۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هیأت‌های اجرایی انتخابات استان با نگاه غیرسیاسی انتخاب شوند
کد خبر: ۲۴۱۲۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۹ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

هیأت‌های اجرایی انتخابات استان با نگاه غیرسیاسی انتخاب شوند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: بی طرفی مجریان انتخابات در اعتمادسازی مردم موثر است از این رو باید در انتخاب هیئت‌های اجرایی نگاه های سیاسی وجود نداشته باشد.

هیأت‌های اجرایی انتخابات استان با نگاه غیرسیاسی انتخاب شوند
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست "پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا" که شب گذشته(دوشنبه) در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، بیان کرد: انتخابات یک موضوع مهم در کشور ماست و مقام معظم رهبری در بیانات مختلف این مهم را تبیین کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید انتخابات را جدی بگیریم و مشارکت مردم را در این عرصه مورد توجه قرار دهیم چراکه اصل اساسی در انتخابات حضور پررنگ مردم است و این حضور تحکیم کننده مبانی انقلاب است بنابراین باید همه ما برای تحقق این اصل کمک کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: هرکسی موقعیتی دارد، تریبونی در اختیار دارد و یا توانی دارد باید هم و غم اولش مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

بی‌طرفی مجریان انتخابات در اعتمادسازی مردم موثر است
وی افزود: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری برخی نواقص قانونی موجب حضور افراد مختلف برای ثبت نام شد ولی در انتخابات شوراها شاهد حضور اقشار مختلف مردم در این عرصه هستیم که بسیار مفید است و امیدواریم افراد توانمند و خدمتگذار به مردم و کشور انتخاب شوند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: بی طرفی مجریان انتخابات در اعتمادسازی مردم موثر است از این رو باید در انتخاب هیئت‌های اجرایی نگاه های سیاسی وجود نداشته باشد و توصیه‌های احزاب و تشکل‌های سیاسی مدنظر قرار نگیرد بلکه افراد معتمد، امین و بی‌طرف را به عنوان مسئول اجرای انتخابات تعیین کنیم.

وی تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی انتخاب شده‌اند حال انتظار این است که در انتخاب اعضای شعب نگاه بی‌طرفانه وجود داشته باشد و در انتخاب این افراد برای انجام این وظیفه خطیر مسائل سیاسی دخالت داده نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که قرار است رأی مردم را جمع‌آوری کنند باید از افراد امین و پاک انتخاب شوند چراکه براساس فرمایش رهبری آنچه در دست ما در جریان انتخابات است، حق الناس است.

وی اعلام کرد: متأسفانه برخی قانون شکنی‌ها وجود دارد برای پیشگیری تذکر لازم را داده‌ایم و پس از این مرحله در صورت استمرار با برخوردهای قانونی پاسخ آن را خواهیم داد و قطع یقین از اقدامات مقابله‌ای غافل نخواهیم بود.

صادقی نیارکی یادآورشد: هواداران نامزدها باید قانون را رعایت کنند چراکه در صورت تکرار و بی‌توجهی به تذکرهای قانونی تدابیر لازم برای اِعمال قانون اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان