۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برهانی; ایده بازی با حجاب از طرف من بود/ انتقال من آینده خوبی برای بانوان رقم می‌زند
کد خبر: ۲۲۵۳۴۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برهانی; ایده بازی با حجاب از طرف من بود/ انتقال من آینده خوبی برای بانوان رقم می‌زند

لژیونر والیبال بانوان ایران در گفت‌وگویی تاکید کرد در بلغارستان با پوشش اسلامی بازی خواهد کرد و این موضوع از طرف وی به باشگاه شومن تاکید شده است.

برهانی; ایده بازی با حجاب از طرف من بود/ انتقال من آینده خوبی برای بانوان رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، حضور مائده برهانی در لیگ بلغارستان از سوی رسانه‌های خارجی بازتاب زیادی داشته و اینکه او با پوشش اسلامی در این کشور حاضر شده به عنوان نکته‌ای جالب مورد اشاره قرار گرفته است.

یکی از سایت‌های بلغارستان در این باره گزارشی را منتشر کرده و نوشته است: باشگاه شومن یکی از تاریخی‌ترین انتقالات خود را انجام داده و و برای نخستین بار یک ایرانی را جذب کرده است.

مائده برهانی از باشگاه بانک سرمایه به شومن منتقل شده نخستین بانوی ایرانی است که از کشورش در کشوری دیگر به صورت حرفه‌ای بازی می‌کند.

برهانی در گفت‌وگویی که داشت در این باره گفت: خوشحالم که با این تیم بلغاری قرارداد بسته‌ام. فکر می‌کنم این انتقال آینده خوبی را برای دختران جوان ایرانی رقم بزند.

برهانی با 183 سانتی‌متر قد از 16 سالگی والیبال را آغاز کرده و تصمیم گرفته با حجاب اسلامی در لیگ بلغارستان حضور پیدا کند.

این والیبالیست ایرانی افزود: این ایده از من بود چرا که به اسلام ایمان و به آن علاقه دارم. حجاب سنت ماست. امیدوارم این اتفاق پلی برای ورزشکاران دیگر ایران باشد.

این سایت بلغاری همچنین در پاسخ به این سوال که بلغارستان را چطور می‌بیند، خاطرنشان کرد: کشور بسیار خوبی است. امیدوارم شرایط خوبی داشته باشم و بتوانم تاریخ‌ساز شوم.

بنابر اعلام این سایت بلغاری، مبلغ قرارداد برهانی مشخص نیست.

همچنین سایت‌های دیگر از جمله لهستان و ایتالیا نیز خبرهایی را در این خصوص منتشر کرده‌ و از این انتقال به عنوان یک انقلاب در ورزش بانوان نام برده‌اند.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان