۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۰۰۰ واحد تولیدی استان در انتظار بازگشت به چرخه فعالیت هستند
کد خبر: ۲۱۶۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۴ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین:

۱۰۰۰ واحد تولیدی استان در انتظار بازگشت به چرخه فعالیت هستند

سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به راه‌اندازی سایت بهین‌یاب گفت: حدود هزار واحد تولیدی در استان قزوین در انتظار بازگشت به چرخه تولید هستند.

۱۰۰۰ واحد تولیدی استان در انتظار بازگشت به چرخه فعالیت هستند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، منوچهر حبیبی سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین در حاشیه ورود رئیس بانک مرکزی، به شهرستان آبیک گفت: برای اجرای هرچه درست‌تر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور یک وزیر یا رئیس در هر استان حاضر می‌شوند.
وی افزود: استان قزوین جز قطب‌های صنعتی کشور است و آقای سیف به عنوان جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی ماهانه نشستی را با مدیران اقتصادی دارد و گزارشی از روند پیشرفت به وی ارائه می‌شود.
حبیبی با اشاره به برنامه‌های امروز رئیس بانک مرکزی در استان قزوین خاطرنشان کرد: بازدید از مجتمع گوشت زیاران که یکی از مجتمع‌های بزرگ کشور بود که در گذشته ۴۹۰ هزار رآس گوسفند و گوساله و ۲۲ هزار تن گوشت تولید می‌کرد و نیز زمینه اشتغال هزار نفر نیز در این مجتمع فراهم بود.
این مسئول ادامه داد: این مرک امروز به صورت نیمه فعال با ۱۰ درصد در حال فعالیت است و نیازمند تسهیلات بانکی هستند که با حضور رئیس بانک مرکزی زمینه اهدای این تسهیلات فراهم خواهد شد.
مشاور امور اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: بانک تجارت، ملی و کشاورزی و با کمک شرکت توانمند سیمرغ با ۱۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.
وی مطرح کرد: با فعال شدن شرکت گوشت زیاران علاوه بر اینکه زمینه اشتغال‌زایی حدود ۱۰۰۰ نفر را فراهم می‌کند، می‌تواند به عنوان تأمین گوشت استان‌های شمالی و مرکزی مشغول به فعالیت شود.
حبیبی با اشاره به سایر برنامه‌های رئیس بانک مرکزی د شهرستان آبیک تصریح کرد: بازدید از کارخانه رضا بافت و فرش پارس که نیازمند تسهیلات وامی هستند دیدار می‌کند.
این مسئول اظهار داشت: در پایان این بازدید نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید به صورت مشترک برگزار و گزارشی ارائه می‌شود تا روند پیشرفت اقتصاد مقاومتی در استان قزوین مشخص شود.
سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی سایت بهین یاب و اجرای سیاست دولت در رویکرد واحدهای تولیدی نباید هیچ واحد تولیدی به دلیل سرمایه در گردش و نیز به دلیل کاهش چرخه اقتصادی از چرخه تولید دور بماند.
وی بیان کرد: ۲۱۳۱ واحد صنعتی در سایت بهین‌یاب ثبت نام کردند که ۴۰۰ واحد تولیدی از ۳۳۱ میلیارد تسهیلات بهره برده‌اند که این تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط ارائه شده است و به صورت مستمر این موضوع رصد می‌شود که شاهد پیشرفت شرکت‌های تولیدی در استان باشیم.
حبیبی با اشاره به عوامل رشد یک شرکت تولیدی عنوان کرد: مدیریت عامل مهم در رونق و تولید و اشتغال است که این مدیر باید آموزش دیده باشد و به تواند شرکت را از تمامی موانع به جلو پیش ببرد.
وی افزود: واحدهای تولیدی باید صادرات محور باشد امروز دنیا دنیای رقابت است که هم باید از کیفیت بالا و هم از قیمت مناسب برخوردار باشد. 
مشاور امور اقتصادی استانداری قزوین در پایان گفت: هزار واحدهای صنعتی و کشاورزی به صورت نیمه فعال و تعطیل هستند که تلاش داریم با تسهیلات دولت به چرخه تولید برگردانیم.
انتهای خبر/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان