۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طبق طرح جامع حمل‌ونقل باید ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شود
کد خبر: ۲۲۰۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۴ ساعت: ۱۶:۴۶ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

طبق طرح جامع حمل‌ونقل باید ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شود

شهردار قزوین عنوان کرد: مطابق با طرح جامع حمل و نقل ترافیک باید تا سال ۱۴۱۰ شمسی ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر قزوین ایجاد شود که تا به امروز ۲۵ کیلومتر آن ساخته شده است.

طبق طرح جامع حمل‌ونقل باید ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مسعود نصرتی شهردار قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش حمل و نقل پاک در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی قزوین با اشاره به تاریخچه حمل و نقل شهر قزوین اظهار کرد: حوزه مدیریت شهری و شورای شهر و شهرداری قزوین در کنار مابقی دستگاه‌های اجرایی حضور داشته است و با نگاه مدیریت متحد شهری و بهره برداری از تمام NGOها در این مسیر فعالیت کرده است.

وی عنوان کرد: در سال 88 برنامه قزوین+ 20 برنامه ریزی و طراحی و جلساتی هر هفته روزهای چهارشنبه با حضور 70 نفر برگزار شد که در این جلسات 20 موضوع اعلام و برای هر موضوع تعدادی پروژه تعریف شد، یکی از این 20 موضوع حمل و نقل ترافیک بود.

این مسئول در ادامه افزود: در حوزه حمل و نقل تعیین شده بود که در قزوین مرکز کنترل ترافیک و طرح جامع حمل و نقل ترافیک ایجاد کنیم و 5 تقاطع غیرهم سطح نیز ساخته شود.

وی ادامه داد: سال‌های پیش برای ایجاد جایگاه دوچرخه تصمیمی نگرفته بودیم چون حس رقابتی وجود داشت و افزایش برج‎ها و تقاطع‌های غیرهمسطح نشانه مترقی بودن معرفی می‌شد نه فرهنگ دوچرخه سواری.

نصرتی یادآور شد: مطابق با طرح‌های شهری سال‌های پیش بجای 5 تقاطع غیرهم سطح 20 تقاطع ایجاد شد، قزوین نیز جزو 6 شهری است که دارای مرکز کنترل ترافیک و جزو 7 شهری است که طرح جامع ترافیک را داراست؛ اما امروز به ضرورت دوچرخه سواری در سطح شهر توجهی نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مطابق با طرح جامع حمل و نقل ترافیک باید تا سال 1410 شمسی 100 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر قزوین ایجاد شود که تا به امروز 25 کیلومتر آن ساخته شده است.

شهردار قزوین اضافه کرد: براساس طرح حمل و نقل جامع ترافیکی شهر قزوین مسیر پیاده در اولویت قرار گرفته است و بهادادن به حوزه اتومبیل و سواره‌ به حداقل رسیده و پرداختن به ناوگان‌های عمومی و ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه در الویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شهر قزوین برآورد شده است که 40 هزار دوچرخه در منازل وجود دارد که استفاده چندانی از آن‌ها نمی‌شود، کار سخت افزاری و زیرساخت‌ها طرح دوچرخه سواری را انجام دادیم.

این مسئول گفت: بین 50 تا 63.4 درصد بودجه شهرداری قزوین در هر سال در حوزه حمل و نقل و طرح ترافیک برای بهبود عبور و مرور شهری تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان