۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مقابله با تهدیدات سایبری باید اولویت امروز ما باشد
کد خبر: ۲۱۶۷۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۰ ساعت: ۱۶:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین:

مقابله با تهدیدات سایبری باید اولویت امروز ما باشد

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین با بیان اینکه امروز تهدیدات سایبری در اولویت تهدیدها علیه ما قرار گرفته‌ است، گفت: باید با استفاده از مولفه‌های مختلف و توان علمی تهدیدها را از خود دور کنیم.

مقابله با تهدیدات سایبری باید اولویت امروز ما باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در همایش رابطین پدافند غیرعامل مدارس استان که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز اگر کشوری بتواند در تمام زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی سیاسی پایداری ایجاد کند، توسعه یافته است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای توسعه یافته داشته باشیم بدون امنیت و ایمنی حاصل نمی‌شود که باید در تمام عرصه‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که متکی به توانایی درون باشد و کار آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت نیز ایجاد خودباوری و اتکاء به نفس در بین دانش‌آموزان و تلاش برای تقویت آن است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش و خانواده‌ها این است که فرزندان را مقاوم و محکم تربیت کنند تا از بسیاری از آسیب‌ها و خطرات مصون بمانند لذا ما در آموزش و پرورش با همین رویکرد در تلاش هستیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش، فرهنگ سازی و آموزش عمومی است بنابراین در حوزه پدافند غیر عامل نیز رابطین باید برای انجام کارهای اساسی در این زمینه تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: هنوز موضوع پدافند غیرعامل، آموزش و فرهنگساری آنطور که باید جدی گرفته نشده در حالیکه یکی از ضرورت‌های انکارناپذیر برای تحقق توسعه پایدار کشور است.

در ادامه محمد افشار، مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار کرد: با تغییر و تحولاتی که طی سال‌های اخیر در زندگی انسان‌ها ایجاد شده رویکردهای مختلفی نسبت به پدافند غیرعامل به وجود آمده که همواره در حال تغییر و تحول است.

وی افزود: در چند سال اخیر رویکرد در حوزه‌های پدافند غیرعامل متفاوت شده و تهدید کننده‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌های دیگری اعمال قدرت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین ادامه داد: براین اساس مجموعه پدافند غیرعامل رویکردهای مختلفی را در حوزه پدافند در 8 بخش ترسیم کرده که متناسب با هریک از تهدیدات، دفاع غیرعاملی را مد نظر قرار داده است که این رویکردها شامل رویکردهایی نظیر سایبری، اقتصاد مقاومتی، شیمیایی، هسته‌ای و تهدیدات مردم محور است.

افشار با بیان اینکه امروز تهدیدات سایبری در اولویت تهدیدها علیه ما قرار گرفته‌، خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی تهدید از بین نمی‌رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا می‌کند و ما باید با استفاده از مولفه‌های مختلف و قدرت علمی این تهدیدها را از خود دور کنیم.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش در آموزش، فرهنگسازی و انتقال موضوعات مختلف نقش به سزایی داشته است.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان