۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۱۵ کارگاه مهارت آموزی راه اندازی شده است
کد خبر: ۲۱۷۰۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۱۵ کارگاه مهارت آموزی راه اندازی شده است

از ابتدای سال جاری تاکنون و در اجرای برنامه اشتغال زایی برای مددجویان ۱۵ کارگاه مهارت آموزی قالی بافی، خیاطی در مناطق مختلف استان قزوین راه اندازی شده است.

۱۵ کارگاه مهارت آموزی راه اندازی شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اکبری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین صبح امروز(دوشنبه) در مراسم اختتامیه کارگاه قالی بافی شهر بیدستان بیان کرد: اشتغال کلید حل مشکل نیازمندان است یعنی تا زمانی که توانمندسازی صورت نگیرد و برای مددجویان درآمد ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم فقر را از جامعه کم کنیم.

وی در ادامه افزود: هدف­گذاری ما اجرای بالغ بر 35 کارگاه آموزش مهارت آموزی قالیبافی، خیاطی، کشاورزی و صنایع دستی در مناطق شهری و روستایی است.

این مسئول ادامه داد: برای این منظور خانواده‌های مددجو مورد سنجش قرار می‌گیرند تا براساس توانایی آنها، آموزش‌های فنی و حرفه ای ارائه و زمینه اشتغالشان فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: امداد ضمن کمک به ایجاد اشتغال خُرد و خانگی برای اشتغال نیازمندان توسط کارفرمایان و کاریابی‌ها بسته تشویقی را در حال اجرا دارد.

وی تصریح کرد: این تلاش‌ها تنها با هدف گسترش فرهنگ کار و تلاش و رفع فقر و محرومیت صورت می‌گیرد و در این میان کارگاه‌های قالی بافی رویکردی است که اشتغال را با کمترین هزینه و در مکان جغرافیایی مناسب برای نیازمندان فراهم می‌کند تا در منزل خویش به تناسب اوقات فراغت به تلاش و کوشش بپردازند.

اکبری با اشاره به فعالیت کارگاه قالی بافی بیدستان عنوان کرد: در این کارگاه 18 نفر تحت آموزش قرار گرفتند که 9 دار قالی به همین منظور دایر شد که در مجموع 450 ساعت آموزش ارائه شده است.

وی اعلام کرد: برای راه اندازی و اجرای این کارگاه بالغ بر 180 میلیون ریال هزینه شده است که در این مرحله شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون فنی و حرفه ای، گواهینامه پایان دوره دریافت خواهند کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: هدف­گذاری ما اجرای بالغ بر 35 کارگاه آموزش مهارت آموزی بلندمدت(سه ماهه) قالیبافی، خیاطی، کشاورزی و صنایع دستی در مناطق شهری و روستایی برای آموزش بالغ بر 700 نفر است.

وی اعلام کرد: هشت ماهه نخست سال جاری بالغ بر 15 کارگاه اموزش مهارت­ آموزی قالیبافی و خیاطی در دوره بلندمدت (سه ­ماهه) با مبلغی بالغ بردو هزار و 400 میلیون ریال برای آموزش 356 نفر در مناطق شهری و روستایی اجرا شده و یا در حین اجراست.

اکبری تأکید کرد: هم اکنون بالغ بر چندین کارگاه آموزشی حرفه ­آموزی برای آموزش بالغ بر 100نفر از دانش آموز دبیرستانی تحت­ حمایت اجراء شده همچنین بالغ برچندین کارگاه آموزشی کارآفرینی جهت آموزش بالغ بر50 نفر از مددجویان تحت­ حمایت اجراء شده است.

وی یادآورشد: مددجویان تحت حمایت امداد با استفاده از این بستر زمینه حضور را در عرصه اشتغال و درآمدزایی پیدا خواهند کرد و قطع یقین با استقلال معیشتی قادر به حل مشکلات و بی نیازی از کمک دیگران خواهند بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان