۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تنها راه انسداد مبادی بی‌سوادی توسعه دوره پیش دبستانی است
کد خبر: ۲۱۶۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۵ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین:

تنها راه انسداد مبادی بی‌سوادی توسعه دوره پیش دبستانی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه تنها راه انسداد مبادی بی‌سوادی، توسعه دوره پیش دبستانی است، گفت: نتایج حاصل از عدم توسعه کمی در دوره پیش دبستانی افت تحصیل، تکرار پایه، ترک تحصیل، بازمانده از تحصیل و بیسوادی است.

تنها راه انسداد مبادی بی‌سوادی توسعه دوره پیش دبستانی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، رضا طاهرخانی، معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز(شنبه)در جلسه شورای آموزشی منطقه آوج، دانش‌آموزان را سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور دانست و گفت: توسعه و تقویت سرمایه‌های ملی باید در آموزش و پرورش به گونه‌ای انجام گیرد که بتوانند در آینده در بخش‌های مختلف جامعه نقش آفرینی نمایند، لذا لازمه این کار تربیت و توانمند سازی نیروی انسانی سالم و متعهد و دلسوز است که باید آموزش و پرورش به آن بپردازد.
وی با اشاره به یکی از راهبردهای حوزه معاونت ابتدایی که همان دسترسی همگانی به آموزش با هدف توسعه عدالت اجتماعی می باشد، اظهار کرد: راهکار لازم در ارتقاء نرخ جذب پوشش دوره ابتدایی و پیش دبستانی انسداد مبادی بیسوادی–کاهش نرخ تکرار پایه و توسعه پیش دبستانی به صورت یکساله–کلاس‌های چند پایه و دو زبانه است که با اجرای این راهکار می‌توان به تحقق اهداف آموزش و پرورش و عدالت آموزشی دسترسی پیدا کرد.
طاهرخانی در ادامه بیان کرد: نتایج حاصل از عدم توسعه کمی در دوره پیش دبستانی افت تحصیل، تکرار پایه، ترک تحصیل، بازمانده از تحصیل و بیسوادی است که باید هزینه مضاعف صورت گیرد.
وی در خاتمه از فرماندار و سایر دستگاه‌های شهرستان خواستار کمک به همکاری و مساعدت در بحث شناسایی و جذب کودکان در دوره پیش دبستانی برابر تفاهم نامه وزارتی و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با توجه به ظرفیت 11 دستگاه که شریک برنامه هستند، شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان