۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اطلاعات گلزارهای شهدا ثبت الکترونیکی می‌شوند
کد خبر: ۲۲۷۱۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۴ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید قزوین:

اطلاعات گلزارهای شهدا ثبت الکترونیکی می‌شوند

مدیرکل بنیاد شهید قزوین عنوان کرد: باید برای هر گلزار شهدا یک پرونده الکترونیکی درست کرد تا اطلاعات وضعیت گلزارها و اقداماتی که در ساماندهی آنها صورت گرفته، درج شود.

 اطلاعات گلزارهای شهدا ثبت الکترونیکی می‌شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین شب گذشته(یکشنبه) در جلسه کمیته ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: حفظ و صیانت گلزارهای شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در دستور کار همه ما باشد.

وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری مزارهای شهدا از انتظارات خانواده‌های شهداست، افزود: حداقل کاری که بنیاد به نمایندگی از نظام می‌تواند انجام بدهد، صیانت از این مزارهاست تا پاسخگوی خواسته‌های ایثارگران باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه گلزارهای شهدا بهترین مکان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: به همین دلیل باید در نگهداری این گلزارها توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم در اشاعه‌ی این فرهنگ موفق باشیم.

این مسئول افزود: باید در گلزارهای شهدا کار فرهنگی و ترویجی انجام شود تا نسل امروز و آینده بیشتر با سیره شهدا آشنا شوند، در این راستا باید اسناد بالادستی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید برای هر گلزار شهدا یک پرونده الکترونیکی درست کرد تا اطلاعات وضعیت گلزارها و اقداماتی که در ساماندهی آنها صورت گرفته، درج شود، گفت: تحقق این مهم موجب می‌شود تا در صورت نیاز به اطلاعات گلزار، در دسترس آسان ما باشد.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه در گذشته گلزارهای شهدای استان قزوین یک بار ساماندهی شده‌اند، گفت: این ساماندهی‌ها با عدم کارشناسی صورت گرفته به همین دلیل در معرض حوادث طبیعی سریعتر تخریب می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: باید گلزارهای شهدایی که مجدد ساماندهی می‌شوند با رعایت اصول کارشناسی و استاندارد صورت بگیرد تا براحتی در برابر عوامل طبیعی دچار تخریب نشوند.

این مسئول با اشاره به اینکه امامزاده‌های سطح استان با معماری اسلامی احداث شده است، گفت: این معماری در ساخت گلزارهای شهدا مورد توجه قرار نگرفته که بایستی طی ساماندهی‌های مجدد، در نظر گرفته شود.

وی به تعویض سنگ‌ مزار شهدا اشاره کرد و افزود: باید با همفکری یکدیگر راهکارهایی را اتخاذ کنیم تا بتوانیم عملیات اجرایی این طرح را به سرعت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به طرح حافظان گلزارهای شهدا اشاره کرد و گفت: حافظان مشکلات گلزارها را استخراج و گزارش‌دهی کنند تا با دسته‌بندی و جمع‌بندی آنها بتوانیم اقدامات لازم را در ساماندهی انجام بدهیم.

گفتنی است؛ پیگیری نصب المان شهدای مفقودالاثر، برنامه‌ریزی در تهیه‌ی پرونده گلزارهای استان و جمع‌بندی مشکلات گلزارهای شهدا از جمله مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان