۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۸۰۰ کلاس درس قزوین نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ شهرک مهرگان به ۳۵ مدرسه دیگر نیاز دارد
کد خبر: ۲۱۶۳۶۹ نویسنده: عسگرعلی جوانبخت تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۵ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

۳۸۰۰ کلاس درس قزوین نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ شهرک مهرگان به ۳۵ مدرسه دیگر نیاز دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه۳۸۰۰ کلاس درس قزوین نیازمند استانداردسازی گرمایشی است، گفت: در تلاشیم تا طی چهار سال آینده سایر مدارس استان را نیز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم که برای این مهم نیاز به اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است.

۳۸۰۰ کلاس درس قزوین نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ شهرک مهرگان به ۳۵ مدرسه دیگر نیاز دارد
عسگرعلی جوانبخت، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اظهار کرد: از سال 93 تاکنون 264 مدرسه استان با 1742 کلاس درس استانداردسازی شده است.
‌وی با اشاره به اینکه 3800 کلاس درس استان هنوز استانداردسازی نشده‌ است، افزود: در تلاشیم تا طی چهار سال آینده یعنی تا سال 98 سایر مدارس استان را نیز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم که برای این مهم نیاز به اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان است.

20 درصد مدارس قزوین هوشمندسازی شده‌اند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در مورد مشکلات عمده موجود در مدارس استان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان در خصوص شهرک‌های اقماری همچون شهرهای اقبالیه، ناصرآباد، بیدستان، شریف آباد و محمودآباد است که هر کدام از این مناطق حداقل به دو مدرسه دیگر نیاز دارند.
وی با اشاره به ضرورت احداث 8 مدرسه در شهرستان‌های توابع استان اضافه کرد: در مسکن مهر شهرهای البرز، تاکستان، آبیک و بوئین‌زهرا نیز نیاز به احداث دو باب مدرسه در هر یک از مناطق مذکور می‌باشد.
جوانبخت عنوان کرد: همچنین در شهرک مهرگان قزوین تاکنون 18 مدرسه ساخته شده اما این شهرک نیازمند احداث 35 مدرسه دیگر است که باید به تدریج ساخته شود از این رو برای رفع این نیاز باید سالانه دو تا سه مدرسه در شهرک مهرگان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت هوشمندسازی مدارس بیان کرد: از مجموع 9 هزار کلاس درس تاکنون فقط تعداد در حدود 2 هزار کلاس درس و به عبارتی 20 درصد مجموع مدارس هوشمندسازی صورت گرفته است و 7 هزار کلاس درس دیگر باقیمانده است.

استان قزوین نیازمند مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسمی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام ورزشی مانند سالن‌های ورزشی و استخر نیمه کاره از دیگر مسائل آموزش و پرورش است که در کل استان 25 پروژه نیمه تمام در بخش اماکن ورزشی وجود دارد که باید تکمیل شوند.
وی در ادامه گفت: در هر شهرستان باید حداقل یک آزمایشگاه نانو داشته باشیم در حالیکه فقط یک آزمایشگاه نانو آنهم به شکل نیمه‌کاره در شهر قزوین وجود دارد.
جوانبخت تصریح کرد: در استان قزوین به مدرسه‌ای 6 کلاسه برای دانش‌آموزان اوتیسمی نیاز داریم زیرا در حدود 60 دانش‌آموز اوتیسمی در استان وجود دارد که نیاز به فضایی مناسب برای تحصیل دارند که باید طراحی و احداث شود.

693 مدرسه استان دارای استحکام هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقاوم سازی مدارس که از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای 2209 واحد آموزشی، 1872 فضای آموزشی و 1412 ساختمان آموزشی است که از این تعداد ساختمان آموزشی 693 مدرسه دارای استحکام، 728 مدرسه نیاز به مقاوم سازی و 451 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است.
وی در پایان گفت: سال جاری در مجموع 4 مدرسه مقاوم سازی و 4 مدرسه دیگر نیز تخریب و بازسازی شده است و سال گذشته 7 میلیارد تومان برای مقاوم سازی و تخریب و بازسازی هزینه شده است و امسال هنوز اعتبارات تخصیص نیافته است.
انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان