و فرهنگی و حریت دانشجویی داشتند خیلی در فشار بودند در چنین شرایطی برخی از اساتید دانشگاهی با رویکرد انقلابی و حمایت از این جوِ مظلومانه و غریبانه‌یِ بچه‌های فرهنگی، مامن و پناهگاه آنها در دانشگاه‌ها بودند.

در دانشگاه علم و صنعت نیز آقای دکتر احمدی نژاد به زیبایی این نقش را ایفا می‌کرد و جایگاه استادی خود را در حمایت از دانشجویانی که فعالیت ارزشی داشته و سیاست‌های غلط فرهنگی دولت هفتم را دنبال می‌کردند؛ داشتند و این باعث شد تا به عنوان دانشجویی که در دو عنوان درس، سر کلاس وی بودیم یک رابطه استادی و شاگردی بین ما شکل بگیرد.

این علقه و رابطه بعدها در شهرداری تهران منجر به یک سری همکاری و همراهی‌ها شد و در ادامه با توجه به آن شناخت، سال 84 تشخیص دادیم که ضرورت دارد تا از حضور ایشان در عرصه انتخابات حمایت حداکثری کنیم.

صبح قزوین : شما مسئول ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد در قزوین بودید؟
کبودوند
: بله در سال 84.

صبح قزوین : آن زمان حجت الاسلام افشاری مصاحبه‌ای با یکی از هفته‌ نامه‌های محلی کردند و در واقع از اینکه شما خودتان را به عنوان مسئول ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد معرفی کردید، گله‌مند بودند در این خصوص توضیح دهید.

سال 84 چند اتفاق افتاد یکی مورد اینکه احکامی که به دوستان ابلاغ شد خیلی دیرتر از ایام انتخابات ورود پیدا کرد از سوی دیگر با توجه به اینکه ما یک سری استان‌های معین داشتیم یک تفاوت‌هایی شکل گرفت؛ به طوریکه برخی از دوستان چنین برداشت کردند که وقتی استان، مسئول دارد دیگر نباید استانِ معین داشته باشد؛ اما برخی دیگر بر این باور بودند که علاوه بر اینکه استان، مسئول دارد باید مسئول معین نیز داشته باشد همین امر موجب شد تا ذهنیتی در بین افرادیکه نام بردید به وجود آید و بعد با ابلاغیه‌های که به فرمانداری قزوین ارائه شده بود سوءتفاهم‌ها رفع شد.

در واقع ستاد مرکزی، ابلاغیه‌های برای معرفی نمایندگان خود در استان‎ها به فرمانداری‌ها صادر می‌کردند که در آن معرفی‌نامه، بنده معرفی شده بودم.

صبح قزوین : شما بعدها آن حمایتی که در سال 84 از آقای احمدی نژاد کردید؛ نداشتید.
کبودوند:
من سال 88 نیز جزو ستاد مرکزی وی در تهران و قزوین بودم.

صبح قزوین : یعنی شما بعدها نیز به همان شکل که در ابتدای امر از آقای احمدی نژاد حمایت داشتید، عمل کردید؟
کبودوند: لازم نبود ما از ایشان حمایت کنیم؛ بلکه ضرورت داشت تا ما مردم را نسبت به آنچه واقعیت داشت، مطلع کنیم.

صبح قزوین : آیا در اندیشه و فکر شما همچنان موضوع حمایت از آقای احمدی نژاد وجود داشت؟
کبودوند: رویکرد ما این بود که مردم را نسبت به اطلاعاتی که خودمان داریم؛ بیشتر مطلع کنیم. این اطلاعات در سال 84 پررنگ در قالب شخصی که باید حضور فیزیکی هم در استان داشته باشد به منصه ظهور نشست و در سال 88 در قالب کسی که می‌توانست در شورای مرکزی ستاد نقش آفرینی کند؛ دنبال نماید و در بازه زمانی سال 84 تا 88 و 88 تا 92 نیز این فعالیت در قالب کسی که این تفکر را مناسب برای پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دید در مراحل حضور داشت الان نیز همین طور است.

صبح قزوین : آیا اکنون تفاوتی در رابطه فکری شما با آقای احمدی نژاد رخ نداده است؟
کبودوند: وقتی یک رابطه، رابطه استاد و شاگردی است بنابراین ما باید احترام و حمایت‌هایی که در آن تاریخ‌ها از ما داشتند را فراموش نکنیم که دولت هفتم و هشتم چه خیانت‌ها و جنایاتی را رقم می‌زد که از مصداق آن می‌توان به وزرای لندن نشین و امثال آن اشاره کرد همه این مسائل در مسیری بود که ما را کمک می‌کرد تا دولت نهم و دهم را حمایت کنیم.

اما حمایت به معنای تایید همه اوامر نیست. امام راحل مرحوم منتظری را پاره تن و شاگرد حاصل عمر خود می‌داند اما وقتی ساده لوحانه رفتار می‌کند، ایشان را از سیاست منع کرد.

ما نیز ممکن است فردی را استاد خود دانسته و او را در اداره یکی از بزرگترین قوه‌های کشور توانمند بدانیم اما به بعضی رفتارها هم نقدهایی داشته باشم. شجاعت و صراحت آنقدر مهم است که نقدهایمان را بیان کنیم و دفاع خود را چاپلوسانه انجام ندهیم.

صبح قزوین : آیا همچنان آن رابطه و اتصالی که با آقای احمدی نژاد داشتید، اکنون نیز دارید؟آقای احمدی نژاد را به همان میزان که در سال 84 و 88 قبول داشتید، الان هم دارید؟
کبودوند: قطعا آن سلیقه فکری و اجرایی که در سال‌های 84 و به طبع آن در سال 84 ما را مجاب می‌کرد تا اعتبار و آبرو و آورده‌ای که مدنظر داشتیم تا به مردم ارائه دهیم که براساس آن تصمیم بگیرند در سال 96 محقق نشده است.

صبح قزوین : شما سخنگوی جبهه پایداری در استان قزوین بودید و اکنون دبیر جبهه هستید. آیا این امر در تناقض یا تعارض با دفاع و حمایت‌های شما از جریان احمدی نژاد نیست؟ چون جبهه پایداری مواضع روشن و صریحی نسبت به جریان فکری آقای احمدی نژاد دارد.

کبودوند: سال 84 ارکان اصلی جبهه پایداری پیش از اینکه تشکیل شود از حامیان آقای احمدی نژاد بودند. سال 88 هم حمایتشان را اعلام کردند و سال 92 گزینه دیگری را به عنوان نامزد اصلح به مردم معرفی کردند و در سال 96 نیز رویکرد خاص خود را دنبال می‌کنند ما نیز به طبع، فعالیت‌های تشکیلاتی دقیقا همین کار را انجام می‌دهیم.

صبح قزوین : جبهه پایداری در راس موضع گیری شفاف و صریحی نسبت به جریان فکری و عملکرد آقای احمدی نژاد دارد. آیا شما نیز چنین موضع‌گیری‌ای دارید؟
کبودوند: بله ما نیز چنین موضع گیری‌ داشتیم.

صبح قزوین : آیا شما از سیاست‌های جبهه پایداری در رأس و کلان تبعیت می‌کنید؟
کبودوند: ما سیاست‌های جبهه پایداری را قبول داریم و به طبع آن آمادگی خود را با نمایندگی این جبهه در استان قزوین داشتیم. وقتی آن را قبول داریم لذا در الفاظ و اعمالمان نیز اینگونه بوده است.

صبح قزوین : لطفا بفرمایید این جمله از کیست؟"ما باید یاد بگیریم افراد را فدای ارزش‌ها کنیم نه بالعکس"
کبودوند
: جمله زیبایی است. حضور ذهن ندارم. شاید خودم گفته باشم.

صبح قزوین : این جمله را شما در صفحه وبلاگتان به نقل از آقای احمدی نژاد عنوان کرده بودید. به نظر شما آقای احمدی نژاد پایبند به این جمله بودند یا خیر؟
کبودوند: رفتارهایی که اخیرا از سوی آقای دکتر احمدی نژاد مشاهده می‌شود فکر می‌کنم با این جمله منافاتی دارد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان