۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیاردتومانی جهت توسعه خط دوم راه آهن قزوین-تهران
کد خبر: ۲۱۹۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۷ ساعت: ۱۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل راه آهن کشور اعلام کرد:

انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیاردتومانی جهت توسعه خط دوم راه آهن قزوین-تهران

مدیرعامل راه اهن کشور عنوان کرد: مجموعه قراردادهای پروژه خط دوم قزوین-تهران و توسعه خطوط این مسیر ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

 انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیاردتومانی جهت توسعه خط دوم راه آهن قزوین-تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن کشور عصر امروز(چهارشنبه ) در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: راه آهن مسیر تهران-قزوین و تهران به غرب کشور در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم ظرفیت مسیر تهران، قزوین، زنجان و تبریز را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور تشریح کرد: مسیر ریلی تهران-کرج دو خط شده است و همچنین خطوط سوم و چهارم آن آماده است که امیدواریم تا پایان سال جاری احداث و قابل استفاده برای عموم مردم قرار گیرد.

محمد زاده با اشاره به مسیر ریلی قزوین-تهران عنوان کرد: زیرسازی و روسازی خط دوم قزوین-تهران در حال انجام و در بخشی از نقاط به انجام رسیده، همچنین 60 کیلومتر ریل بر روی زمین پیاده سازی شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با احداث خط دوم این پروژه قابلیت اعزام مسافرین هر 15 دقیقه یکبار از تهران میسر خواهد بود که ظرفیت جابجایی مسافرین در این مسیر افزایش خواهد یافت.

این مسئول افزود: در شرایط حاضر استفاده از ریل باس و قطار دو طبقه با سرعت 160 کیلومتر برای این مسیر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور در ادامه اضافه کرد: در مسیر ریلی قزوین-تهران قابلیت استفاده تا 200 کیلومتر بر ساعت را دارد اما واگن مجاز برای این سرعت را در کشور نداریم.

با راه اندازی خط دوم تهران-قزوین ظرفیت جابجایی مسافرین افزایش می‌یابد
محمدزاده بیان کرد: مجموعه مذاکراتی انجام شده است که با تحقق این مذاکرات مسیر تهران-قزوین به صورت برقی و با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت انجام شود.

وی اعلام کرد: مجموعه قراردادهای پروژه خط دوم قزوین- تهران و توسعه خطوط این مسیر 500 میلیارد تومان منعقد شده است.

مدیر عامل شرکت راه اهن کشور با بیان اینکه با راه اندازی خط دوم تهران-قزوین ظرفیت جابجایی مسافرین افزایش می‌یابد، ابراز کرد: اگر تا پایان سال جاری خط دوم قزوین تهران راه اندازی شود قابلیت اعزام 10 میلیون مسافر به صورت یک طرفه در این مسیر انجام خواهد شد.

این مسئول خواستار شد: ظرفیت ناوگان به خصوص برای خطوط کوتاه تامین شود تا شرکت راه آهن بتواند خدمات خوبی را به مردم شریف کشور ارائه دهد.

محمد زاده در پایان یادآور شد: شرکت راه آهن در حال مطالعه ایجاد یک مجتمع و ایستگاه خدمات اجتماعی و شهری به مسافرین این مسیر در مبدا و یا مقصد هستیم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان