۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مراسم تشییع آیت‌الله باریک بین در قزوین برگزار شد+تصاویر
کد خبر: ۲۳۹۷۰۵ نویسنده: فرزانه میرخوند چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۰ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان و مردم قدرشناس استان؛

مراسم تشییع آیت‌الله باریک بین در قزوین برگزار شد+تصاویر

پیکر مطهر آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین، با حضور مسئولان کشوری و استانی و مردم شهیدپرور تشییع و به خاک سپرده شد.

 مراسم تشییع آیت‌الله باریک بین در قزوین برگزار شد+تصاویر
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه قزوین روز شنبه(19 فروردین) بر اثر بیماری در سن ۸۷ سالگی به لقاالله پیوست.

این عالم بزرگوار در سال ۱۳۰۹ در خانواده‌ای مذهبی در شهر قزوین متولد شد و تحصیلات مقدماتی حوزه را در قزوین طی کرد و سپس برای تکمیل تحصیلات عازم حوزه علمیه قم شد.

آیت الله باریک بین از شاگردان درس خارج امام خمینی(ره) بود و در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نقش بسزایی در هدایت مردم قزوین و انتشار اعلامیه ها و افشاگری علیه رژیم داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی با حکم امام خمینی(ره) به امامت جمعه قزوین رسید.

عضویت در مجالس اول، دوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری نیز از دیگر مسئولیت‌های این عالم برجسته بود.

پیکر آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین و پدر بزرگوار شهید مرتضی باریک‌بین، با حضور مسئولان کشوری و استانی و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر صبح امروز(یکشنبه) در قزوین تشییع شد.

پیکر مطهر مرحوم آیت‌الله باریک‌بین بر دوش مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه قزوین از مسجدالنبی(ص) به سمت آستان مقدس امامزاده حسین(ع)، گلزار شهدای قزوین تشییع شد.

در طی مسیر مردم شهید پرور قزوین پیکر مطهر آیت‌الله باریک‌بین را با ذکر لا اله الا الله، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، باریک‌بین بزرگوار پیش خداست امروز، مشایعت کردند.

ایشان یکی از پایه‌گذاران دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود
دکتر فاطمه محمدبیگی در حاشیه مراسم تشییع آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده سابق ولی فقیه در استان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: ایشان در دهه 50 در واقع سال‌ها قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی درواقع از پایه‌گذاران ملی قیام علیه نظام ستم‌شاهی بودند و به لحاظ مذهبی، فرهنگی و جایگاهی که در حوزه علمیه داشتند جمع روحانیون را به سمت انقلاب هدایت می‌کردند.

وی افزود: حضور ایشان در استان قزوین به همراه آیت‌الله شالی و آیت‌الله ابوترابی منشأ خیر و برکت برای مردم استان بود.

این مسئول ابراز کرد: با توجه سیستم مدیریتی که آیت‌الله باریک‌بین داشتند با قرار گرفتن در جایگاه‌های مختلف همواره خدمتگزار مردم و نظام انقلاب اسلامی بودند.

وی اذعان کرد: به عنوان یک پزشک می‌دانم که ایشان یکی از پایه‌گذاران دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود که نقش خیلی مهمی در سلامت مردم داشته است.

دبیر کارگروه عفاف و حجاب قزوین عنوان کرد: این عالم ربانی نقش کلیدی در تدوین قانون اساسی داشتند و در مجلس خبرگان در دوره‌های اولیه زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند و همواره در جایگاه‌های کشوری کمک‌حال، یار قدیمی و صدیق امام و رهبری بودند.

وی تاکید کرد: آیت‌الله باریک بارها مردم و مسئولان را توصیه به تقوا و ساده‌زیستی می‌کردند و با توجه به ارتباطی که با خانواده این عالم بزرگوار بودیم به جز زهد و تقوا چیز از ایشان ندیدیم.

در این مراسم، پیام تسلیت مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد.

همچنین پیام‌های تسلیت، دکتر حسن روحانی، رییس جمهور و دیگر مسئولان کشوری و مراجع تقلید قرائت شد.

در ادامه این مراسم در امامزاده حسین(ع) آیت الله گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: با درگذشت هر عالمی در کشور شکاف بزرگی در حوزه دینی و نظام به وجود می‌آید و امروز با فقدان آیت الله باریک بین ما شاهد جای خالی این عالم بزرگوار هستیم.

وی در ادامه افزود: مساله ساده ای نیست و باید عمری بگذرد تا چنین شخصیت‌های برجسته ای در انقلاب ظهور پیدا کنند تا پشتیبان انقلاب و رهبری باشند.

این مقام مسئول اذعان کرد: فقدان آیت الله باریک بین ضایعه دردناکی بود که مایه تاسف و ناراحتی همه عالمان و مبارزان انقلابی و یاران وفادار انقلاب شد.

وی با بیان اینکه آیت الله باریک بین گوهر ارزنده ای برای انقلاب و نظام بود، تصریح کرد: کسانی که از نزدیک این عالم برجسته را می شناختند به خوبی می‌دانند که چه شخصیت بزرگی را امروز از دست دادیم، وقتی پیام درگذشت ایشان را به رهبر معظم انقلاب رساندم درد غم بر چهره مبارکشان نشست.

آیت‌الله باریک‌بین وحدت را سرلوحه کارهای خود قرار می‌داد
حجت‌الاسلام همایون زرینه با حضور در مراسم تشییع آیت‌الله باریک‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت این عالم ربانی اظهار کرد: ایشان بیش از سه دهه از عمر بابرکت خود را در خدمت مردم و نظام بود.

در سنگر دفاع از ارزش‌ها این عالم بزرگوار در کنار امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب لحظه‌ای کوتاهی نکرده و آرام ننشست و طول هشت سال دفاع مقدس فرزند ارشد خود را تقدیم نظام و انقلاب کرد.

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا با بیان اینکه آیت‌الله باریک‌بین همواره مردم را به انقلاب، ارزش‌ها و حضور در صحنه‌ها دعوت می‌کرد، عنوان کرد: ایشان پس از انقلاب نیز بارها در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب حضور پیدا کرد که همه این‌ها دلیل بر جایگاه اعتقادی ایشان نسبت به انقلاب و ولایت بود.

زرینه تصریح کرد: آیت‌الله باریک‌بین جایگاه پدر معنوی را در استان داشت و این استقبالی که امروز مردم در مراسم تشییع ایشان دارند دلیل بر نقش کلیدی این فقیه برجسته در هدایت جریان‌های مختلف و مردم استان است.

وی افزود: این عالم بزرگوار با صعه صدر و نگاه پدرانه در هدایت و رشد استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی نقش بسیار ویژه و ممتازی داشت.

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا با اشاره به اینکه حدود یک دهه در محضر آیت‌الله باریک‌بین بودیم، خاطرنشان کرد: ایشان همواره افراد را توصیه می‌کردند که در کنار ولایت قرار گیرند و مسئولان را دعوت به وحدت می‌کردند.

زرینه اضافه کرد: آیت‌الله باریک‌بین مانند امام خمینی(ره) وحدت را سرلوحه کارهای خود قرار می‌داد و 8 دهه از عمر پربرکت خود ایشان با اسلام و وحدت سپری شد.

آیت الله عابدینی بر پیکر آیت الله باریک بین نماز قرائت کردند.

در ادامه مراسم، پیکر مطهر حضرت آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین و پدر بزرگوار شهید مرتضی باریک‌بین در جوار مرقد امامزاده حسین(ع) به خاک سپرده شد.

حضرت آیت الله باریک بین، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی سابق قزوین در ذیل وصیتنامه شخصی خود می‌نویسد: "تاکید می‌کنم، از مال دنیا بغیر از یک واحد مسکونی پدری و موجودی ناچیزی در حساب شخصیم، چیزی ندارم".

آیت الله باریک بین، پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سرانجام روز گذشته، همزمان با سالروز ولادت حضرت امام جواد(ع)، دارفانی را وداع گفت.

وی که فرزند ارشدش مرتضی باریک بین در عملیات فتح المبین به شهادت رسید، نقش عمده ای در پشتیبانی و هدایت رزمندگان در طول دفاع مقدس داشت.

آیت الله باریک بین تا زمانی که قادر به حرکت و سلامت جسمانی بودند با حضور مستمر خود در بیت شهدا و جانبازان، جویای وضعیت موجود آنان بود و از هیچ کوششی در جهت حل مشکلات آنان دریغ نمی‌کرد.

پیکر پاک و مطهر این عالم ربانی، امروز یکشنبه بیستم فروردین ماه با حضور مردم بویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران، از مسجدالنبی(ص) قزوین تشییع و در جوار فرزند امام رضا(ع) در صحن امامزاده حسین(ع) به خاک سپرده شد.

در پایان این مراسم حجت الاسلام محمدحسن باریک بین فرزند آیت الله باریک بین اظهار کرد: ملت شریف ما همیشه قدردان ارزش‌های انسانی و اسلامی بودند و حضور پرشکوه مردم در مراسم یاد شده، نشان روشن این مطلب است.

وی گفت: از همه اقشار مختلف استان قزوین که ابراز لطف کرده و در تشییع خدمتگزار خودشان حضور یافتند، تشکر می‌کنم.

باریک‌بین افزود: همچنین از مقام معظم رهبری، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رییس جمهور و مراجع عظام تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله شبیری‌زنجانی مرجع عالی قدر تشیع، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه هیأت دولت، آیت‌الله محمدی‌تاکندی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله علی اسلامی نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی مشاور فرمانده سپاه پاسداران، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت‌الاسلام قابل امام جمعه موقت قزوین، استاندار قزوین، معاونان استاندار و دیگر مسؤولان استانی، شهرستانی و لشکری در این مراسم حضور داشتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان