۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افتتاح نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی قزوین
کد خبر: ۲۳۷۴۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور وزیر کشور صورت گرفت؛

افتتاح نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی قزوین

با حضور وزیر کشور نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی قزوین افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ همزمان با آغاز سال نو، دهمین نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی قزوین با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، دکتر همتی استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفراستان قزوین، محمدعلی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و دبیر اجرایی ستاد در مجموعه دولتخانه صفویه قزوین افتتاح شد.
 
محمدعلی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: استان قزوین با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی و تنوع صنایع دستی می‌تواند به قطب تولید و عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تبدیل شود و برپایی این نوع نمایشگاه های نوروزی جهت معرفی و عرضه سوغات و صنایع دستی بومی استان می‌تواند تاثیر به سزایی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی گردشگری استان داشته باشد.

وی افزود: در این نمایشگاه که با همکاری و همراهی انجمن فرهنگی تاریخی عالی قاپو و حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپا شده، صنایع دستی و هنرهای سنتی کاربردی و احیا شده قزوین جهت معرفی به گردشگران نوروزی در معرض نمایش گذاشته شده است.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفراستان قزوین تصریح کرد: این نمایشگاه در 36 غرفه برپا شده و صنایع دستی بومی مربوط به نگارگری، قلمدان سازی، سوزن دوزی، حکاکی، قلم زنی، فرش بافی و بافت انواع قالی و گلیم، جاجیم بافی، سفالگری، چلنگری، خوشنویسی، معرق، شیشه تراشی، ساخت آلات موسیقی و پن بافی همراه با ارائه شیرینی سنتی قزوین به نمایش در آمده و علاوه بر آثار صنعتگران قزوین، غرفه‌هایی از آذربایجان شرقی، اصفهان، زنجان، همدان و البرز نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

حضرتی یادآور شد: پخت نان محلی قزوین و انواع آش همه روز در محل نمایشگاه انجام می‌شود و در روزهای پایانی نمایشگاه نیز شاهد پخت سمنو در مجموعه دولتخانه صفویه خواهیم بود.

گفتنی است؛ دهمین نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی قزوین از تاریخ 2 لغایت 12 فروردین از ساعت 9 الی 21 پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان