۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۸۰ نمایشگاه سیار با موضوع آسیب‌های اجتماعی در قزوین دایر می‌شود
کد خبر: ۲۱۶۹۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۶ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان:

۸۰ نمایشگاه سیار با موضوع آسیب‌های اجتماعی در قزوین دایر می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال جاری ۸۰ نمایشگاه سیار با موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان راه اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان با انواع آسیب‌های اجتماعی آشنا شوند.

۸۰ نمایشگاه سیار با موضوع آسیب‌های اجتماعی در قزوین دایر می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، آیین نمادین هفته مبارزه با مواد مخدر صبح امروز با حضور مسئولین آموزش و پرورش و پلیس فتا در دبیرستان فاطمه الزهرا(س) ناحیه یک قزوین برگزار شد.

عین اله صادقی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: امروزه موضوع آسیب‌های اجتماعی در کشور مسأله مهمی است که باید دانش‌آموزان و نوجوانان را آموزش داد تا با انواع آسیب‌ها آشنا شوند. 

وی افزود: دانش‌آموزان باید آموزش داده شوند تا با آسیب‌ها با درایت برخورد کنند، باید معلمان و مربیان توانمند شوند تا بتوانند برای آموزش دانش‌آموزان از تخصص آنها بهره گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در موضوع آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: امسال 150 کارگاه آموزشی در مدارس پیش بینی شده است تا کارشناسان دادگستری و نیروی انتظامی با حضور در مدارس به آموزش دانش‌آموزان و مربیان بپردازند.

صادقی تأکید کرد: امروزه آسیب‌های فضای مجازی نیز از معضلات جامعه است چراکه استفاده بی رویه و ناصحیح از فضاهای مجازی منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی-روانی می‌شود، امسال برای اولین بار طرح همیار پیشگیری در مدارس اجرا می‌شود و این طرح همانند همیار پلیس می‌باشد.

وی تصریح کرد: طرح همیار پیشگیری به منظور فرهنگ سازی در کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان و خانواده‌ها اجرا می‌شود، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید فرهنگ سازی شود و این موضوع فقط مختص آموزش و پرورش نیست بلکه باید همه دستگاه‌ها و نهادها نیز در تحقق این هدف آموزش و پرورش را یاری نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت قزوین اضافه کرد: در سال جاری 80 نمایشگاه سیار با موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان راه اندازی میشود تا دانش‌آموزان با انواع آسیب‌های اجتماعی آشنا شوند.

سروان مؤمنی از نیروی انتظامی استان قزوین نیز در این مراسم طی سخنانی بر استفاده صحیح و با دانش فنی از فضای مجازی تأکید نمود.

وی اضافه کرد: باید در استفاده از فضای مجازی دانش و آگاهی لازم را کسب نمود، چه بسا بسیاری از مشکلات به وجود آمده برای مردم در فضای مجازی به دلیل عدم آگاهی آنها باشد.

سروان مؤمنی در ادامه گفت: نوجوانان و جوانان ما نباید به هر چه در فضای مجازی وجود دارد اعتماد کنند، باید با آگاهی به سمت فضای مجازی بروند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از انواع آسیب‌های اجتماعی در قالب تصویر و متن برگزار شد و در معرض دید مسئولین، معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان