به گزارش خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین ، مسعود نصرتی شهردار قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش حمل و نقل پاک در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی قزوین با اشاره به تاریخچه حمل و نقل شهر قزوین اظهار کرد: حوزه مدیریت شهری و شورای شهر و شهرداری قزوین در کنار مابقی دستگاههای اجرایی حضور داشته است و با نگاه مدیریت متحد شهری و بهره برداری از تمام NGOها در این مسیر فعالیت کرده است.
وی عنوان کرد: در سال 88 برنامه قزوین+ 20 برنامه ریزی و طراحی و جلساتی هر هفته روزهای چهارشنبه با حضور 70 نفر برگزار شد که در این جلسات 20 موضوع اعلام و برای هر موضوع تعدادی پروژه تعریف شد، یکی از این 20 موضوع حمل و نقل ترافیک بود.
این مسئول در ادامه افزود: در حوزه حمل و نقل تعیین شده بود که در قزوین مرکز کنترل ترافیک و طرح جامع حمل و نقل ترافیک ایجاد کنیم و 5 تقاطع غیرهم سطح نیز ساخته شود.
وی ادامه داد: سالهای پیش برای ایجاد جایگاه دوچرخه تصمیمی نگرفته بودیم چون حس رقابتی وجود داشت و افزایش برجها و تقاطعهای غیرهمسطح نشانه مترقی بودن معرفی میشد نه فرهنگ دوچرخه سواری.
نصرتی یادآور شد: مطابق با طرحهای شهری سالهای پیش بجای 5 تقاطع غیرهم سطح 20 تقاطع ایجاد شد، قزوین نیز جزو 6 شهری است که دارای مرکز کنترل ترافیک و جزو 7 شهری است که طرح جامع ترافیک را داراست؛ اما امروز به ضرورت دوچرخه سواری در سطح شهر توجهی نمیشود.
وی خاطر نشان کرد: مطابق با طرح جامع حمل و نقل ترافیک باید تا سال 1410 شمسی 100 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر قزوین ایجاد شود که تا به امروز 25 کیلومتر آن ساخته شده است.
شهردار قزوین اضافه کرد: براساس طرح حمل و نقل جامع ترافیکی شهر قزوین مسیر پیاده در اولویت قرار گرفته است و بهادادن به حوزه اتومبیل و سواره به حداقل رسیده و پرداختن به ناوگانهای عمومی و ایجاد ایستگاههای دوچرخه در الویت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در شهر قزوین برآورد شده است که 40 هزار دوچرخه در منازل وجود دارد که استفاده چندانی از آنها نمیشود، کار سخت افزاری و زیرساختها طرح دوچرخه سواری را انجام دادیم.
این مسئول گفت: بین 50 تا 63.4 درصد بودجه شهرداری قزوین در هر سال در حوزه حمل و نقل و طرح ترافیک برای بهبود عبور و مرور شهری تعلق میگیرد.
انتهای پیام/3008
دیدگاه ها