۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رأی روحانی از مشهد می‌گذرد!
کد خبر: ۲۱۷۱۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

نگاهی به تحرکات دو ماه گذشته‌ی حامیان دولت؛

رأی روحانی از مشهد می‌گذرد!

این‌گونه که معلوم است رأی روحانی در انتخابات ۹۶ از مشهد می‌گذرد و چه سوژه‌ای بهتر از کنسرت و لغو سخنرانی مطهری در مشهد!

رأی روحانی از مشهد می‌گذرد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، به فاصله‌ی کمتر از دوماه، دو اتفاق در مشهد رخ دادند که ظاهرا برای دولت بسیار حائز اهمیت بوده است. یکی دعوای وزیر فرهنگ و ارشاد سابق با نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان رضوی بر سر مسأله‌ی درجه‌ی چندم کنسرت و دیگری لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد توسط دادستان این شهر و متقابلا نامه‌ی مطهری به رئیس‌جمهور و حمله به آیت‌الله علم‌الهدی در آن نامه، سپس پاسخ سریع‌السیر روحانی به وزیر کشور جهت پیگیری ماجرا و اظهار شرمندگی رئیس‌جمهور از وقوع چنین اتفاق تلخی در مشهد مقدس!

البته لغو بی‌خود و بی‌جهت سخنرانی نائب‌رئیس مجلس در مشهد امری مذموم و ناپسند است و باید پیگیری شود، اما آیا عکس‌العمل رئیس‌جمهور متناسب با اتفاقی که به وقوع پیوسته، بوده است؟

افکار عمومی حق دارند بپرسند که چرا رئیس‌جمهور همین نامه‌نگاریِ امریِ قاطعانه را پس از وقوع فاجعه‌ی منا انجام نداده است؟ چرا وقتی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده تعرض می‌شود، روحانی کسی را مورد خطاب قرار نمی‌دهد؟ چرا وقتی ده‌ها هزار نفر در خیابان‌ها و کوچه‌های مهران سرگردان می‌شوند، وزیر کشور مورد سرزنش واقع نمی‌گردد؟ چرا علی مطهری به‌خاطر بحران آلودگی هوا به روحانی نامه نمی‌نویسد مبنی بر این‌که خانم «معصومه ابتکار» در اداره‌ی محیط زیست چه کاره است؟ چرا وقتی طبق گزارش‌های مرکز آمار، نرخ بیکاری در دولت از هنگام آغاز به کارش تا به امروز بیش از 30 درصد افزایش یافت، مطهری و هم‌فکرانش سکوت می‌کنند؟ چرا روحانی به خاطر افزایش نرخ بیکاری و بالا رفتن شاخص فقر و فلاکت اظهار «شرمندگی» نمی‌کند؟ چرا روحانی به وزیر راه و مسکن نامه نمی‌نویسد که چرا مسکن مهری که قول تکمیلش را در جلسه‌ی رأی اعتمادت داده بودی، رها کردی؟ چرا و چرا و چرا...؟

ظاهرا موضوع چیز دیگری است. شواهد نشان می‌دهد که اصلا بحث بر سر لغو سخنرانی یک شخص حامی دولت نیست؛ چرا که هم‌زمان با لغو سخنرانی مطهری در مشهد، سخنرانی صادق زیباکلام نیز در دانشگاه قزوین لغو شد، اما دولت و حتی خود آقای زیباکلام و حامیان آنها، یک دهم واکنشی که نسبت به لغو سخنرانی مطهری نشان دادند را سر قضیه‌ی لغو سخنرانی زیباکلام در قزوین نشان ندادند! چرا؟ چون سخنرانی مطهری در مشهد توسط «دادستان مشهد» لغو شد و سخنرانی زیباکلام در قزوین توسط «رئیس دانشگاه قزوین»! اولی کاملا خارج از دولت است و دومی عضو خانواده دولت!

پس علت مشخص شد؛ روحانی نه به خاطر سرگردانی زائران در مهران و نه به خاطر آلودگی هوا و نه به خاطر ده‌ها مشکل بزرگ دیگری که در زمان ریاست‌جمهوری او رخ دادند، هیچ دستوری نداد و هیچ نامه‌ای ننوشت؛ اما به خاطر لغو سخنرانی علی مطهری که هر روز مشغول حمد و ثنای دولت است، دست به قلم می‌شود و دو وزیر را مأمور بررسی ماجرا می‌کند! و روحانی استاندارد دوگانه‌اش را زمانی بیشتر نشان می‌دهد که هیچ موضعی نسبت به لغو سخنرانی زیباکلام در قزوین نمی‌گیرد. بگذریم که بیش از 60 سخنرانیِ منتقدان دولت در همین سه سال گذشته لغو شد و روحانی و مطهری و دوست‌داران دولت، خود را به ندیدن و نشنیدن زدند!

این‌گونه که معلوم است رأی روحانی در انتخابات 96 از مشهد می‌گذرد و او ظاهرا چاره‌ای ندارد جز آنکه طرفداران خسته‌اش را نه با انجام پروژه‌های مردمی و اقتصادی و نه با حل مشکلات زیست‌محیطی و توسعه‌ی زیرساخت‌ها و چه و چه، بلکه با القای دوقطبی کاذب و افروختن آتش جنگ زرگری و روانی، تحریک کند تا بلکه در انتخابات آینده فرجی حاصل شود؛ و چه سوژه‌ای بهتر از کنسرت و لغو سخنرانی مطهری در مشهد!





انتهای پیام/1404

منبع: آناج

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان