۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۰ میلیارد تومان مصوب دولت چه دردی از خوزستان دوا می‌کند؟/ اگر دولت راه‌حل داشت، مردم داوطلب حاضر بودند یک ماه یارانه خود را ببخشند
کد خبر: ۲۳۲۹۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۷ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

بحران ریزگردها نیازمند فکر اساسی است نه اقدام نمایشی

۳۰ میلیارد تومان مصوب دولت چه دردی از خوزستان دوا می‌کند؟/ اگر دولت راه‌حل داشت، مردم داوطلب حاضر بودند یک ماه یارانه خود را ببخشند

۳۰ میلیارد تومان یعنی کمتر از یک درصد یارانه یک ماه مردم. بی تردید اگر دولت برنامه مشخص و واضحی برای حل این بحران در کوتاه مدت داشته باشد درصد زیادی از مردم حاضرند تا حتی یارانه یک ماه خود را ببخشند تا به حل بحران خوزستان اختصاص یابد.

۳۰ میلیارد تومان مصوب دولت چه دردی از خوزستان دوا می‌کند؟/ اگر دولت راه‌حل داشت، مردم داوطلب حاضر بودند یک ماه یارانه خود را ببخشند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حدود یک ماه پس از آغاز جدی بحران ریزگردها در خوزستان و قطعی مکرر آب و برق، دولت 30 میلیارد تومان برای تثبیت کانون های این پدیده اختصاص داده است.

این تصمیم در حالی است که دولت و سازمان حفاظت محیط زیست هنوز برنامه عملی مشخصی برای آنچه "تثبیت کانون‌های بحرانی گردوغبار با منشأ داخلی استان خوزستان" نامیده، ارائه نکرده است.

30 میلیارد تومان مصوب دولت چه دردی از خوزستان دوا می‌کند؟/ اگر دولت راه‌حل داشت، مردم داوطلب حاضر بودند یک ماه یارانه خود را ببخشند
قرار است این پول در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد تا کانون های فوق را در مدت سه ماه در سطح 30 هزار هکتار پوشش دهد.

این در حالی است که استاندار خوزستان گستره کانون های ریزگرد های استان را حدود یک میلیون هکتار دانسته و اعلام کرده است هم اکنون 350 هزار هکتار از 7 کانون اصلی ریزگرد در خوزستان فعال است. همچنین معصومه ابتکار 30 تا 40 درصد منشأ ریزگردها را داخلی دانسته و 60 تا 70 درصد را خارجی عنوان کرده است.

با این شرایط، و فارغ از اینکه دولت برنامه عملی مشخصی برای تثبیت این کانون ها دارد یا خیر، به نظر می رسد رقم فوق، ناچیزتر از آنی باشد که بتواند دردی از خوزستان دوا کند.

30 میلیارد تومان یعنی کمتر از یک درصد یارانه یک ماه مردم. بی تردید اگر دولت برنامه مشخص و واضحی برای حل این بحران در کوتاه مدت داشته باشد درصد زیادی از مردم حاضرند تا حتی یارانه یک ماه خود را ببخشند تا به حل بحران خوزستان اختصاص یابد.

اما آیا عملکرد دولت در این سه سال و نیم، در موضوع ریزگردها، این اعتماد را در مردم به وجود آورده است که در این زمینه همکاری کنند؟ آیا دولت یک گام عملی مثبت و قابل توجه در این زمینه برداشته است تا اکنون به یک اشاره همکاری مردم را نیز به دنبال خود ببیند؟




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان