۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نباید موضوع اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان به فراموشی سپرده شود/ جامعه فرهنگی کشور منتظر نتیجه تحقیق و تفحص مجلس است
کد خبر: ۲۱۶۹۲۴ نویسنده: علی اصغر رجبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۷ ساعت: ۷:۱۸ ↗ لینک کوتاه

فرهنگی و عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در قزوین:

نباید موضوع اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان به فراموشی سپرده شود/ جامعه فرهنگی کشور منتظر نتیجه تحقیق و تفحص مجلس است

فرهنگی و عضو صندوق فرهنگیان در قزوین عنوان کرد: طبق برآوردهای اعلام شده ۹ میلیون تومان از حق هر فرهنگی در این صندوق ضایع شده است، ما از مجلس می‌خواهیم بدون اینکه تحقیق و تفحص این موضوع به فراموشی سپرده شود آن را به نتیجه برساند.

نباید موضوع اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان به فراموشی سپرده شود/ جامعه فرهنگی کشور منتظر نتیجه تحقیق و تفحص مجلس است
علی اصغر رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: 3 سال بعد از راه اندازی صندوق ذخیره فرهنگیان عضو آن شدم و مصوب بود که 5 درصد از حقوق معلمان در هر ماه و 5 درصد نیز دولت در این صندوق سرمایه گذاری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: البته چندسال بعد دولت سرمایه گذاری 5 درصد خود را به نصف کاهش داد و در سال 94 همین میزان را نیز قطع کرد.

این فرهنگی عنوان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان یک ظرفیت ذخیره شده برای ایام بازنشستگی فرهنگیان است؛ همچنین تامین منافع اعضای این صندوق از اهداف اصلی است و باید با سرمایه گذاری صورت گرفته خدماتی به فرهنگیان ارائه شود.

وی ادامه داد: قرار است در ابتدای بازنشستگی این ذخیره 5 درصدی ماهیانه فرهنگیان به همراه سود سرمایه گذاری این دوران و سپرده دولت به فرهنگیان پرداخت شود.

رجبی بیان کرد: جامعه فرهنگی زبان گویای کشور است و با مطرح شدن بحث اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، خواستار پیگیری این موضوع هستند.

وی بیان کرد: مطالبات فرهنگیان این است که وزیر آموزش و پرورش قبلی یعنی آقای فانی و معاونش پاسخگوی این اختلاس بزرگ باشند؛ استعفای آقای فانی از وزارت آموزش و پرورش دلیلی بر برائت وی از اتفاق رخ داده در این صندوق نیست.

حدود 15 هزارنفر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند
عضو صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پس از رسانه‌ای شدن موضوع اختلاس بزرگ در صندوق فرهنگیان مجلس کمیته‌ای را برای تحقیق و تفحص این موضوع تشکیل داد و قوه قضائیه هم اعلام کرد عده‌ای بازداشت شدند؛ انتظار ما این است که نتیجه این بررسی‌ها هرچه زودتر اعلام شود.

وی تاکید کرد: فرهنگیان انتظار دارند قوه قضائیه از افرادی که در رأس امور این صندوق بودند مطالبه جدی داشته باشد.

این معلم قزوینی ابراز کرد: در مورد اختلاس 8 هزار میلیاردی که صورت گرفته طبق برآوردهای اعلام شده 9 میلیون تومان از حق هر فرهنگی در این صندوق ضایع شده است، ما از مجلس می‌خواهیم بدون اینکه تحقیق و تفحص این موضوع در پیچ و خم زمان به فراموشی سپرده شود آن را به نتیجه برساند.

وی اضافه کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان تحت نظر وزارت عالی آموزش و پرورش است و آقای فانی هم عضو صندوق بود و همه افرادی که سابقا مسئول بودند باید مورد بازخواست قرار بگیرند.

رجبی در پایان گفت: در کل کشور 900 هزار نفر و در استان قزوین حدود 15 هزارنفر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان